Γ.Δ.
1403.87 0,00%
ACAG
0,00%
5.55
BOCHGR
0,00%
4.46
CENER
0,00%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
0,00%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.475
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.385
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
0,00%
3.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.579
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.69
ΑΣΚΟ
0,00%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
0,00%
5.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.71
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.5
ΔΑΑ
0,00%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.45
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.01
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.704
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.906
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
0,00%
7.102
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.7
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.97
ΕΧΑΕ
0,00%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.495
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.31
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.921
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.73
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
0,00%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
0,00%
3.2
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.35
ΟΠΑΠ
0,00%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.89
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.684
ΠΕΡΦ
0,00%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.65
ΣΑΡ
0,00%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.92
ΣΠΙ
0,00%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
0,00%
3.715
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Αύξηση της αποζημίωσης μισθωμάτων λόγω Covid ζητούν οι ακτοπλόοι

Για μία προβληματική χρονιά με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, που θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό, έκανε λόγο ο πρόεδρος των Ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης, στον απολογισμό του 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ο κ.Σακέλης είπε ότι ένα σημαντικό μέτρο που πρότειναν οι ακτοπλόοι ήταν οι Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας COVID, το ύψος των μισθωμάτων των οποίων δεν ικανοποιεί, αλλά απετέλεσαν σημαντική βοήθεια για τις εταιρείες.

Ανέφερε ότι το μέτρο των έκτακτων αυτών συμβάσεων εφαρμόζεται και σήμερα και γίνονται σημαντικές προσπάθειες για την συνεχή και χωρίς διακοπές εφαρμογή τους και την προσαρμογή των μισθωμάτων στα πραγματικά έξοδα των πλοίων.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν όλα τα νησιά,  δεν έλαβαν το 2020 βοήθεια 31 εκατ. ευρώ, αντί των 55 εκατ. ευρώ, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ και λαμβανομένου υπόψη ότι το 25% αφορούσε τα πορθμεία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ τα ζημιογόνα αποτελέσματα των εταιρειών την τρέχουσα περίοδο ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ το μήνα και για να καλυφθούν πρέπει να αυξηθούν 75% τα τρέχοντα μισθώματα συμβάσεων covid-19.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων τόνισε ότι το 2021 ο κλάδος ξεκίνησε με ζημιές που ξεπερνούν τα 130 εκατ. ευρώ και έναντι των οποίων οι εταιρείες έλαβαν ενίσχυση μόνο 31 εκατ. ευρώ. «Έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, που θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό» πρόσθεσε κ.Σακέλης. Ανέφερε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Συμπλήρωσε ότι η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. «Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκατ. ευρώ μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν 9 εκατ. ευρώ για τα ίδια δρομολόγια» ανέφερε. Τόνισε ότι χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, το κόστος των καυσίμων των εταιρειών τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ.

Αναφερόμενος στη θερινή περίοδο είπε ότι οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της της πανδημίας. «Είναι βέβαιο ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό» τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Για τα θέματα κρουαζιέρας τοποθετήθηκε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος, Ανδρέας Ποταμιάνος. «Είμαστε στη χειρότερη φάση μια που ακόμα και τα λιμάνια σε πολλές χώρες είναι ακόμα κλειστά και το κοινό για θαλάσσιες κρουαζιέρες αναψυχής δεν είναι έτοιμο για διακοπές, η δε αναδιοργάνωση της υποδομής που γνωρίζαμε στο παρελθόν θα απαιτήσει χρόνο» τόνισε.

Πρόσθεσε ότι η « επιδημία του κορωνοϊού το 2020 σχεδόν εξαφάνισε τον τομέα αυτό, αγγίζοντας το ποσοστό του 96,5%». Σημείωσε ότι «η δραστηριότητα αυτή της επιβατηγού ναυτιλίας θα μπορέσει να αναβιώσει, ανεξάρτητα από τον τομέα της ακτοπλοΐας, μια που η ιδιότητα του επιβατηγού πλοίου, ο χαρακτηρισμός και η εκμετάλλευσή του ανήκει αποκλειστικά στους πλοιοκτήτες και εφοπλιστές της επιβατηγού ναυτιλίας οι οποίοι τα χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζουν και μετασκευάζουν ανάλογα με τις επιχειρηματικές τους βλέψεις».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!