Γ.Δ.
1509.78 -2,55%
ACAG
-2,20%
5.78
AEM
-2,71%
4.499
BOCHGR
-2,95%
4.93
CENER
-3,36%
9.19
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-1,83%
8.05
EVR
-0,66%
1.51
NOVAL
-3,89%
2.35
OPTIMA
-2,39%
13.08
TITC
-3,50%
44.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,63%
1.86
ΑΒΕ
-2,61%
0.448
ΑΔΜΗΕ
-2,80%
2.605
ΑΚΡΙΤ
-2,63%
0.74
ΑΛΜΥ
-4,98%
4.1
ΑΛΦΑ
-4,32%
1.707
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4,51%
10.38
ΑΣΚΟ
-3,67%
3.15
ΑΣΤΑΚ
-2,19%
7.14
ΑΤΕΚ
+9,68%
1.36
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-5,69%
0.696
ΑΤΤΙΚΑ
-3,33%
2.32
ΒΙΟ
-6,16%
5.64
ΒΙΟΚΑ
-0,55%
1.82
ΒΙΟΣΚ
-4,92%
1.45
ΒΙΟΤ
+9,52%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,20%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-3,08%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,57%
18.2
ΔΑΑ
-2,40%
8.364
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,88%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-2,95%
2.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,56%
0.325
ΕΒΡΟΦ
-4,94%
1.83
ΕΕΕ
+1,26%
33.82
ΕΚΤΕΡ
-4,28%
1.7
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-2,78%
2.1
ΕΛΛ
0,00%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,68%
2.18
ΕΛΠΕ
-2,00%
7.34
ΕΛΣΤΡ
-4,00%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-2,11%
1.762
ΕΛΧΑ
-5,30%
1.984
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,68%
1.12
ΕΤΕ
-2,51%
8.17
ΕΥΑΠΣ
-2,37%
3.3
ΕΥΔΑΠ
-1,80%
5.99
ΕΥΡΩΒ
-4,99%
2.302
ΕΧΑΕ
-4,13%
4.76
ΙΑΤΡ
-5,47%
1.815
ΙΚΤΙΝ
-6,25%
0.33
ΙΛΥΔΑ
-4,79%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-2,91%
5
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-2,16%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-4,32%
1.018
ΙΝΤΕΚ
-2,33%
5.87
ΙΝΤΕΤ
-3,48%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-6,11%
2.92
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-6,27%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+0,57%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-3,06%
0.443
ΚΟΥΑΛ
-3,19%
1.336
ΚΟΥΕΣ
-3,01%
6.13
ΚΡΙ
+0,62%
16.15
ΚΤΗΛΑ
-2,86%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-6,36%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-2,30%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,79%
3.14
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
-3,38%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-4,70%
2.23
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
-2,94%
2.81
ΜΙΝ
-2,35%
0.498
ΜΟΗ
-2,72%
20.78
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
-6,32%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-2,29%
25.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
2.32
ΜΠΤΚ
0,00%
0.77
ΜΥΤΙΛ
-3,91%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-0,61%
3.24
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.788
ΞΥΛΚ
-6,29%
0.268
ΞΥΛΠ
+1,27%
0.32
ΟΛΘ
+1,47%
27.7
ΟΛΠ
-1,17%
29.55
ΟΛΥΜΠ
-3,11%
2.49
ΟΠΑΠ
-1,45%
16.32
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,26%
0.781
ΟΤΕ
-0,82%
14.48
ΟΤΟΕΛ
-2,38%
10.68
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.05
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-4,47%
4.185
ΠΕΡΦ
-4,18%
5.27
ΠΕΤΡΟ
-2,93%
7.94
ΠΛΑΘ
-4,30%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
-4,26%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
-1,73%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,42%
6.05
ΠΡΟΦ
-1,89%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-2,66%
1.645
ΣΑΡ
-0,70%
11.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,89%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-3,77%
5.62
ΣΠΙ
-4,93%
0.578
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-3,67%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,31%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,88%
1.668
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,30%
7.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-4,02%
3.94
ΧΑΙΔΕ
-10,29%
0.61

ΟΛΠ: Έντονες αντιδράσεις για την αύξηση των τελών διαχείρισης αποβλήτων πλοίων

Αντιδρούν οι χρήστες του ΟΛΠ στις επικείμενες αυξήσεις των τελών διαχείρισης στερεών αποβλήτων από τα πλοία που πιάνουν στον Πειραιά. Η αύξηση είναι ιδαίτερα μεγάλη, 50%, δηλαδή πολύ πάνω απο τον πληθωρισμό. Παράλληλα, οι χρήστες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι, καθώς τα νέα τιμολόγια έχουν κοινοποιηθεί στα μέλη τους, αλλά όχι στους ίδιους.

