Γ.Δ.
1609.99 +0,14%
ACAG
+0,16%
6.08
AEM
+0,91%
4.56
AKTR
-0,38%
5.23
BOCHGR
+1,50%
5.4
CENER
+0,89%
9.05
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,12%
8.33
EVR
+1,46%
1.74
NOVAL
-1,57%
2.51
OPTIMA
-0,14%
14.32
TITC
-0,87%
39.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,43%
2.31
ΑΒΕ
-0,24%
0.423
ΑΔΜΗΕ
-0,35%
2.81
ΑΚΡΙΤ
-4,05%
0.71
ΑΛΜΥ
-1,17%
4.22
ΑΛΦΑ
+0,82%
1.9635
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,28%
10.8
ΑΣΚΟ
-1,61%
3.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-0,28%
0.712
ΑΤΤΙΚΑ
+2,17%
2.35
ΒΙΟ
-0,70%
5.64
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.725
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.5
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.28
ΔΑΑ
+1,24%
8.848
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,59%
13.01
ΔΟΜΙΚ
+0,74%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,28%
0.355
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
-0,68%
40.68
ΕΚΤΕΡ
-1,47%
2.015
ΕΛΒΕ
+12,75%
5.75
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
2.275
ΕΛΠΕ
0,00%
7.8
ΕΛΣΤΡ
-3,02%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,78%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,40%
2.18
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.085
ΕΤΕ
+0,38%
8.958
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.81
ΕΥΡΩΒ
+0,28%
2.51
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.94
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.67
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+3,52%
1.058
ΙΝΤΕΚ
-1,17%
5.9
ΙΝΤΕΤ
+2,39%
1.285
ΙΝΤΚΑ
+1,96%
3.12
ΚΑΡΕΛ
-1,23%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.438
ΚΟΥΑΛ
+0,78%
1.292
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.13
ΚΡΙ
+0,30%
16.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.9
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.948
ΛΑΒΙ
-0,63%
0.792
ΛΑΜΔΑ
+1,08%
6.58
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-0,59%
3.36
ΜΑΘΙΟ
+9,75%
0.788
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.91
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,42%
2.85
ΜΙΝ
-0,99%
0.5
ΜΟΗ
-0,55%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-3,74%
3.6
ΜΟΤΟ
+1,64%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,53%
26.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,52%
3.81
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.263
ΞΥΛΠ
+8,65%
0.402
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
+1,24%
32.7
ΟΛΥΜΠ
+0,78%
2.58
ΟΠΑΠ
-0,35%
17.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,87%
15.15
ΟΤΟΕΛ
+0,75%
10.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,93%
4.575
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.15
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.87
ΠΛΑΚΡ
-3,27%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,46%
1.288
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
+1,76%
1.73
ΣΑΡ
-0,47%
12.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.343
ΣΙΔΜΑ
+0,65%
1.545
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
0,00%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
20.1
ΤΖΚΑ
+2,11%
1.45
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,78%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.71

Κοντέινερ: Καμπανάκι για ζήτηση και αποθήκες από τη Maersk

Για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων το 2022 προειδοποιεί η Maersk, εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κολοσσός από τη Δανία, που θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του β΄ τριμήνου φόρτωσε 7,4% λιγότερα κοντέινερ στα πλοία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, γεγονός που την οδηγεί σε αναθεώρηση των προοπτικών για τις δραστηριότητές της στο σύνολο του έτους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτιο να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.

«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο αλματώδης πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση η Maersk. «Δεδομένου αυτού του ιστορικού, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Συσσώρευση αποθεμάτων στις αποθήκες

Η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται, τονίζει ακόμη η Maersk. Ως κύριο λόγοι για αυτή την εξέλιξη επισημαίνονται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας και τα συνεχιζόμενα λοκντάουν στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει σε ισχύ, καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το λοκντάουν των λιμανιών στην Κίνα, λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Εντυπωσιακές επιδόσεις το β΄ τρίμηνο

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Maerskt ανακοίνωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο, καθώς τα ναύλα εκτινάσσονται στα ύψη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική συμφόρηση αύξησε τις παγκόσμιες τιμές των ναύλων, δημιουργώντας «εξαιρετικές συνθήκες», ωθώντας την να αυξήσει τις προοπτικές κερδών της για το σύνολο της χρήσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Maersk αναμένει λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 31 δισ. δολαρίων το 2022, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 24 δισ. δολάρια. Αναμένει επίσης  κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 37 δισ. δολαρίων, έναντι 30 δισ. προηγουμένως.

Για το β΄ τρίμηνο, τα έσοδά τηςαυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι παρά την μικρή μείωση των ναύλων πρόσφατα, αυτοί παραμένουν  σε ιστορικά υψηλά, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, καταλήγει η Maersk.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!