THEPOWERGAME
Yπέρ του σχεδίου εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας, που έχουν καταθέσει οι εταιρείες Onex – Fincatrieri – DFC τάχθηκαν σήμερα στη Βουλή οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, ο Δήμος Ελευσίνας και το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Παράλληλα, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου ο επικεφαλής της Onex και βασικός εμπνευστής του σχεδίου διάσωσης των ναυπηγείων Ελευσίνας Πάνος Ξενοκώστας ανέφερε ότι στόχος της εξυγίανσης είναι να επαναληφθεί η επιτυχία του Νεωρίου της Σύρου.
Όπως είπε ο επιχειρηματίας, στο εμπορικό – ναυτιλιακό κομμάτι του ναυπηγείου Ελευσίνας η αποδεδειγμένη εμπειρία και τεχνογνωσία της Onex, είναι γνωστή από το Νεώριο της Σύρου και ότι θα διασφαλίσει έναν πολύ μεγάλο όγκο ανεκτέλεστου μέσα από τις υφιστάμενες, μη εξυπηρετούμενες λόγω συγκεκριμένων δυνατοτήτων του ναυπηγείου, πελατειακές βάσεις της Onex. «Για κάθε πλοίο που αναλαμβάνουμε στο Νεώριο, αναγκαζόμαστε να απορρίπτουμε 5-6 πλοία αυτή τη στιγμή», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι εκατοντάδες πλοία ανά έτος θα κατευθυνθούν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, πλοία που σήμερα πάνε στην Τουρκία ή άλλες χώρες.
Προς την κατεύθυνση αυτή, για την αναγέννηση των εμπορικών ναυπηγήσεων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας θα επενδυθούν συνολικά 170 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 102 εκατ. δολ. από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC και τα υπόλοιπα από τα ίδια κεφάλαια της Onex. Επομένως, η αναβίωση των εμπορικών ναυπηγήσεων έχει τη έμπρακτη στήριξη της αμερικανικής κυβέρνησης.
Αλλά και οι αμυντικές ναυπηγήσεις στην Ελευσίνα έχουν τη στήριξη της αμερικανικής και ιταλικής κυβέρνησης. Η Fincantieri θα αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις των ναυπηγείων προς το Πολεμικό Ναυτικό. Η ιταλική εταιρεία με μεγάλους δεσμούς με την Lockheed Martin, με δικά της κεφάλαια και χρηματοδοτήσεις θα αναλάβουν την ολοκλήρωση των παραδόσεων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του αμυντικού τμήματος του ναυπηγείου. Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει τη δημιουργία εταιρειών, όπου η μεν πρώτη θα εστιαστεί στις εμπορικές ναυπηγήσεις και η δεύτερη στις αμυντικές.
«Η απόφαση να στηρίξει χρηματοδοτικά το έργο μας η Αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα (DFC), είναι κάτι που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο» είπε ο κ. Ξενοκώστας. Πρόσθεσε δε, ότι συνιστά μια ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης προς τη χώρα και βάζει σε νέα τροχιά τις σχέσεις των δύο χωρών, Ελλάδας και ΗΠΑ, σε κρίσιμους τομείς όπως αυτός της ναυπηγικής και όχι μόνον.
Στο 100% η αποζημίωση εργαζομένων και Πολεμικού Ναυτικού
Ο κ. Ξενοκώστας αναφέρθηκε στα υπέρ του σχεδίου εξυγίανσης, από το οποίο θα βγουν ιδιαίτερα κερδισμένοι οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία και το Πολεμικό Ναυτικό στους οποίους η επιχείρηση οφείλει σχεδόν 200 εκατ. ευρώ. Οι δύο τελευταίοι πιστωτές θα αποζημιωθούν σχεδόν στο 100% των οφειλών των ναυπηγείων, ενώ μια βίαιη ρευστοποίηση θα οδηγήσει να λάβουν μόλις ένα μικρό κλάσμα των οφειλόμενων. «Σημειώνω ξανά πως αυτά τα χρήματα δεν είναι δικά μου χρέη, αλλά άλλων (σ.σ. υπονοεί τον πρώην ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Ταβουλάρη)», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Onex προς τους Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου.
Το σημαντικότερο θα είναι η επανεκκίνηση της δραστηριότητας των Ναυπηγείων, που θα αποφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο επιπλέον έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους, καθώς και από ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων, συνολικού ύψους άνω του 1,1 δισ. ευρώ κατά τα επόμενα 25 έτη. Επίση, θα διασφαλιστούν οι 600 σημερινές θέσεις εργασίας, με στόχο μέχρι το τρίτο έτος της επένδυσης να φτάσουν τις 2.000.
Το εν λόγω σχέδιο εξυγίανσης ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ
Ο κ. Ξενοκώστας δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι το σχέδιο αυτό είναι ένα σχέδιο που ξεκίνησε επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ. Πρόκειται για μια πορεία που ξεκίνησε πριν τέσσερα χρόνια στο Νεώριο και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξενοκώστας, «συνεργαστήκαμε εποικοδομητικά με την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον καθ’ ύλην αρμόδιο, Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης, κύριο Πιτσιόρλα, καθώς και τον Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης και Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κύριο Δραγασάκη, τον τότε Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κύριο Πετρόπουλο, καθώς και τον Γενικό Γραμματέα, κύριο Νεφελούδη και τον τότε Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κύριο Σαντορινιό.
Τέλος, ο κ. Ξενοκώστας αναφέρθηκε στον τρόπο με τον οποίο, η εταιρεία του συνεργάστηκε με τον πρώην Υπουργό Επικράτειας Αλέκο Φλαμπουράρη και τον πρώην Υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Αποστολάκη και λύθηκε μια πληθώρα γραφειοκρατικών δυσκολιών και εμποδίων στην εξυγίανση. Εμπόδια, τα οποία -όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Onex-, δημιούργησε «μια δύστροπη πρώην ιδιοκτησία και ένα, ας μου επιτραπεί η έκφραση, “αρρωστημένο” σύστημα που διέλυσε τα ναυπηγεία της χώρας, προς όφελος ναυπηγείων γειτονικών χωρών και με τραγικό αποτέλεσμα για την Ελληνική Οικονομία και τους Έλληνες εργαζόμενους».