Γ.Δ.
1408.5 -0,01%
ACAG
-1,30%
5.3
BOCHGR
+4,02%
4.4
CENER
-2,30%
8.5
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.23
NOVAL
-0,61%
2.455
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
-2,65%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
-0,85%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
+0,61%
3.31
ΑΛΦΑ
-0,38%
1.4255
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
9.8
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-1,66%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
+7,17%
6.28
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,95%
2.08
ΒΙΟ
-2,08%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-1,75%
1.685
ΒΙΟΣΚ
-3,01%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-1,87%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,14%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.48
ΔΑΑ
-0,10%
7.812
ΔΑΙΟΣ
+4,57%
3.66
ΔΕΗ
+1,09%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-2,82%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.86
ΕΚΤΕΡ
-1,64%
1.44
ΕΛΒΕ
-0,41%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,59%
1.72
ΕΛΠΕ
+1,18%
6.88
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,72%
1.774
ΕΛΧΑ
-1,38%
1.72
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
+0,53%
7.63
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
1.988
ΕΧΑΕ
+0,81%
4.36
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,95%
0.314
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.7
ΙΝΚΑΤ
+0,83%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-0,69%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-5,72%
0.939
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+2,39%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-1,09%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-3,63%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+2,71%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+0,95%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.66
ΚΡΙ
-0,70%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
-2,00%
0.735
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-4,00%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
-1,44%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
+6,00%
42.4
ΜΙΓ
-0,47%
3.21
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,82%
19.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
-2,81%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
-1,76%
0.892
ΞΥΛΚ
-1,50%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+2,50%
28.7
ΟΛΥΜΠ
-2,11%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.804
ΟΤΕ
-0,92%
15.16
ΟΤΟΕΛ
+0,54%
11.16
ΠΑΙΡ
-3,45%
0.98
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,05%
3.732
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,27%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
-0,76%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.64
ΣΑΡ
+0,18%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-5,35%
1.505
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.96
ΣΠΙ
-0,71%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
-0,36%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,92%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Ραφήνα: Ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάπτυξης του ΟΛΡ

Σε σημαντικό κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας, καθώς η κοντινή του απόσταση από τα νησιά των Κυκλάδων και η σύνδεσή του στο εγγύς μέλλον με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, αναμένεται να αυξήσει θεαματικά την επιβατική του κίνηση.

Για τις λιμενικές υποδομές του λιμανιού, αλλά για την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο λιμάνι την περασμένη Δευτέρα 11/07, όπου ενημερώθηκε για την πορεία των λιμενικών έργων υποδομής, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη.

Αναφορικά με το Στρατηγικό Σχεδιασμό «το λιμάνι θα διατηρήσει το σύνολο των λειτουργικών του χαρακτηριστικών που έχει σήμερα και θα επεκταθεί μόνο ως προς τη δημιουργία θέσεων εξυπηρέτησης ταχυπλόων καταμαράν μεταφοράς επιβατών και οχημάτων λόγω της αυξανόμενης ζήτησης» αναφέρει η κ.Γκικάκη.

Προσθέτει ότι οι νέες θέσεις αυτών των σκαφών θα φιλοξενηθούν επί του νέου προσήνεμου μόλου, συνολικού μήκους 1.017,60 μέτρων που πρόκειται να δημιουργηθεί και θα μπορεί να φιλοξενεί 8 ταχύπλοα πλοία, μήκους από 48μ. έως 145μ.

«Πρόκειται για ένα έργο υψίστης σημασίας για τον ασφαλή ελλιμενισμό του συνόλου των πλοίων που φιλοξενεί ο λιμένας καθώς η σημερινή του διάταξη ελλοχεύει μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας εξαιτίας της μεγάλης συχνότητας αλλά και της δύναμης των βορειοανατολικών ανέμων στους οποίους είναι εκτεθειμένο το λιμάνι» δηλώνει η CEO του ΟΛΡ.

