Γ.Δ.
1491.5 +0,09%
ACAG
+0,51%
5.97
BOCHGR
-0,21%
4.75
CENER
-1,21%
9.79
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
+0,85%
2.36
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+3,24%
41.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,34%
1.774
ΑΒΕ
+0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.75
ΑΚΡΙΤ
-3,75%
0.77
ΑΛΜΥ
-0,47%
4.25
ΑΛΦΑ
+0,06%
1.7
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.24
ΑΣΚΟ
+0,94%
3.23
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,08%
0.786
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.21
ΒΙΟ
+0,70%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,95%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,46%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,69%
1.45
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.38
ΔΑΑ
-0,81%
8.094
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,82%
12.36
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.98
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,03%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-0,50%
1.98
ΕΕΕ
0,00%
32.5
ΕΚΤΕΡ
-0,66%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,90%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.7
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,74%
1.878
ΕΛΧΑ
-0,70%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,61%
1.22
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
+1,49%
2.32
ΕΧΑΕ
0,00%
4.7
ΙΑΤΡ
+1,88%
1.625
ΙΚΤΙΝ
+0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+1,36%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
-31,68%
0.0138
ΙΝΛΙΦ
-1,30%
4.54
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.084
ΙΝΤΕΚ
+1,00%
6.07
ΙΝΤΕΤ
-1,22%
1.215
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-1,12%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,71%
1.408
ΚΟΥΕΣ
-0,98%
6.04
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-1,96%
1
ΛΑΒΙ
+0,64%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,93%
1.08
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,81%
2.93
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.92
ΜΙΝ
-6,54%
0.5
ΜΟΗ
-0,38%
21
ΜΟΝΤΑ
+1,93%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,71%
2.8
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,55%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,40%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.14
ΝΑΚΑΣ
+3,36%
3.08
ΝΑΥΠ
0,00%
0.804
ΞΥΛΚ
+0,67%
0.3
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,37%
27.1
ΟΛΠ
-1,17%
29.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,88%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,26%
10.96
ΠΑΙΡ
+2,75%
1.12
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
+0,32%
4.134
ΠΕΡΦ
+0,52%
5.77
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.32
ΠΛΑΘ
+0,61%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-8,89%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,78%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,75%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+1,76%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,83%
0.363
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.595
ΣΠΕΙΣ
-2,00%
5.88
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+3,18%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,64%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,98%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Η Κίνα, η κατακόρυφη πτώση των εξαγωγών και ο Πειραιάς

Σαφής είναι η εξήγηση για την πτωτική πορεία (και φέτος) της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά και δεν είναι άλλη από την πτώση του εξαγωγικού εμπορίου της Κίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το δίκτυο Sonar Container Atlas της Freightwaves, από τις αρχές του έτους και μέχρι τα μέσα του φετινού Νοεμβρίου, οι καθημερινές αναχωρήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς όλα τα λιμάνια του κόσμου καταγράφουν ετήσια πτώση της τάξεως του 22%.

Τα συνεχή μέτρα τύπου lockdown σε διάφορες περιοχές «κλειδιά» για το εξαγωγικό εμπόριο της Κίνας, έχουν επιφέρει καίριο πλήγμα στην οικονομία της χώρας, περιορίζοντας αντίστοιχα και τις εξαγωγές διά θαλάσσης. Πλέον μάλιστα, η ιδιαίτερα αυστηρή πολιτική «μηδενικών κρουσμάτων» που εφαρμόζεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, έχει αρχίσει να δημιουργεί έντονες αντιδράσεις και διαδηλώσεις εντός Κίνας, καθώς οι πολίτες της χώρας αντιδρούν στους περιορισμούς.

Κατά τη διάρκεια του 2022, διάφορα κινεζικά λιμάνια, όπως το Νίγκμπο, το Γκουανγκζού και η Σαγκάη, απ’όπου διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του εξαγωγικού εμπορίου αγαθών της Κίνας, κλήθηκαν να περιορίσουν την δραστηριότητά τους, προκειμένου να ελεγχθεί η πανδημία. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται πλέον στα σχετικά στοιχεία, ενώ η τάση για τις επόμενες εβδομάδες είναι ακόμα χειρότερη, καθώς οι προγραμματισμένες αναχωρήσεις φορτίων είναι ακόμα χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι.

Ήδη, πολλές εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αρχίσει να αφαιρούν πλοία από αρκετά δρομολόγια, προκειμένου να αναχαιτίσουν την πτωτική πορεία των ναύλων, σε μια εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρσι. Φέτος, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο λιμάνι του Λος Άντζελες (όπου πέρσι είχαν αγκυροβολήσει δεκάδες πλοία επί εβδομάδες, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν), έχει υποχωρήσει σε μόλις 2.130 δολάρια. Το ποσό αυτό είναι 14,7% χαμηλότερο από τον προηγούμενο μήνα και σχεδόν 80% χαμηλότερο από πέρσι. Αντίστοιχα, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 24 Νοεμβρίου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Σαγκάη στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, είχε υποχωρήσει κατά 84% σε 2.192 δολάρια.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν αρνητική επίδραση και στην δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τον φετινό Οκτώβριο παρατηρήθηκε ετήσια πτώση της τάξεως του 8,1%, καθώς από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 335.000 εμπορευματοκιβωτία. Αντίστοιχα, σε επίπεδο 10μήνου, δηλαδή κατά την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος, ο συνολικός αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν δεν ξεπέρασε τα 3,6 εκατ., μέγεθος που συνιστά πτώση της τάξεως του 10,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σύμφωνα δε με όλες τις ενδείξεις, η πτωτική αυτή τάση αναμένεται να διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!