Ο ΟΛΠ ανακοίνωσε τη νέα πολιτική τελών στις 27 Σεπτεμβρίου 2022, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Αναρτήθηκε την ημέρα εκείνη στον ιστότοπό της εταιρείας η πρόθεση της διοίκησης για την αύξηση των τελών. «Η ΟΛΠ ΑΕ ανακοινώνει, με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023. Το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων». Παράλληλα στην ίδια ανακοίνωση σημειώνονταν ότι το προσεχές διάστημα, θα επικοινωνήσει η εταιρεία αναλυτικά τα νέα τέλη και τιμολόγια στις ομάδες χρηστών του Λιμένα μέσω του Τμήματος Μάρκετινγκ.

Οι χρήστες του λιμένα (ΣΕΕΝ –ακτοπολϊα-, ΕΕΚΦΝ –κρουαζιέρα- κ.λπ.), δεν ενημερωθήκαν επισήμως. Ορισμένοι ίσως και να μην γνώριζαν τη σχετική απόφαση μέχρι πρόσφατα. Αρχισαν να αντιδρούν μόλις τα νέα τέλη και τιμολογία άρχισαν να κοινοποιούνται στα μέλη τους τα οποία εξέφραζαν τη δυσαρέσκειά τους. Τις πιο ισχυρές αντιδράσεις καταγράφει η ακτοπολοία, η οποία το καλοκαίρι θα κληθεί βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τα τέλη διαχείρισης των στερών αποβλήτων στον Πειραιά κοστίζουν από 32 έως 35 ευρώ το κυβικό, ανάλογα το πλοίο που πιάνει στο λιμάνι. Με την αύξηση του 50% θα ανέβει στα 50 ευρώ το κάθε κυβικό μέτρο, χρέωση η οποία θα είναι πολλαπλά πιο ακριβή από άλλα λιμάνια. Για παράδειγμα στην Ραφήνα η αποκομιδή ενός κυβικού μέτρου στερών αποβλήτων κοστίζει 25-27 ευρώ και στο Ηράκλειο Κρήτης περίπου 20 ευρώ.

Επίσης, σε κάθε πλοίο ακτοπλοίας που πιάνει στον Πειραιά γίνεται η αποκομιδή περίπου 20 κ.μ. αποβλήτων το καλοκαίρι και 8 κ.μ. το χειμώνα. Ετσι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αντί 700 ευρώ το καλοκαίρι, τώρα θα πληρώνουν 1.000 ευρώ, ενώ το χειμώνα τα 280 ευρώ θα γίνουν 400 ευρώ.

Ο πρώτος χρήστης που αντέδρασε στην αύξηση αυτή είναι η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) στην οποία είναι μέλος και η ίδια η Cosco. H διοίκηση της ΔΝΕ αναφέρει ότι το μέτρο θα πλήξει περαιτέρω την μειωμένη κίνηση του καταγράφεται στο λιμάνι του Πειραιά στο β’ εξάμηνο του 2022, λόγω των δυσμένων διεθνών εξελίξεων. Προτείνει τέλος η αναθεώρηση των τελών κατά 50% να μην ισχύσει από αρχές του έτους, αλλά να μετατεθεί για την 1η Ιανουαρίου 2024. Παράλληλα ζητεί την αναλογικότητα του μέτρου, δηλαδή να κυμανθεί στα όρια του πληθωρισμού.

Στην ίδια απόφαση αναμένεται να αντιδράσει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ο τελευταίος εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την αύξηση αυτή στην ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Οι χρήστες μάλιστα ζητούν παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας ώστε να μην επιτρέψει στον ΟΛΠ την αύξηση των τελών. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι για την εφαρμογή των νέων τελών (βάσει υπουργικής απόφασης) απαιτείται η απόφαση του υπ. Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, κάτι που απορρίπτει η πλευρά του ΟΛΠ. Η διοίκηση του τελευταίου αναφέρει ότι η εφαρμογή των τελών δεν απαιτεί την συναπόφαση του υπουργού.

Το άρθρο 8 ωστόσο της ΚΥΑ 3122/2021, ορίζει ότι τα έμμεσα τέλη για τους λιμένες του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, εγκρίνονται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Και συνεχίζει: «Ο αρμόδιος φορέας διαχείρισης καταθέτει σχετικό αίτημα στην αρμόδια Υπηρεσία συνοδευόμενο από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ή της Λιμενικής Επιτροπής, στο σώμα της οποίας περιγράφεται λεπτομερώς το εν λόγω σύστημα τελών καθώς και αναλυτική Τεχνοοικονομική Έκθεση, η οποία τεκμηριώνει το ύψος των επιβαλλόμενων τελών. Η εν λόγω απόφαση, λαμβάνεται κατόπιν σχετικής εισήγησης της αρμόδιας Οικονομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας…».

Πάντως και στο υπουργείο Ναυτιλίας θεωρούν τη συγκεκριμένη αύξηση υπερβολική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!