Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΟΛΘ: Επενδύσεις για μια νέα εποχή ανάπτυξης και συνδεσιμότητας

Φιλοδοξώντας στην περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της ως «πύλη ανάπτυξης», η ΟΛΘ Α.Ε. υλοποιεί επενδύσεις που εστιάζουν στην αναβάθμιση των υποδομών, του εξοπλισμού και των υπηρεσιών του λιμένα, την εξέλιξη των συνδυασμένων μεταφορών και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία, για τους οικονομικούς, επιχειρηματικούς και κοινωνικούς εταίρους της.

Προβλήτας 6: Διεθνούς εμβέλειας αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, το οποίο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στο στερέωμα των συνδυασμένων μεταφορών, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU. Η συγκεκριμένη επένδυση, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, ενισχύει σημαντικά τη χωρητικότητα του λιμένα οδηγώντας σε ανάλογη αύξηση της εμπορικής του δραστηριότητας και συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Επένδυση με ισχυρό κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα

Μελέτη της εταιρείας Deloitte αναδεικνύει ότι το κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα της επένδυσης για την επέκταση του «Προβλήτα 6» θα είναι ισχυρό και ευρύ, ήδη από την περίοδο υλοποίησης του έργου.

Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο υλοποίησης (2022-2025), το έργο επέκτασης του «Προβλήτα 6» υπολογίζεται ότι:

Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα.

Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου, με 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, από άμεσους και έμμεσους φόρους.

Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας άμεσα στο ΑΕΠ της χώρας.

Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.

Επιπλέον, κατά την περίοδο 2026-2035, ήτοι για τα πρώτα 10 χρόνια πλήρους λειτουργίας του ο Προβλήτας 6, αναμένεται να:

Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα.

Στηρίξει περαιτέρω τα έσοδα του Δημοσίου, μέσω άμεσων και έμμεσων φόρων που ξεπερνούν τα 55 εκατ. ευρώ ετησίως.

Συνεισφέρει περαιτέρω στο ελληνικό ΑΕΠ, μέσω της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας άνω των 177 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Ενισχύσει περαιτέρω το κοινωνικό ισοζύγιο, δημιουργώντας άμεσα ή έμμεσα περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας.

Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών

Στρατηγική της ΟΛΘ Α.Ε. είναι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας του Λιμένα Θεσσαλονίκης και η περαιτέρω διεύρυνση της στην ενδοχώρα με τη δημιουργία δικτύου dry ports σε χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Η ΟΛΘ Α.Ε. προσφέρει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και του Dry Port της εταιρείας στη Σόφια ικανοποιώντας τις ανάγκες της αγοράς για αποδοτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό είναι εν εξελίξει σιδηροδρομική σύνδεση με τη Σερβία.

Σημαντικές επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό

Τον Μάιο του 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. παρέλαβε δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes) με ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων, σε διπλή και σε μονή φόρτωση, αντίστοιχα. Ο νέος εξοπλισμός παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 14.000 TEU (New Panamax), συμβάλλοντας σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών. Με την προμήθεια των δύο νέων γερανογεφυρών, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από το 2018, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει επενδύσει περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του λιμένα.

Η Θεσσαλονίκη «συνδέει» τον κόσμο

Η προώθηση της θαλάσσιας οδού Ευρώπης – Ασίας, διαμέσου της Διώρυγας του Σουέζ και του Λιμένα Θεσσαλονίκης, είναι στόχος του Συμφώνου Συνεργασίας που υπέγραψε η ΟΛΘ Α.Ε. με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (Suez Canal Economic Zone). Η συνεργασία προβλέπει ανταλλαγή γνώσεων και ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών, που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Δυναμική ανάπτυξη κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας

Η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα είναι ιδιαίτερα σημαντικές δραστηριότητες για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Από το 2021, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων για εγχώριους και διεθνείς επιβάτες (τόσο από τις κοντινές γειτονικές χώρες όσο και από κάθε χώρα που διαθέτει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη) που επιθυμούν να αξιοποιήσουν το νέο αεροδρόμιο της πόλης και τις ξενοδοχειακές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Χαρακτηριστικά, για το 2022, έχουν επιβεβαιωθεί 60 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, από 12 εταιρείες κρουαζιέρας με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια οι οποίες ξεκίνησαν στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Το 50% των αφίξεων του 2022 θα είναι αφίξεις homeport και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό το 2023. Αναφορικά με την ακτοπλοΐα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει από το 2021 ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!