Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Cosco: Κάθετη πτώση στη διακίνηση κοντέινερ στον Πειραιά

Έντονα πτωτική παραμένει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του φετινού Σεπτεμβρίου, που δημοσιοποίησε στις αρχές της εβδομάδας η Cosco Shipping Ports, η θυγατρική της εταιρεία ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) διακίνησε «μόλις» 366,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Ο αριθμός αυτός ήταν κατά 12,7% χαμηλότερος συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Μάλιστα, όπως φαίνεται από την ίδια σύγκριση του 2021 προς το 2020 (έτος πανδημίας), η κατάσταση βαίνει επιδεινούμενη. Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο του 2021 είχαν διακινηθεί σχεδόν 420.000 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολειπόταν κατά μόλις 4,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Όπως φαίνεται λοιπόν, ο ρυθμός της πτώσης έχει τριπλασιαστεί φέτος.

Συνολικά, κατά το φετινό εννεάμηνο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος), από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν διακινηθεί 3,275 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 10,5% χαμηλότερος σε ετήσια βάση. Κατά το ίδιο διάστημα πέρσι, είχαν διακινηθεί 3,66 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μόλις 1% λιγότερα από το εννεάμηνο του 2020. Ανάλογη είναι και η εικόνα κατά το τρίτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος), καθώς ο αριθμός των κοντέινερ που διακινήθηκαν υποχώρησε κατά 14,5% σε 1,13 εκατ. Αντιθέτως, κατά την σύγκριση του τρίτου τριμήνου του 2021 προς εκείνο του 2020, είχε σημειωθεί οριακή αύξηση της τάξεως του 0,2%. Αξίζει να σημειωθεί ότι πτώση κατά 12.3% είχε σημειωθεί και τον φετινό Αύγουστο, με τον συνολικό αριθμό των κοντέινερ που διακινήθηκαν να μην ξεπερνά τα 373,1 χιλιάδες.

Απώλειες από την αγορά της Κίνας

Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, ένας από τους βασικότερους λόγους του χαμηλότερου αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων έγκειται στις απώλειες που καταγράφονται από την αγορά της Κίνας, όπου η μειωμένη εμπορική δραστηριότητα, λόγω των αυστηρών περιορισμών, που με τη σειρά τους οφείλονται στην έξαρση των κρουσμάτων. Παρόλα αυτά, τα οικονομικά αποτελέσματα της ΣΕΠ καταγράφουν αισθητή βελτίωση. Κατά το πρώτο εξάμηνο, η θυγατρική της Cosco σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,4% σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά σχεδόν 18% σε 18 εκατ. ευρώ.

Η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως π.χ. η αύξηση της αναλογίας των εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων (εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο της ελληνικής αγοράς), που αντιστάθμισε μέρος των απωλειών από τα κοντέινερ της Κίνας. Ένας ακόμα λόγος ήταν η αύξηση των χρεώσεων διακίνησης, όπως επίσης και τα αυξημένα έσοδα από την αποθήκευση των κοντέινερ. Υπενθυμίζεται ότι λόγω της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παραλαβή των εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μεταφερθούν στον τελικό τους προορισμό, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η διάρκεια της αποθήκευσής τους στο λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια που λειτουργούν ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.

Επένδυση των 300 εκατ. ευρώ βρίσκεται «στον αέρα» επί μια διετία

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εξέλιξη αυτή φαίνεται πως αφαιρεί «επιχειρήματα» και από την προσπάθεια της Cosco να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις, τόσο σε κυβερνητικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο, για την ανάπτυξη μιας ακόμα προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Η επένδυση των 300 εκατ. ευρώ βρίσκεται «στον αέρα» επί μια διετία, τη στιγμή που στελέχη του κινεζικού ομίλου, σημειώνουν ότι η κατασκευή της νέας προβλήτας, θα επιτρέψει την περαιτέρω «αναρρίχηση» του λιμανιού του Πειραιά, στην πανευρωπαϊκή κατάταξη αναφορικά με την διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος της Cosco είναι να φέρει τον Πειραιά στην πρώτη τριάδα των ευρωπαϊκών λιμανιών, με ετήσια δυναμικότητα πλησίον των 10 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν διπλάσιο μέγεθος από τις τρέχουσες επιδόσεις σε ετήσια βάση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!