Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Ναυτιλία: Σε υψηλό 25ετίας τα έσοδα για τα δεξαμενόπλοια

Τα υψηλότερα έσοδα τουλάχιστον των τελευταίων 25 ετών καταγράφουν τα δεξαμενόπλοια χάρις στην ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τα πλοία μεταφοράς πετρελαιοειδών, είναι οι μεγάλοι «κερδισμένοι» της παρούσας συγκυρίας, καθώς η ζήτηση για καύσιμα (ντίζελ, βενζίνες κτλ.) έχει εκτοξευτεί, ενώ θετικό ρόλο στην αύξηση των ναύλων διαδραματίζει και η αύξηση των αποστάσεων που καλούνται να διανύσουν τα πλοία, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Κάπως έτσι, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαιοειδών έχουν φτάσει να εισπράττουν πάνω από 40.000 δολάρια/ημέρα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 μηνών, μια επίδοση που δεν έχει προηγούμενο από το 1997, όταν ξεκίνησε η καταγραφή των σχετικών στοιχείων από την Clarkson Research Services, του ομώνυμου ναυλομεσιτικού ομίλου. Σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο κ. Omar Nokta, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της Jefferies, ανέφερε μάλιστα ότι τους επόμενους μήνες, ο τομέας των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαιοειδών θα καταγράψει ακόμα μεγαλύτερα κέρδη, καθώς τα διυλιστήρια αναμένεται να συνεχίσουν να παράγουν προϊόντα με πολύ υψηλό ρυθμό, εξέλιξη που θα διατηρήσει και την ναυλαγορά σε υψηλό επίπεδο.

Οι κυρώσεις στις προμήθειες πετρελαίου από τη Ρωσία που θα τεθούν σε ισχύ αργότερα εντός του έτους, είναι πιθανό να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαιοειδών. Σημειωτέον πάντως ότι σημαντική άνοδο καταγράφει και η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού, απλώς όχι τόσο σημαντική. Ωστόσο, τα κέρδη αυξάνονται με σταθερό ρυθμό κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους πλοιοκτήτες των εν λόγω πλοίων, που είχαν υποστεί 18 μήνες ζημιογόνου ναυλαγοράς, ουσιαστικά από τις αρχές του 2021 και μετά.

Ήδη πάντως, οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν επωφελούνται οικονομικά. Η Scorpio Tankers κατέγραψε την υψηλότερη κερδοφορία της για το δεύτερο τρίμηνο του έτους στην ιστορία της, καθώς η αυξημένη ζήτηση για διυλισμένα προϊόντα μεταφράστηκε σε αντίστοιχη ζήτηση για εξαγωγές μέσω θαλάσσης. Την ίδια στιγμή, οι αποστάσεις έχουν αυξηθεί, γεγονός που ευνοεί ακόμα περισσότερο τους υψηλούς ναύλους. Ουσιαστικά, περισσότερα φορτία διακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με το παρελθόν, κάτι που αυξάνει το μεταφορικό κόστος και συνεπώς τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαιοειδών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Scorpio, κ. Robert Bugbee, οι ναύλοι δεν ήταν τόσο υψηλοί ούτε στο πιο πρόσφατο απόγειο της ναυλαγοράς, το 2020, όταν λόγω της πανδημίας, πολλές εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών έσπευδαν να αποθηκεύσουν καύσιμα σε πλοία στη θάλασσα. Η τελευταία παρόμοια κατάσταση στην αγορά ήταν την περίοδο 2004-2006 κατά τον κ. Bugbee.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου, η σημερινή εικόνα της ναυλαγοράς δεν είναι τίποτα σε σχέση με το τι μέλλει γενέσθαι κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Με την προσθήκη και του πετρελαίου θέρμανσης στο «μίγμα» της ζήτησης, αλλά και την πλήρη διακοπή των ροών του ρωσικού πετρελαίου στην ευρωπαϊκή αγορά, η ζήτηση για εισαγωγές δια της θαλάσσιας οδού θα κορυφωθεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!