Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Cosco: Αύξηση κερδών για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά

Σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας κατέγραψε η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της μητρικής Cosco Shipping Ports, η ελληνική δραστηριότητα σημείωσε αύξηση κερδών κατά 17,9% σε σχεδόν 18 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 7,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερα σημασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αριθμοί των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν υποχώρησαν σημαντικά σε σχέση με το 2021, ως αποτέλεσμα των σημαντικών καθυστερήσεων των φορτίων, ιδίως στα λιμάνια της Κίνας, λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων της πανδημίας, ιδίως το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου. Ειδικότερα, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε πτώση της τάξεως του 9,6% σε ετήσια βάση, σε 2,14 εκατ., έναντι 2,37 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Όπως αναφέρει η Cosco Shipping Ports, η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως π.χ. η αύξηση της αναλογίας των εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων (εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο της ελληνικής αγοράς), που αντιστάθμισε μέρος των απωλειών από τα κοντέινερ της Κίνας. Ένας ακόμα λόγος ήταν η αύξηση των χρεώσεων διακίνησης, όπως επίσης και τα αυξημένα έσοδα από την αποθήκευση των κοντέινερ. Υπενθυμίζεται ότι λόγω της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παραλαβή των εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μεταφερθούν στον τελικό τους προορισμό, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η διάρκεια της αποθήκευσής τους στο λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια που λειτουργούν ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.

Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, συνεχίστηκε η πτωτική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, μέσω των Προβλητών Ι και ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, διακινήθηκαν 391,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 12% του αντίστοιχου μήνα του 2021, όταν είχαν διακινηθεί 444,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Κατά το φετινό επτάμηνο (Ιανουάριος-Ιούλιος), ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 2,53 εκατ. κοντέινερ, μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν τα εμπορευματοκιβώτια είχαν ανέλθει σε 2,81 εκατ.

Στην ανάλυσή της για τις εξελίξεις στον τομέα των λιμενικών υποδομών, η Cosco Shipping Ports σημειώνει ότι θα εξακολουθήσει να εστιάζει σε μια στρατηγική μεγιστοποίησης των εσόδων ανά κοντέινερ, αλλά και αύξησης του μεταφορικού έργου, μέσω της προσέλκυσης νέων δρομολογίων και διαδρομών από διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, ώστε να διατηρηθεί η ανοδική πορεία των εσόδων. Σε επίπεδο ομίλου, κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η κινεζική εταιρεία πέτυχε αύξηση των εσόδων της κατά 24,7% σε 704 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 33,3% σε ετήσια βάση σε 197 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, μέρος της στρατηγικής της εταιρείας θα παραμείνει η αναζήτηση νέων λιμενικών υποδομών προς εκμετάλλευση, παράλληλα με την ενίσχυση των επενδύσεων σε λιμάνια, όπου διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό και κρίνονται ως στρατηγικής σημασίας. Ένα εξ αυτών είναι ασφαλώς και ο Πειραιάς, με δεδομένο μάλιστα, ότι η Cosco Shipping Ports σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της στις αγορές της Μέσης Ανατολής και Αφρικής, όπως επίσης και της νοτιοανατολικής Ασίας, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μελλοντικές πηγές εσόδων, μέσω της αύξησης της ροής φορτίων από τις χώρες αυτές προς την Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!