Γ.Δ.
1506.48 -0,01%
ACAG
+0,85%
5.95
BOCHGR
+2,59%
4.75
CENER
+1,22%
9.95
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.26
EVR
+1,35%
1.505
NOVAL
+1,07%
2.36
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
+0,51%
39.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,97%
1.762
ΑΒΕ
-0,67%
0.445
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.705
ΑΚΡΙΤ
-5,06%
0.75
ΑΛΜΥ
-0,22%
4.505
ΑΛΦΑ
+1,44%
1.727
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,32%
10.46
ΑΣΚΟ
+1,32%
3.08
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.12
ΑΤΕΚ
-2,60%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-0,26%
0.782
ΑΤΤΙΚΑ
-0,87%
2.28
ΒΙΟ
+0,34%
5.88
ΒΙΟΚΑ
-1,92%
2.04
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.56
ΔΑΑ
+1,14%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,87%
12.74
ΔΟΜΙΚ
-1,80%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,61%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+0,26%
1.9
ΕΕΕ
0,00%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,53%
1.87
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,17%
2.35
ΕΛΛ
-1,01%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,52%
2.27
ΕΛΠΕ
0,00%
7.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,96%
1.852
ΕΛΧΑ
+1,88%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
-1,10%
7.914
ΕΥΑΠΣ
+2,45%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,51%
2.346
ΕΧΑΕ
-0,51%
4.83
ΙΑΤΡ
-0,31%
1.63
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
+9,44%
2.55
ΙΝΚΑΤ
-1,86%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+0,95%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-0,80%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,13%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-1,31%
3.015
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+0,78%
1.285
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.73
ΚΟΡΔΕ
-0,45%
0.444
ΚΟΥΑΛ
+5,84%
1.45
ΚΟΥΕΣ
+1,50%
6.1
ΚΡΙ
+3,50%
16.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-0,99%
1
ΛΑΒΙ
-0,62%
0.802
ΛΑΜΔΑ
+0,41%
7.39
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
+1,92%
0.212
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
-3,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,19%
21.26
ΜΟΝΤΑ
-2,08%
3.77
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
34.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
-2,05%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22.1
ΟΛΠ
+1,33%
30.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
-1,19%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,86%
0.81
ΟΤΕ
+0,68%
14.78
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
10.9
ΠΑΙΡ
-1,20%
0.984
ΠΑΠ
+4,60%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,72%
4.18
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.84
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
+0,48%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,74%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.74
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.356
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+2,00%
6.12
ΣΠΙ
-1,25%
0.63
ΣΠΥΡ
+9,42%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+8,39%
1.68
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,23%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,96%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,30%
3.905
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ναυτιλία: Υψηλοί ναύλοι στα δεξαμενόπλοια έως το τέλος του 2023

«Ούριο άνεμο» τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023 προβλέπουν οι ειδικοί της ναυτιλίας για τα δεξαμενόπλοια. Η χαμηλή προσφορά τονάζ, λόγω του χαμηλού ρυθμού παραγγελιών νέων πλοίων, αναμένεται να αποβεί καθοριστικός παράγοντας, όπως επίσης και η αναδρομολόγηση ενός σημαντικού ποσοστού της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, προς προορισμούς που βρίσκονται πιο μακριά, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η διάρκεια των ταξιδιών, άρα και το μεταφορικό κόστος.

Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, ο ημερήσιος ναύλος για ένα δεξαμενόπλοιο της κλάσης VLCC, μεταφορικής ικανότητας 300.000 τόνων, «αναρριχήθηκε» στα 100.000 δολάρια/ημέρα, το υψηλότερο ποσό των τελευταίων δύο και πλέον ετών.

Ορισμένες κλάσεις πλοίων μάλιστα, σημείωσαν εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως του 40%. Όπως τονίζουν επαγγελματίες του κλάδου, σε πολλές χώρες, τα αποθέματα αργού και διυλισμένων προϊόντων είναι ιδιαίτερα χαμηλά, γεγονός που ευνοεί την αύξηση της ζήτησης και των φορτίων.

Αύξηση των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας

Επίσης, στην εξέλιξη αυτή συνετέλεσε η αύξηση των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τα διυλιστήρια της Κίνας. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, η Κίνα επέτρεψε τις εξαγωγές 15 εκατ. τόνων νέων καυσίμων από τις μεγαλύτερες μονάδες διύλισης. Πρόκειται για το μεγαλύτερη «άνοιγμα» προς τις αγορές του εξωτερικού εδώ και αρκετούς μήνες, σε μια προσπάθεια να τονώσει την οικονομία της, μετά την έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού και την «ασθμαίνουσας» αγοράς ακινήτων.

Ως εκ τούτου, τα διυλιστήρια προχωρούν σε σημαντικές αγορές φορτίων αργού πετρελαίου, προκειμένου να παράξουν τα προϊόντα εκείνα, που προορίζονται για εξαγωγές. Την ίδια στιγμή, πολλοί πωλητές καυσίμων στην Ασία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις ντίζελ προς την, «πεινασμένη» για καύσιμα, Ε.Ε.

Η έντονη αυτή κινητικότητα ευνοεί τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, που ήδη επωφελείται από την αναδρομολόγηση των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου προς άλλες αγορές, πιο μακριά από την Ευρώπη, όπως η Ασία, η Αφρική και η Νότια Αμερική. Το γεγονός μάλιστα, ότι αρκετοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί στο να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, καθιστά την προσφορά τονάζ ακόμα πιο δυσεύρετη, ευνοώντας την επίτευξη υψηλότερων ναύλων στην αγορά.

Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Moody’s κάνει λόγο για υψηλούς ναύλους για τα δεξαμενόπλοια, τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες. Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης αναφέρει ότι η αύξηση του μεταφορικού έργου, ιδίως για τα δεξαμενόπλοια της κλάσης aframax και suezmax, που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον για την μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων.

Την ίδια στιγμή, δεν προβλέπεται να «πέσουν στο νερό» πολλά νέα δεξαμενόπλοια, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια, με δεδομένο ότι δεν έχουν υποβληθεί νέες παραγγελίες τα προηγούμενα χρόνια. Με δεδομένο λοιπόν ότι η ζήτηση δεν αναμένεται να καταγράψει μεγάλες απώλειες (αν και το μέγεθος και η διάρκεια της επικείμενης επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν άγνωστα), οι περισσότεροι συμφωνούν ότι οι επόμενοι μήνες, θα είναι θετικοί για τα δεξαμενόπλοια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!