Γ.Δ.
1550.72 +0,30%
ACAG
-0,66%
5.98
AEM
0,00%
4.5965
BOCHGR
0,00%
5.06
CENER
+2,24%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,20%
2.47
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,57%
43.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,50%
1.98
ΑΒΕ
+0,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,38%
2.67
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,71%
4.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,83%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.758
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,99%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,54%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
+1,77%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,41%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.46
ΔΑΑ
+0,94%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,68%
13.27
ΔΟΜΙΚ
-2,01%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,58%
1.925
ΕΕΕ
+1,08%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.78
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.47
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
2.438
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
0,00%
1.9
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.3515
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.18
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.068
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+2,25%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.18
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,50%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,12%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,51%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,14%
2.3
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.68
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,55%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,74%
27.4
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,61%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
+0,13%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.04
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.45
ΠΕΡΦ
+2,04%
5.5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,62%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,88%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+2,47%
5.8
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,99%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,24%
0.199
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+17,09%
0.685

Κοντέινερ: Καμπανάκι για ζήτηση και αποθήκες από τη Maersk

Για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων το 2022 προειδοποιεί η Maersk, εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κολοσσός από τη Δανία, που θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του β΄ τριμήνου φόρτωσε 7,4% λιγότερα κοντέινερ στα πλοία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, γεγονός που την οδηγεί σε αναθεώρηση των προοπτικών για τις δραστηριότητές της στο σύνολο του έτους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτιο να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.

«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο αλματώδης πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση η Maersk. «Δεδομένου αυτού του ιστορικού, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Συσσώρευση αποθεμάτων στις αποθήκες

Η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται, τονίζει ακόμη η Maersk. Ως κύριο λόγοι για αυτή την εξέλιξη επισημαίνονται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας και τα συνεχιζόμενα λοκντάουν στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει σε ισχύ, καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το λοκντάουν των λιμανιών στην Κίνα, λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Εντυπωσιακές επιδόσεις το β΄ τρίμηνο

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Maerskt ανακοίνωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο, καθώς τα ναύλα εκτινάσσονται στα ύψη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική συμφόρηση αύξησε τις παγκόσμιες τιμές των ναύλων, δημιουργώντας «εξαιρετικές συνθήκες», ωθώντας την να αυξήσει τις προοπτικές κερδών της για το σύνολο της χρήσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Maersk αναμένει λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 31 δισ. δολαρίων το 2022, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 24 δισ. δολάρια. Αναμένει επίσης  κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 37 δισ. δολαρίων, έναντι 30 δισ. προηγουμένως.

Για το β΄ τρίμηνο, τα έσοδά τηςαυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι παρά την μικρή μείωση των ναύλων πρόσφατα, αυτοί παραμένουν  σε ιστορικά υψηλά, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, καταλήγει η Maersk.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!