Γ.Δ.
1538.71 -0,05%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+1,01%
44.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+2,59%
4.155
ΑΛΦΑ
-0,85%
1.7525
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,75%
11.06
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,23%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.98
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,42%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,32%
18.58
ΔΑΑ
+1,93%
8.254
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,31%
12.85
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.91
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
-0,84%
1.78
ΕΕΕ
-0,12%
33.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,12%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+3,77%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,23%
8.37
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,16%
2.472
ΕΧΑΕ
+1,59%
4.8
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,00%
0.357
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.59
ΙΝΛΟΤ
+2,06%
1.092
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-0,87%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,39%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,28%
21.44
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-1,24%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,54%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
34.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,44%
16.05
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.787
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.06
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,20%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,66%
4.336
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,18%
8.36
ΠΛΑΘ
+0,60%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+1,31%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+0,94%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Eurostat: Τρία ελληνικά λιμάνια στα πέντε κορυφαία της Ευρώπης

Τρία ελληνικά λιμάνια βρίσκονται στο Top 5 της Ευρώπης για το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Πρόκειται για τον Πειραιά, το Πέραμα και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια, από 230 εκατομμύρια το 2020. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραφαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.

Η Μεσσήνη συνέχισε να είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021

Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη λίστα ακολουθούν το Reggio di Calabria στην Ιταλία (8,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τρία ελληνικά λιμάνια: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).

Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Όλα τα λιμάνια σημείωσαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά: το Piombino (+2%) και το Isola d’ Elba (+3%).

Εμπορευματική κίνηση

Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους λιμένες της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, αυξημένο κατά 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σύγκριση με το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των περιορισμών που είχαν τεθεί σε εφαρμογή στην ΕΕ και παγκοσμίως.

Το 2020 σηματοδότησε την κάμψη μιας θετικής τάσης στην εμπορευματική δραστηριότητα στα λιμάνια της ΕΕ και, παρ’ όλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, τα νούμερα εξακολούθησαν να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία παρέμεινε το 2021 στην πρώτη θέση όσον αφορά τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020), 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ.

Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των διακινούμενων εμπορευμάτων όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των φορτίων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε – σε επίπεδο βάρους- περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Algeciras στην Ισπανία (-6%) και στην Klaipėda στη Λιθουανία (-5%).

Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Zeebrugge (+27%) στο Βέλγιο και στην Constanţa (+26%) στη Ρουμανία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!