THEPOWERGAME
του Φώτη Κόλλια
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες και πριν από το Πάσχα σχεδιάζει να προκηρύξει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) τον δεύτερο κύκλο διαγωνισμών για τα περιφερειακά λιμάνια.
Ο διαγωνισμός θα αφορά στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου των Οργανισμών Λιμένα σε Βόλο και Ηράκλειο καθώς και την παραχώρηση του νέου λιμανιού της Πάτρας. Θέμα ημερών είναι και η οριστικοποίηση των σχημάτων που θα περάσουν στο δεύτερο στάδιο των διαγωνισμών για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Οι επικρατέστεροι ενδιαφερόμενοι
Αρκετοί από τους ενδιαφερόμενους που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τα τρία τελευταία λιμάνια θα διεκδικήσουν Βόλο, Πάτρα και Ηράκλειο.
- Ο όμιλος Grimaldi, που διεκδικεί το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) θα δώσει σκληρή μάχη και για το λιμάνι του Ηρακλείου, με το βλέμμα στην κρουαζιέρα και την επιβατηγό ναυτιλία.
- Ο όμιλος Attica, που επίσης διεκδικεί το λιμάνι Ηγουμενίτσας φαίνεται πως έχει πλέον στρέψει το ενδιαφέρον του προς την Πάτρα που αποτελεί τη δυτική πύλη της χώρας τόσο στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας όσο και των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών.
- Για το λιμάνι του Βόλου, όπου θα πωληθεί πλειοψηφικό πακέτο του Οργανισμού Λιμένα Βόλου, ενδιαφέρεται σφόδρα ο όμιλος Goldair που είναι ένας από τους διεκδικητές του 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου και τη γαλλική Bollore.
- Η Goldair Cargo διεκδικεί και την παραχώρηση του προβλήτα «Φίλιππος Β’» της Καβάλας σε κοινοπραξία με τις IMG και IMERYS, δύο βιομηχανίες που ήδη το χρησιμοποιούν.
- Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο αμερικανικός παράγοντας με ομίλους από τις ΗΠΑ να συμμετέχουν σε δύο κοινοπραξίες που τα διεκδικούν. Στους υποψηφίους για τα δύο λιμάνια περιλαμβάνεται και ο ΟΛΘ.
Την ίδια στιγμή που κορυφώνονται οι διεργασίες στο ΤΑΙΠΕΔ για το δεύτερο κύμα πωλήσεων ή παραχωρήσεων λιμανιών, η αγορά έχει πλημμυρίσει από φήμες σύμφωνα με τις οποίες επενδυτικό σχήμα έχει προσεγγίσει την Alpha Bank για να αγοράσει το λιμάνι του Αστακού. Πρόκειται για ακίνητα που πέρασαν στην τράπεζα μετά την χρεοκοπία του κατασκευαστικού ομίλου ΑΕΓΕΚ ο οποίος τα είχε αποκτήσει, με τη σειρά του, από τον όμιλο ΜΕΤΩΝ – ΕΤΕΠ των πάλαι ποτέ κραταιών εργολάβων Χρ. Αρφάνη και Ν. Χιώνη. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στόχος των επενδυτών είναι η μετατροπή του λιμανιού του Αστακού σε μαρίνα πολυτελών σκαφών αναψυχής.