Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στο α’ τρίμηνο του 2023 εγκαθίστανται οι νέοι επενδυτές

Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας σε δικαστήριο του Πειραιά, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Η ψήφιση του σχετικού νόμου από τη Βουλή με ισχυρή πλειοψηφία, ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο για την υιοθέτηση του σχεδίου εξυγίανσης, που θα υποβάλλουν οι εταιρείες Onex, DFC και Fincantieri στο ελληνικό δικαστήριο. Όπως παρατηρούσαν πηγές κοντά στη διαδικασία, ο κύβος ερρίφθη και ότι πλέον μένουν μόνο τεχνικά ζητήματα να διευθετηθούν. «Ωστόσο απαιτούν και αυτά το χρόνο τους», σημείωνε καλά ενημερωμένη πηγή.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η απόφαση του δικαστηρίου θα είναι στη διάθεση των επενδυτών προς το τέλος του έτους. Θεωρείται απίθανο το σχέδιο να μην γίνει αποδεκτό, με δεδομένο ότι έχει την έγκριση του μεγαλύτερου πιστωτή (Ελληνικό Δημόσιο), αλλά και τη «σιωπηλή» έγκριση των Βρυξελλών. Ωστόσο, επειδή κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με την ταχύτητα έκδοσης των αποφάσεων στην δικαιοσύνη, η είσοδος των νέων επενδυτών στα Ναυπηγεία εκτιμάται ότι θα γίνει με μεγάλη πιθανότητα μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους.

Οι νέοι επενδυτές γνωρίζουν σε βάθος την κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πρώτο πράγμα που αναμένεται να διευθετήσουν θα είναι οι δύο δεξαμενές του ναυπηγείου. Η επισκευή τους θα ξεκινήσει άμεσα προκειμένου να καταστούν πολύ σύντομα δεξαμενισμοί πλοίων. Εκτιμάται ότι θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο η επισκευή των δύο δεξαμενών, προτού αρχίσουν να δεξαμενίζονται πλοία. Δεν αποκλείεται δε, όπως ανέφεραν καλά ενημερωμένες πηγές, οι πρώτες επισκευές πλοίων να γίνουν μέσα στο β’ εξάμηνο του έτους.

Η Onex είναι ο βασικός επισπεύδων των εργασιών, καθώς χάνει δουλειές λόγω πληρότητας του ναυπηγείου της στη Σύρο, το οποίο εκτιμάται ότι έχει κλείσει σε επισκευές τα επόμενα δύο χρόνια. Επομένως, όσο πιο γρήγορα πιάσει δουλειά η Ελευσίνα, τόσο περισσότερο θα είναι το έργο που θα διεκπεραιωθεί σε ελληνικά ναυπηγεία που σήμερα διαρρέει σε ναυπηγεία άλλων χωρών και φυσικά αντίστοιχα θα είναι τα έσοδα του ομίλου Onex. Οι δε Έλληνες εφοπλιστές εκτιμάται ότι θα τιμήσουν τις υπηρεσίες του νέου ναυπηγείου της Onex, όπως τίμησε και τις υπηρεσίες του ναυπηγείου της Σύρου.

Αναφορικά με τις αμυντικές ναυπηγήσεις, οι άνθρωποι της κυβέρνησης κρατάνε κλειστά χαρτιά καθώς η διαδικασία επιλογής κορβετών είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, θεωρούν σίγουρο ότι ένας τόσο σημαντικός επενδυτής όπως η Fincantieri δεν θα μείνει χωρίς δουλειά. Εξάλλου, η αποπληρωμή των οφειλών ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ που έχει το ναυπηγείο προς το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας, θα συντελεστεί σε μεγάλο βαθμό με νέα συμβόλαια στα οποία θα γίνεται παρακράτηση του προσφερόμενου τιμήματος για πολλά χρόνια.

Στην πλευρά των επενδυτών είναι διάχυτoς ο ενθουσιασμός, καθώς όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές τα δύσκολα αποτελούν πλέον παρελθόν. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, γνώρισε ευρεία διακομματική στήριξη.Ψηφίσθηκε «σχεδόν» και από τα τρία μεγάλα κόμματα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Και αναφέρεται η λέξη «σχεδόν» γιατί το ΚΙΝΑΛ παρόλο που καταψήφισε επί της αρχής το νόμο για την εξυγίανση των ναυπηγείων, υπερψήφισε τα επίμαχα άρθρα 1 και 2 του νόμου, τα οποία περιέχουν όλο το πλαίσιο εξυγίανσης της επιχείρησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι τρεις επιχειρήσεις Onex, DFC και Fincantieri, προτίθενται να αποπληρώσουν σε βάθος 30ετίας χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ύψους 230 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θα επενδύσουν 170 εκατ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία δύο εταιρειών ναυπήγησης πλοίων, η πρώτη που θα αφορά σε εμπορικά πλοία και η δεύτερη εταιρεία που θα αφορά σε αμυντικά/πολεμικά πλοία.

Τέλος, το επενδυτικό σχέδιο στηρίζεται από την αμερικανική κυβέρνηση, καθώς η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα US International Development FinanceCorporation (DFC) έχει δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει την επένδυση με 102 εκατ. δολ. ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!