Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Κοντέινερ: Καμπανάκι για ζήτηση και αποθήκες από τη Maersk

Για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων το 2022 προειδοποιεί η Maersk, εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κολοσσός από τη Δανία, που θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του β΄ τριμήνου φόρτωσε 7,4% λιγότερα κοντέινερ στα πλοία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, γεγονός που την οδηγεί σε αναθεώρηση των προοπτικών για τις δραστηριότητές της στο σύνολο του έτους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτιο να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.

«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο αλματώδης πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση η Maersk. «Δεδομένου αυτού του ιστορικού, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Συσσώρευση αποθεμάτων στις αποθήκες

Η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται, τονίζει ακόμη η Maersk. Ως κύριο λόγοι για αυτή την εξέλιξη επισημαίνονται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας και τα συνεχιζόμενα λοκντάουν στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει σε ισχύ, καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το λοκντάουν των λιμανιών στην Κίνα, λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Εντυπωσιακές επιδόσεις το β΄ τρίμηνο

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Maerskt ανακοίνωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο, καθώς τα ναύλα εκτινάσσονται στα ύψη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική συμφόρηση αύξησε τις παγκόσμιες τιμές των ναύλων, δημιουργώντας «εξαιρετικές συνθήκες», ωθώντας την να αυξήσει τις προοπτικές κερδών της για το σύνολο της χρήσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Maersk αναμένει λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 31 δισ. δολαρίων το 2022, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 24 δισ. δολάρια. Αναμένει επίσης  κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 37 δισ. δολαρίων, έναντι 30 δισ. προηγουμένως.

Για το β΄ τρίμηνο, τα έσοδά τηςαυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι παρά την μικρή μείωση των ναύλων πρόσφατα, αυτοί παραμένουν  σε ιστορικά υψηλά, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, καταλήγει η Maersk.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!