Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στο α’ τρίμηνο του 2023 εγκαθίστανται οι νέοι επενδυτές

Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας σε δικαστήριο του Πειραιά, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Η ψήφιση του σχετικού νόμου από τη Βουλή με ισχυρή πλειοψηφία, ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο για την υιοθέτηση του σχεδίου εξυγίανσης, που θα υποβάλλουν οι εταιρείες Onex, DFC και Fincantieri στο ελληνικό δικαστήριο. Όπως παρατηρούσαν πηγές κοντά στη διαδικασία, ο κύβος ερρίφθη και ότι πλέον μένουν μόνο τεχνικά ζητήματα να διευθετηθούν. «Ωστόσο απαιτούν και αυτά το χρόνο τους», σημείωνε καλά ενημερωμένη πηγή.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η απόφαση του δικαστηρίου θα είναι στη διάθεση των επενδυτών προς το τέλος του έτους. Θεωρείται απίθανο το σχέδιο να μην γίνει αποδεκτό, με δεδομένο ότι έχει την έγκριση του μεγαλύτερου πιστωτή (Ελληνικό Δημόσιο), αλλά και τη «σιωπηλή» έγκριση των Βρυξελλών. Ωστόσο, επειδή κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με την ταχύτητα έκδοσης των αποφάσεων στην δικαιοσύνη, η είσοδος των νέων επενδυτών στα Ναυπηγεία εκτιμάται ότι θα γίνει με μεγάλη πιθανότητα μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους.

Οι νέοι επενδυτές γνωρίζουν σε βάθος την κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πρώτο πράγμα που αναμένεται να διευθετήσουν θα είναι οι δύο δεξαμενές του ναυπηγείου. Η επισκευή τους θα ξεκινήσει άμεσα προκειμένου να καταστούν πολύ σύντομα δεξαμενισμοί πλοίων. Εκτιμάται ότι θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο η επισκευή των δύο δεξαμενών, προτού αρχίσουν να δεξαμενίζονται πλοία. Δεν αποκλείεται δε, όπως ανέφεραν καλά ενημερωμένες πηγές, οι πρώτες επισκευές πλοίων να γίνουν μέσα στο β’ εξάμηνο του έτους.

Η Onex είναι ο βασικός επισπεύδων των εργασιών, καθώς χάνει δουλειές λόγω πληρότητας του ναυπηγείου της στη Σύρο, το οποίο εκτιμάται ότι έχει κλείσει σε επισκευές τα επόμενα δύο χρόνια. Επομένως, όσο πιο γρήγορα πιάσει δουλειά η Ελευσίνα, τόσο περισσότερο θα είναι το έργο που θα διεκπεραιωθεί σε ελληνικά ναυπηγεία που σήμερα διαρρέει σε ναυπηγεία άλλων χωρών και φυσικά αντίστοιχα θα είναι τα έσοδα του ομίλου Onex. Οι δε Έλληνες εφοπλιστές εκτιμάται ότι θα τιμήσουν τις υπηρεσίες του νέου ναυπηγείου της Onex, όπως τίμησε και τις υπηρεσίες του ναυπηγείου της Σύρου.

Αναφορικά με τις αμυντικές ναυπηγήσεις, οι άνθρωποι της κυβέρνησης κρατάνε κλειστά χαρτιά καθώς η διαδικασία επιλογής κορβετών είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, θεωρούν σίγουρο ότι ένας τόσο σημαντικός επενδυτής όπως η Fincantieri δεν θα μείνει χωρίς δουλειά. Εξάλλου, η αποπληρωμή των οφειλών ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ που έχει το ναυπηγείο προς το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας, θα συντελεστεί σε μεγάλο βαθμό με νέα συμβόλαια στα οποία θα γίνεται παρακράτηση του προσφερόμενου τιμήματος για πολλά χρόνια.

Στην πλευρά των επενδυτών είναι διάχυτoς ο ενθουσιασμός, καθώς όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές τα δύσκολα αποτελούν πλέον παρελθόν. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, γνώρισε ευρεία διακομματική στήριξη.Ψηφίσθηκε «σχεδόν» και από τα τρία μεγάλα κόμματα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Και αναφέρεται η λέξη «σχεδόν» γιατί το ΚΙΝΑΛ παρόλο που καταψήφισε επί της αρχής το νόμο για την εξυγίανση των ναυπηγείων, υπερψήφισε τα επίμαχα άρθρα 1 και 2 του νόμου, τα οποία περιέχουν όλο το πλαίσιο εξυγίανσης της επιχείρησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι τρεις επιχειρήσεις Onex, DFC και Fincantieri, προτίθενται να αποπληρώσουν σε βάθος 30ετίας χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ύψους 230 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θα επενδύσουν 170 εκατ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία δύο εταιρειών ναυπήγησης πλοίων, η πρώτη που θα αφορά σε εμπορικά πλοία και η δεύτερη εταιρεία που θα αφορά σε αμυντικά/πολεμικά πλοία.

Τέλος, το επενδυτικό σχέδιο στηρίζεται από την αμερικανική κυβέρνηση, καθώς η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα US International Development FinanceCorporation (DFC) έχει δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει την επένδυση με 102 εκατ. δολ. ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!