Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Eurostat: Τρία ελληνικά λιμάνια στα πέντε κορυφαία της Ευρώπης

Τρία ελληνικά λιμάνια βρίσκονται στο Top 5 της Ευρώπης για το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Πρόκειται για τον Πειραιά, το Πέραμα και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια, από 230 εκατομμύρια το 2020. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραφαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.

Η Μεσσήνη συνέχισε να είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021

Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη λίστα ακολουθούν το Reggio di Calabria στην Ιταλία (8,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τρία ελληνικά λιμάνια: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).

Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Όλα τα λιμάνια σημείωσαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά: το Piombino (+2%) και το Isola d’ Elba (+3%).

Εμπορευματική κίνηση

Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους λιμένες της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, αυξημένο κατά 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σύγκριση με το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των περιορισμών που είχαν τεθεί σε εφαρμογή στην ΕΕ και παγκοσμίως.

Το 2020 σηματοδότησε την κάμψη μιας θετικής τάσης στην εμπορευματική δραστηριότητα στα λιμάνια της ΕΕ και, παρ’ όλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, τα νούμερα εξακολούθησαν να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία παρέμεινε το 2021 στην πρώτη θέση όσον αφορά τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020), 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ.

Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των διακινούμενων εμπορευμάτων όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των φορτίων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε – σε επίπεδο βάρους- περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Algeciras στην Ισπανία (-6%) και στην Klaipėda στη Λιθουανία (-5%).

Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Zeebrugge (+27%) στο Βέλγιο και στην Constanţa (+26%) στη Ρουμανία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!