Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΟΛΠ: Έντονες αντιδράσεις για την αύξηση των τελών διαχείρισης αποβλήτων πλοίων

Αντιδρούν οι χρήστες του ΟΛΠ στις επικείμενες αυξήσεις των τελών διαχείρισης στερεών αποβλήτων από τα πλοία που πιάνουν στον Πειραιά. Η αύξηση είναι ιδαίτερα μεγάλη, 50%, δηλαδή πολύ πάνω απο τον πληθωρισμό. Παράλληλα, οι χρήστες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι, καθώς τα νέα τιμολόγια έχουν κοινοποιηθεί στα μέλη τους, αλλά όχι στους ίδιους.

Ο ΟΛΠ ανακοίνωσε τη νέα πολιτική τελών στις 27 Σεπτεμβρίου 2022, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Αναρτήθηκε την ημέρα εκείνη στον ιστότοπό της εταιρείας η πρόθεση της διοίκησης για την αύξηση των τελών. «Η ΟΛΠ ΑΕ ανακοινώνει, με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023. Το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων». Παράλληλα στην ίδια ανακοίνωση σημειώνονταν ότι το προσεχές διάστημα, θα επικοινωνήσει η εταιρεία αναλυτικά τα νέα τέλη και τιμολόγια στις ομάδες χρηστών του Λιμένα μέσω του Τμήματος Μάρκετινγκ.

Οι χρήστες του λιμένα (ΣΕΕΝ –ακτοπολϊα-, ΕΕΚΦΝ –κρουαζιέρα- κ.λπ.), δεν ενημερωθήκαν επισήμως. Ορισμένοι ίσως και να μην γνώριζαν τη σχετική απόφαση μέχρι πρόσφατα. Αρχισαν να αντιδρούν μόλις τα νέα τέλη και τιμολογία άρχισαν να κοινοποιούνται στα μέλη τους τα οποία εξέφραζαν τη δυσαρέσκειά τους. Τις πιο ισχυρές αντιδράσεις καταγράφει η ακτοπολοία, η οποία το καλοκαίρι θα κληθεί βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τα τέλη διαχείρισης των στερών αποβλήτων στον Πειραιά κοστίζουν από 32 έως 35 ευρώ το κυβικό, ανάλογα το πλοίο που πιάνει στο λιμάνι. Με την αύξηση του 50% θα ανέβει στα 50 ευρώ το κάθε κυβικό μέτρο, χρέωση η οποία θα είναι πολλαπλά πιο ακριβή από άλλα λιμάνια. Για παράδειγμα στην Ραφήνα η αποκομιδή ενός κυβικού μέτρου στερών αποβλήτων κοστίζει 25-27 ευρώ και στο Ηράκλειο Κρήτης περίπου 20 ευρώ.

Επίσης, σε κάθε πλοίο ακτοπλοίας που πιάνει στον Πειραιά γίνεται η αποκομιδή περίπου 20 κ.μ. αποβλήτων το καλοκαίρι και 8 κ.μ. το χειμώνα. Ετσι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αντί 700 ευρώ το καλοκαίρι, τώρα θα πληρώνουν 1.000 ευρώ, ενώ το χειμώνα τα 280 ευρώ θα γίνουν 400 ευρώ.

Ο πρώτος χρήστης που αντέδρασε στην αύξηση αυτή είναι η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) στην οποία είναι μέλος και η ίδια η Cosco. H διοίκηση της ΔΝΕ αναφέρει ότι το μέτρο θα πλήξει περαιτέρω την μειωμένη κίνηση του καταγράφεται στο λιμάνι του Πειραιά στο β’ εξάμηνο του 2022, λόγω των δυσμένων διεθνών εξελίξεων. Προτείνει τέλος η αναθεώρηση των τελών κατά 50% να μην ισχύσει από αρχές του έτους, αλλά να μετατεθεί για την 1η Ιανουαρίου 2024. Παράλληλα ζητεί την αναλογικότητα του μέτρου, δηλαδή να κυμανθεί στα όρια του πληθωρισμού.

Στην ίδια απόφαση αναμένεται να αντιδράσει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ο τελευταίος εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την αύξηση αυτή στην ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Οι χρήστες μάλιστα ζητούν παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας ώστε να μην επιτρέψει στον ΟΛΠ την αύξηση των τελών. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι για την εφαρμογή των νέων τελών (βάσει υπουργικής απόφασης) απαιτείται η απόφαση του υπ. Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, κάτι που απορρίπτει η πλευρά του ΟΛΠ. Η διοίκηση του τελευταίου αναφέρει ότι η εφαρμογή των τελών δεν απαιτεί την συναπόφαση του υπουργού.

Το άρθρο 8 ωστόσο της ΚΥΑ 3122/2021, ορίζει ότι τα έμμεσα τέλη για τους λιμένες του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, εγκρίνονται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Και συνεχίζει: «Ο αρμόδιος φορέας διαχείρισης καταθέτει σχετικό αίτημα στην αρμόδια Υπηρεσία συνοδευόμενο από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου ή της Λιμενικής Επιτροπής, στο σώμα της οποίας περιγράφεται λεπτομερώς το εν λόγω σύστημα τελών καθώς και αναλυτική Τεχνοοικονομική Έκθεση, η οποία τεκμηριώνει το ύψος των επιβαλλόμενων τελών. Η εν λόγω απόφαση, λαμβάνεται κατόπιν σχετικής εισήγησης της αρμόδιας Οικονομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας…».

Πάντως και στο υπουργείο Ναυτιλίας θεωρούν τη συγκεκριμένη αύξηση υπερβολική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!