THEPOWERGAME
Τελευταία η Ελλάδα αποτελεί τη χώρα με τον μεγαλύτερο στόλο, κατέχοντας το20% του παγκοσμίου στόλου, ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης, στη συζήτηση που διεξήχθη στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr, «The Second Thessaloniki Metropolitan Summit» .
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί σημαντικόςπαράγοντα για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Η ελληνική οικογένεια ναυτιλίας έχει καταφέρει να κάνει τους κινδύνους, ευκαιρίες τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ υπογράμμισε πως σε αυτή την περίοδο μπορεί να ικανοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και όλου του κόσμου.
«Όσον αφορά τα λιμάνια, είμαστε σε διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων, με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης να διαδραματίζουν στρατηγικό ρόλο. Βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού για το λιμάνι καβάλας, ο οποίος θα ολοκληρωθεί το α΄τρίμηνο του 2023» συνέχισε.
«Οι κρίσεις στην Ουκρανία έχουν αλλάξει τις προτεραιότητες και της ναυτιλίας. Σταθερότητα και διαφύλαξη της ασφάλειας των ναυτικών είναι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης» τόνισε.
Αναφερόμενος στις ευρωπαϊκές κυρώσεις στη Ρωσία, ο υπ. Ναυτιλίας τόνισε: «Η επιβολή των κυρώσεων στην ελίτ της Ρωσίας επηρέασε επίσης το εμπόριο μέσω των ελληνικών λιμανιών. Η Ελλάδα συμμετέχει στις συζητήσεις σχετικά με τις κυρώσεις, πρέπει να στείλουμε το σωστό μήνυμα, αλλά να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Από την πρώτη στιγμή στηρίζουμε την Ουκρανία».
«Από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους Έλληνες επιχειρηματίες και πολίτες το 2022 με πάνω από 10 δισ. και είναι ζωτικής σημασίας για εμάς να συνεχίσουμε να το κάνουμε γιατί αντιμετωπίζουμε μία παγκόσμια αύξηση. Όσον αφορά το ΑΕΠ η Ελλάδα είναι η πρώτη που έχει επιδοτήσει τους Έλληνες και είναι αποφασισμένη να συνεχίσει να το κάνει, σε συνάρτηση πάντα με τα έσοδα της κυβέρνησης. Ο τουρισμός και η ναυτιλία τα πήγαν περίφημα και συνέβαλαν σε αυτό».
Επιστρέφοντας στο ζήτημα της Ουκρανίας, συνέχισε λέγοντας: «Εμείς στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες, δημιουργώντας διαδρόμους αλληλεγγύης, ώστε να υπάρχουν προμήθειες στην Ουκρανία, ενώ τα λιμάνια έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν αγαθά καθώς συνδέονται και με σιδηροδρομικές υπηρεσίες».
Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, «έχουμε δεσμευτεί πλήρως για την απαλλαγή από τις εκπομπές, είμαστε σε στενή συνεργασία με τους συμμάχους μας, την ΕΕ και τον διεθνή οργανισμό ναυτιλίας, με προτεραιότητα την ανεύρεση εναλλακτικών καυσίμων και τις νέες τεχνολογίες».
Αναφερόμενος στις προκλήσεις της ναυτιλίας, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε πως μεγαλύτερη πρόκληση είναι η έλλειψη μηχανών αλλά και ανθρώπινου δυναμικού. Η κυβέρνηση μεταρρυθμίζει το σύστημα προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους ειδικευμένους ανθρώπους. Η ελληνική κοινότητα ναυτιλίας βρίσκεται παντού και έχουμε μεγάλη εμπειρογνωμοσύνη, καθώς είναι μέρος του dna μας.
Τέλος, ο κ. Πλακιωτάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του καθώς όπως είπε, η χώρα εξασφάλισε
170 εκατ. από την ΕΕ για την αναβάθμιση των αεροδρομίων στα μικρά νησιά, ενώ απορροφήθηκαν χρήματα προκειμένου να γίνει ο στόλος μας πιο πράσινο. «Υπάρχουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία, αλλά και το απαραίτητο πλαίσιο για την επίτευξη του στόχου», συμπλήρωσε.