Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κρουαζιέρα: Πρόσω ολοταχώς για ιστορικό ρεκόρ το 2022

Τόσο η ενίσχυση των τουριστικών λιμένων της χώρας από το Ταμείο Ανάκαμψης με 160 εκατομμύρια ευρώ, όσο και η δυναμική επαναφορά της κρουαζιέρας με αφίξεις πέραν των αρχικών προβλέψεων, διατηρούν υψηλά τις προσδοκίες για μεγέθη ρεκόρ όσον αφορά τη φετινή χρονιά.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παραμένει σταθερά αισιόδοξο, προβλέποντας μια χρονιά ιστορική, καθώς ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν φέτος στις ελληνικές θάλασσες θα ξεπεράσουν  την κίνηση του 2019.

Ήδη, βάσει των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά, και 250% στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πάνω από 857 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να φτάσουν μέχρι το φθινόπωρο στη Μύκονο, ενώ 745 κρουαζιερόπλοια έχουν υπολογιστεί για τον Πειραιά και 727 για τη Σαντορίνη.

Ανοδικά κινείται και η Κρήτη που δείχνει να έρχεται πρώτη στη γενική τουριστική ανάκαμψη για το 2022. Στη Σούδα έχουν καταγραφεί 29 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΠΕ-ΜΠΕ πάνω από 47 χιλιάδες επιβάτες, έφτασαν στο νησί τον Ιούνιο και Ιούλιο.

Norwegian Escape
Norwegian Escape © ΔΤ

Δυνατός προορισμός είναι φέτος και η Ρόδος που καταγράφει δυνατή αύξηση σε σχέση με το 2019.

Την ίδια ώρα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) κάνει λόγο για αύξηση κατά 25%, σε σχέση με το 2019, μετρώντας 47 κρουαζιερόπλοια για homeport στα  ελληνικά λιμάνια (Πειραιά, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Λαύριο, Θεσσαλονίκη), με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτό δείχνει μια αύξηση 54% σε σχέση με τα μεγέθη του 2019 και ταυτόχρονα προμηνύει ένα πολύ δυνατό 2023.

Επιπλέον, φέτος έχουν υπολογιστεί σε επισκεψιμότητα 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA – που είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός από οποιαδήποτε άλλη χρονιά.

Στόχος να δημιουργηθούν repeaters

Η δυναμική και οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και ειδικότερα στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα τους επόμενους μήνες, ωστόσο σε πρόσφατη μελέτη που δημοσίευσε η Cruiseline, το 89% των συμμετεχόντων έχει προτιμήσει έως τώρα την Καραϊβική.

Σύμφωνα πάντως με την ίδια μελέτη, το 91,4%  ανέφερε ότι σχεδιάζει να κάνει κρουαζιέρα μέσα στο 2023 και το στοίχημα της Ελλάδας είναι όχι μόνο να μπορέσει να προσελκύσει τους ταξιδιώτες, αλλά να τους κρατήσει σταθερούς (repeaters) και για τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας έναν νέο ασυναγώνιστο προορισμό κρουαζιέρας όλο τον χρόνο.

Πάντως, θετικά μηνύματα και χαμόγελα φέρνει το τρέχον Σαββατοκύριακο το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Escape, το πρώτο πλοίο της  κατηγορίας Breakaway-Plus που φέρνει και πάλι τη Norwegian Cruisline στα ευρωπαϊκά λιμάνια έπειτα από επτά χρόνια απουσίας.

Στο τρέχον δρομολόγιο της 13ης Αυγούστου, μεταξύ άλλων χωρών συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα με τα λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην οινογνωσία των ελληνικών κρασιών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!