Γ.Δ.
1451.68 -0,06%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Κρουαζιέρα: Πρόσω ολοταχώς για ιστορικό ρεκόρ το 2022

Τόσο η ενίσχυση των τουριστικών λιμένων της χώρας από το Ταμείο Ανάκαμψης με 160 εκατομμύρια ευρώ, όσο και η δυναμική επαναφορά της κρουαζιέρας με αφίξεις πέραν των αρχικών προβλέψεων, διατηρούν υψηλά τις προσδοκίες για μεγέθη ρεκόρ όσον αφορά τη φετινή χρονιά.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παραμένει σταθερά αισιόδοξο, προβλέποντας μια χρονιά ιστορική, καθώς ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν φέτος στις ελληνικές θάλασσες θα ξεπεράσουν  την κίνηση του 2019.

Ήδη, βάσει των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά, και 250% στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πάνω από 857 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να φτάσουν μέχρι το φθινόπωρο στη Μύκονο, ενώ 745 κρουαζιερόπλοια έχουν υπολογιστεί για τον Πειραιά και 727 για τη Σαντορίνη.

Ανοδικά κινείται και η Κρήτη που δείχνει να έρχεται πρώτη στη γενική τουριστική ανάκαμψη για το 2022. Στη Σούδα έχουν καταγραφεί 29 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΠΕ-ΜΠΕ πάνω από 47 χιλιάδες επιβάτες, έφτασαν στο νησί τον Ιούνιο και Ιούλιο.

Norwegian Escape
Norwegian Escape © ΔΤ

Δυνατός προορισμός είναι φέτος και η Ρόδος που καταγράφει δυνατή αύξηση σε σχέση με το 2019.

Την ίδια ώρα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) κάνει λόγο για αύξηση κατά 25%, σε σχέση με το 2019, μετρώντας 47 κρουαζιερόπλοια για homeport στα  ελληνικά λιμάνια (Πειραιά, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Λαύριο, Θεσσαλονίκη), με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτό δείχνει μια αύξηση 54% σε σχέση με τα μεγέθη του 2019 και ταυτόχρονα προμηνύει ένα πολύ δυνατό 2023.

Επιπλέον, φέτος έχουν υπολογιστεί σε επισκεψιμότητα 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA – που είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός από οποιαδήποτε άλλη χρονιά.

Στόχος να δημιουργηθούν repeaters

Η δυναμική και οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και ειδικότερα στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα τους επόμενους μήνες, ωστόσο σε πρόσφατη μελέτη που δημοσίευσε η Cruiseline, το 89% των συμμετεχόντων έχει προτιμήσει έως τώρα την Καραϊβική.

Σύμφωνα πάντως με την ίδια μελέτη, το 91,4%  ανέφερε ότι σχεδιάζει να κάνει κρουαζιέρα μέσα στο 2023 και το στοίχημα της Ελλάδας είναι όχι μόνο να μπορέσει να προσελκύσει τους ταξιδιώτες, αλλά να τους κρατήσει σταθερούς (repeaters) και για τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας έναν νέο ασυναγώνιστο προορισμό κρουαζιέρας όλο τον χρόνο.

Πάντως, θετικά μηνύματα και χαμόγελα φέρνει το τρέχον Σαββατοκύριακο το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Escape, το πρώτο πλοίο της  κατηγορίας Breakaway-Plus που φέρνει και πάλι τη Norwegian Cruisline στα ευρωπαϊκά λιμάνια έπειτα από επτά χρόνια απουσίας.

Στο τρέχον δρομολόγιο της 13ης Αυγούστου, μεταξύ άλλων χωρών συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα με τα λιμάνια της Σαντορίνης και της Μυκόνου, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην οινογνωσία των ελληνικών κρασιών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!