Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Χώρος στάθμευσης δεξαμενόπλοιων τα Στενά του Βοσπόρου

Σε… χώρο στάθμευσης δεξαμενόπλοιων έχουν μετατραπεί τα Δαρδανέλια και τα Στενά του Βοσπόρου, μετά την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να αλλάξει τους όρους της ασφαλιστικής κάλυψης των πλοίων, που απαιτεί, προκειμένου να επιτρέψει στα πλοία να διαπλεύσουν την περιοχή. Η Τουρκία ζητεί από τα πλοία και τους ασφαλιστές τους να εκδώσουν μια άνευ όρων και προϋποθέσεων εγγύηση ασφάλισης ειδικά για την περιοχή. Απαιτείται, δηλαδή, η χορήγηση κάλυψης ακόμα κι αν το πλοίο π.χ. μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο που έχει πωληθεί σε τιμή υψηλότερη των 60 δολαρίων/βαρέλι, επομένως αντιβαίνει το σχετικό όριο που έχουν ορίσει η ΕΕ, η Μεγάλη Βρετανία και οι G7.

Προφανώς, αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να δεχθούν οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί που ασφαλίζουν τα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας, με αποτέλεσμα, πλέον να έχει αρχίσει να δημιουργείται ουρά από δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν φορτώσει ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και κατευθύνονται προς τη Μεσόγειο για να τα παραδώσουν στον τελικό τους προορισμό. Μέχρι το απόγευμα της Τρίτης, υπολογιζόταν ότι πάνω από 20 δεξαμενόπλοια ήταν αγκυροβολημένα στα Στενά του Βοσπόρου, περιμένοντας την επίλυση του προβλήματος αυτού. Τα πλοία αυτά μεταφέρουν περίπου 18 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού.

Κατά κύριο λόγο μεταφέρουν πετρέλαιο που έχει εξορυχθεί στο Καζακστάν και προορίζεται για διάφορες χώρες, από τη Νότια Κορέα και την Ινδία, μέχρι τον Παναμά. Τα περισσότερα φορτία όμως, έχουν ως τελικό προορισμό χώρες της ΕΕ. Το πετρέλαιο από το Καζακστάν δεν υπόκειται σε κυρώσεις. Ωστόσο, η φόρτωσή του έγινε σε ρωσικό λιμάνι, από όπου έγινε και ο απόπλους, ίσως να εξηγεί και την ανησυχία της Άγκυρας, αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων. Ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως το Bloomberg, μετέδιδαν χθες ότι οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου ασκούσαν πιέσεις προς την Τουρκία να άρουν τις καινοφανείς αυτές απαιτήσεις τους και να επιτρέψουν τον διάπλου των πλοίων, χωρίς αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ, εν μέσω των καθυστερήσεων αυτών, οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια που κάνουν το ταξίδι από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μεσόγειο, αυξήθηκαν κατά 7% την Τρίτη, αγγίζοντας τα 153.000 δολάρια/ημέρα.

Με βάση τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ και ξεκίνησαν να ισχύουν από τη Δευτέρα, ασφαλιστική κάλυψη επιτρέπεται μόνο στα φορτία ρωσικού πετρελαίου, που έχει πωληθεί έως τα 60 δολάρια/βαρέλι. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει οδηγήσει τις τουρκικές αρχές να ζητήσουν επιπλέον εξασφαλίσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στο πλαίσιο αυτό, καταβάλλονται προσπάθειες ακόμα και σε διακυβερνητικό επίπεδο, προκειμένου οι ασφαλιστικοί φορείς να συναινέσουν στην κάλυψη των πλοίων, τουλάχιστον στο σκέλος που αφορά στην προστασία των πληρωμάτων και του περιβάλλοντος. Ακόμα δηλαδή κι αν ένα πλοίο βρεθεί να παραβαίνει τους κανόνες, αναφορικά με τη μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή πώλησης, να μπορεί να έχει κάλυψη π.χ. στο ενδεχόμενο άλλων ζημιών, όπως μία διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, ή τυχόν απώλειες στο πλήρωμα από μια πρόσκρουση.

Εν τω μεταξύ, χθες, τοποθετήθηκε και η ρωσική πλευρά, η οποία εξέφρασε την ανησυχία της για την συμφόρηση δεξαμενόπλοιων στο Βόσπορο. Σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή Υπ. Εξωτερικών της Ρωσίας, Αλεξάντερ Γκρούσκο, διεξάγονται συζητήσεις με τις τουρκικές αρχές για το πρόβλημα της διέλευσης, προσθέτοντας πως «το ζήτημα μας ανησυχεί από την πλευρά των συμφερόντων των δικών μας εταιρειών. Στο τέλος όμως, οι ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν, όχι τα κράτη. Αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, ασφαλώς θα υπάρξει παρέμβαση και σε πολιτικό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Γκρούσκο.

Πάντως, μέχρι στιγμής, το μόνο πλοίο το οποίο έχει κατορθώσει να περάσει τα Στενά του Βοσπόρου ήταν το δεξαμενόπλοιο «Vladimir Tikhonov», με σημαία Λιβερίας, το οποίο είχε λάβει ασφαλιστική κάλυψη από την ρωσική εταιρεία Ingosstrakh. Το πλοίο πέρασε στις 3 Δεκεμβρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!