Γ.Δ.
1400.69 -0,21%
ACAG
-0,74%
5.39
BOCHGR
+0,68%
4.41
CENER
+0,58%
8.65
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,16%
12.64
TITC
-0,13%
38.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,69%
1.44
ΑΒΕ
-1,08%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.37
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
+2,32%
3.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,15%
9.74
ΑΣΚΟ
+2,26%
2.71
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+1,79%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
+0,57%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,71%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,86%
2.16
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.42
ΔΑΑ
+0,07%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,77%
11.63
ΔΟΜΙΚ
+4,64%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,34%
0.289
ΕΒΡΟΦ
+0,36%
1.38
ΕΕΕ
-0,76%
34.06
ΕΚΤΕΡ
+1,20%
1.518
ΕΛΒΕ
+0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.97
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,23%
1.76
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.785
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+2,30%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.095
ΕΤΕ
+0,09%
6.812
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,88%
2.018
ΕΧΑΕ
-0,80%
4.36
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,66%
0.2965
ΙΛΥΔΑ
-0,26%
1.895
ΙΝΚΑΤ
-0,62%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.919
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,84%
0.958
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
2.69
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.417
ΚΟΥΑΛ
-1,49%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.5
ΚΡΙ
+0,70%
14.4
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,25%
7.11
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-21,76%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,19%
19.57
ΜΟΝΤΑ
+1,09%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,79%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
31.16
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,38%
0.86
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,95%
31.35
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,54%
15.02
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.28
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,11%
3.504
ΠΕΡΦ
-1,31%
5.26
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,90%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+1,62%
1.565
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
+7,48%
1.15
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+0,99%
1.535
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,35%
19.87
ΤΖΚΑ
-2,78%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.616
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-6,10%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,56%
3.605
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Χρυσές δουλειές με πωλήσεις παλιών δεξαμενόπλοιων στη Ρωσία

«Χρυσές δουλειές» κάνουν κάποιοι πλοιοκτήτες, οι οποίοι πωλούν παλιά δεξαμενόπλοια σε ναυτιλιακές εταιρείες ασιατικής προέλευσης, κυρίως από την Κίνα και την Ινδία, αλλά και απευθείας σε ρωσικά πετρελαϊκά συμφέροντα. Πρόκειται για μέρος ενός υπόγειου «πολέμου» που διεξάγεται αυτήν την περίοδο και αφορά στην προσπάθεια της ρωσικής κυβέρνησης, να εξασφαλίσει τα απαραίτητα πλοία που χρειάζεται, για να διατηρήσει το σημερινό επίπεδο των εξαγωγών πετρελαίου της και μετά την 5η Φεβρουαρίου, όταν θα τεθεί σε πλήρη ισχύ η απαγόρευση που έχει επιβληθεί στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από χώρες της Ε.Ε., το G7 και την Αυστραλία.

Η Ρωσία θα χρειαστεί επιπλέον 110 δεξαμενόπλοια

Στην πράξη, το εμπάργκο αυτό θα αναγκάσει την Ρωσία στο να στραφεί, σχεδόν εξ ολοκλήρου, σε εξαγωγές προς την Κίνα και την Ινδία, δηλαδή προς τα ανατολικά της. Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο, χωρίς να υπάρξει απώλεια του ύψους των εξαγωγών, θα χρειαστούν πλοία, που σήμερα δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον κ. Αλεξέι Γκρόμοφ, αναλυτή του Institute for Energy and Finance Foundation, που εδρεύει στην Μόσχα, προκειμένου να μην υπάρξουν απώλειες εσόδων, η Ρωσία θα πρέπει να αυξήσει τον στόλο της κατά 157 δεξαμενόπλοια Aframax, μεταφορικής ικανότητας 600.000 τόνων, κατά 65 δεξαμενόπλοια Suezmax, μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου και κατά 18 δεξαμενόπλοια VLCC, μεταφορικής ικανότητας 2 εκατ. βαρελιών. Με βάση τους υπολογισμούς του κ. Γκρόμοφ, μέχρι σήμερα, οι ρωσικές εταιρείες έχουν εξασφαλίσει 60 δεξαμενόπλοια, ενώ επιπλέον 70 πλοία, ηλικίας άνω των 15 ετών, έχουν αγοραστεί από τρίτες εταιρείες, που είναι σε θέση να διαπραγματευτούν ρωσικό πετρέλαιο, χωρίς κυρώσεις. Αυτό σημαίνει ότι αν η Ρωσία επιθυμεί να διαφύγει πλήρως του εμπάργκο, θα χρειαστεί επιπλέον 110 δεξαμενόπλοια.

Ασφαλώς, η Ρωσία μπορεί να χρησιμοποιήσει δεξαμενόπλοια ινδικών και κινεζικών συμφερόντων, για τα οποία μπορεί να παράσχει ασφάλιση, αποφεύγοντας πλήρως τις σχετικές κυρώσεις. Αυτό που σίγουρα είναι δύσκολο να συμβεί, τουλάχιστον άμεσα, είναι να ναυπηγήσει νέα δεξαμενόπλοια. Σε κάθε περίπτωση, η εξαγωγή 3,5 εκατ. βαρελιών πετρελαίου την ημέρα, τουλάχιστον σήμερα, χρειάζεται περίπου 30% περισσότερα πλοία από αυτά που έχει στην διάθεσή της η Ρωσία.

Αγορά μεταχειρισμένων

Αυτό το έλλειμμα έχει πυροδοτήσει ένα κύμα αγορών πλοίων από την αγορά των μεταχειρισμένων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα φορτίων πετρελαίου της Trafigura, εκ των κολοσσών στο εμπόριο πρώτων υλών, κ. Άντρεα Όλιβι, μόνο τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, εταιρείες ανατολικών συμφερόντων προχώρησαν στην απόκτηση 40 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου ή διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου. Όλες δε οι αγορές αυτές έγιναν σε τιμές υψηλότερες της εύλογης αξίας των πλοίων αυτών, με βάση τα χαρακτηριστικά και την ηλικία τους. Σύμφωνα με τον κ. Όλιβι, θεωρητικά, η Ρωσία μπορεί να εξασφαλίσει τα πλοία που της λείπουν, τουλάχιστον για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου. Ωστόσο, θα είναι πολύ δυσκολότερο να βρει και τα απαιτούμενα πλοία μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων, κάτι που σημαίνει ότι περίπου 1 – 2 εκατ. τόνοι ημερήσιων εξαγωγών, π.χ. ρωσικού ντίζελ, θα εγκλωβιστούν εντός Ρωσίας. Αμερικανοί παράγοντες εκτιμούν ότι η Ρωσία δεν θα είναι σε θέση να εξάγει όλη την παραγωγή αργού πετρελαίου της πριν το 2024 και την αντίστοιχη των διυλισμένων προϊόντων πριν το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!