Γ.Δ.
1415.44 +0,60%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-0,92%
9.71
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,90%
1.574
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,40%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,73%
16.52
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,27%
11.21
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,38%
31.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,02%
2.33
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,77%
7.9
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,44%
7.664
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,37%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.046
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.25
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,58%
36.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,40%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,47%
13.76
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,82%
3.547
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,44%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
-0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Χώρος στάθμευσης δεξαμενόπλοιων τα Στενά του Βοσπόρου

Σε… χώρο στάθμευσης δεξαμενόπλοιων έχουν μετατραπεί τα Δαρδανέλια και τα Στενά του Βοσπόρου, μετά την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να αλλάξει τους όρους της ασφαλιστικής κάλυψης των πλοίων, που απαιτεί, προκειμένου να επιτρέψει στα πλοία να διαπλεύσουν την περιοχή. Η Τουρκία ζητεί από τα πλοία και τους ασφαλιστές τους να εκδώσουν μια άνευ όρων και προϋποθέσεων εγγύηση ασφάλισης ειδικά για την περιοχή. Απαιτείται, δηλαδή, η χορήγηση κάλυψης ακόμα κι αν το πλοίο π.χ. μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο που έχει πωληθεί σε τιμή υψηλότερη των 60 δολαρίων/βαρέλι, επομένως αντιβαίνει το σχετικό όριο που έχουν ορίσει η ΕΕ, η Μεγάλη Βρετανία και οι G7.

Προφανώς, αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να δεχθούν οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί που ασφαλίζουν τα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας, με αποτέλεσμα, πλέον να έχει αρχίσει να δημιουργείται ουρά από δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν φορτώσει ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και κατευθύνονται προς τη Μεσόγειο για να τα παραδώσουν στον τελικό τους προορισμό. Μέχρι το απόγευμα της Τρίτης, υπολογιζόταν ότι πάνω από 20 δεξαμενόπλοια ήταν αγκυροβολημένα στα Στενά του Βοσπόρου, περιμένοντας την επίλυση του προβλήματος αυτού. Τα πλοία αυτά μεταφέρουν περίπου 18 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού.

Κατά κύριο λόγο μεταφέρουν πετρέλαιο που έχει εξορυχθεί στο Καζακστάν και προορίζεται για διάφορες χώρες, από τη Νότια Κορέα και την Ινδία, μέχρι τον Παναμά. Τα περισσότερα φορτία όμως, έχουν ως τελικό προορισμό χώρες της ΕΕ. Το πετρέλαιο από το Καζακστάν δεν υπόκειται σε κυρώσεις. Ωστόσο, η φόρτωσή του έγινε σε ρωσικό λιμάνι, από όπου έγινε και ο απόπλους, ίσως να εξηγεί και την ανησυχία της Άγκυρας, αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων. Ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως το Bloomberg, μετέδιδαν χθες ότι οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου ασκούσαν πιέσεις προς την Τουρκία να άρουν τις καινοφανείς αυτές απαιτήσεις τους και να επιτρέψουν τον διάπλου των πλοίων, χωρίς αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ, εν μέσω των καθυστερήσεων αυτών, οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια που κάνουν το ταξίδι από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μεσόγειο, αυξήθηκαν κατά 7% την Τρίτη, αγγίζοντας τα 153.000 δολάρια/ημέρα.

Με βάση τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ και ξεκίνησαν να ισχύουν από τη Δευτέρα, ασφαλιστική κάλυψη επιτρέπεται μόνο στα φορτία ρωσικού πετρελαίου, που έχει πωληθεί έως τα 60 δολάρια/βαρέλι. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει οδηγήσει τις τουρκικές αρχές να ζητήσουν επιπλέον εξασφαλίσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στο πλαίσιο αυτό, καταβάλλονται προσπάθειες ακόμα και σε διακυβερνητικό επίπεδο, προκειμένου οι ασφαλιστικοί φορείς να συναινέσουν στην κάλυψη των πλοίων, τουλάχιστον στο σκέλος που αφορά στην προστασία των πληρωμάτων και του περιβάλλοντος. Ακόμα δηλαδή κι αν ένα πλοίο βρεθεί να παραβαίνει τους κανόνες, αναφορικά με τη μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή πώλησης, να μπορεί να έχει κάλυψη π.χ. στο ενδεχόμενο άλλων ζημιών, όπως μία διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, ή τυχόν απώλειες στο πλήρωμα από μια πρόσκρουση.

Εν τω μεταξύ, χθες, τοποθετήθηκε και η ρωσική πλευρά, η οποία εξέφρασε την ανησυχία της για την συμφόρηση δεξαμενόπλοιων στο Βόσπορο. Σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή Υπ. Εξωτερικών της Ρωσίας, Αλεξάντερ Γκρούσκο, διεξάγονται συζητήσεις με τις τουρκικές αρχές για το πρόβλημα της διέλευσης, προσθέτοντας πως «το ζήτημα μας ανησυχεί από την πλευρά των συμφερόντων των δικών μας εταιρειών. Στο τέλος όμως, οι ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν, όχι τα κράτη. Αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, ασφαλώς θα υπάρξει παρέμβαση και σε πολιτικό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Γκρούσκο.

Πάντως, μέχρι στιγμής, το μόνο πλοίο το οποίο έχει κατορθώσει να περάσει τα Στενά του Βοσπόρου ήταν το δεξαμενόπλοιο «Vladimir Tikhonov», με σημαία Λιβερίας, το οποίο είχε λάβει ασφαλιστική κάλυψη από την ρωσική εταιρεία Ingosstrakh. Το πλοίο πέρασε στις 3 Δεκεμβρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!