Αναφορικά με την χρήση του Παλαιού Λιμένα, δηλώνει ότι αυτός θα μετατραπεί σε χώρο φιλοξενίας σκαφών αναψυχής λόγω και της αυξανόμενης ζήτησης.

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού είπε επίσης ότι ο πρωθυπουργός εκτός από τα προαναφερόμενα ενημερώθηκε και για την εξέλιξη των έργων του λιμένα που αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση και συμμόρφωσή του στους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς σχετικά με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία των πλοίων.

«Η συμμετοχή της ΟΛΡ ΑΕ στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EALING, μαζί με 9 ευρωπαϊκές χώρες συνολικά και 22 partners, με αντικείμενο την σχεδίαση 4 θέσεων ηλεκτροφόρτισης πλοίων από τη στεριά, συνολικής ισχύος 4 ΜVA, είναι γεγονός και οι μελέτες πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του 2023», επισημαίνει η κ. Γκικάκη προσθέτοντας ότι κατόπιν της ωρίμανσης του έργου, η ΟΛΡ ΑΕ, θα υποβάλλει πρόταση για χρηματοδότηση της κατασκευής του.

Σχετικά με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του λιμένα επισημαίνει ότι είναι ένα σημαντικό έργο που θα προσδώσει στην πόλη εικόνα υψηλής αρχιτεκτονικής, ενεργειακής αναβάθμισης και προστιθέμενης αξίας προσθέτοντας ότι ήδη οι αρχιτεκτονικές μελέτες ολοκληρώθηκαν και ξεκινά η διαδικασία των εγκρίσεων αδειοδοτήσεων.

Για την εξέλιξη των τεχνικών έργων που κατασκευάζονται στη χερσαία ζώνη τονίζει ότι κατασκευάζεται ένα νέο συγκρότημα Δημοσίων Τουαλετών WC ενώ ενισχύονται οι στατικές ενισχύσεις του κτιριακού συγκροτήματος πάρκου ‘Ανω Καμάρες.

Η CEO του Οργανισμού τονίζει ότι οι απολήξεις των δύο μεγάλων σημαντικών έργων του Προαστιακού και τη Αττικής Οδού, που είναι υπογειοποιημένα από ένα σημείο και μετά και καταλήγουν μέσα στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, θα εκτοξεύσουν τις παρεχόμενες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και θα αποσυμφορήσουν την πόλη από την κίνηση.

Στόχος της διοίκησης τονίζει είναι η ανάπτυξη του λιμένα ταυτόχρονα με την έλευση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού, ενώ αναφέρει ότι η διαδικασία του σιδηροδρόμου τρέχει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και ο Οργανισμός έχει ήδη κάνει συναντήσεις με την ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών.

Σημειώνεται επίσης ότι στο λιμάνι της Αγ.Μαρίνας έχει χωροθετηθεί υδατοδρόμιο και για το οποίο αναμένεται η τελική αδειοδότησή του.

«Ο Πρωθυπουργός με την επίσκεψή του έδωσε το πράσινο φως για την ουσιαστική μεταμόρφωση του λιμένα σε πόλο έλξης επισκεπτών και τουριστών, στην έναρξη των λιμενικών έργων που θα προσφέρουν ασφάλεια στα πλοία και τους επισκέπτες, στην αισθητική και ενεργειακή αναβάθμισή του και φυσικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού ολόκληρης της περιοχής με την έναρξη των δυο κομβικής σημασίας έργων υποδομής, της Αττικής οδού και του Προαστιακού», δηλώνει η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΛΡ.

Ακτοπλοϊκή κίνηση-Το πρώτο εξάμηνο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά 649.718 επιβάτες

Ο Οργανισμός Λιμένα Ραφήνας διαχειρίζεται δύο λιμάνια της Αττικής, το λιμάνι της Ραφήνας και της Αγίας Μαρίνας Μαραθώνα, με μοναδική λιμενική δραστηριότητα την ακτοπλοΐα. Για τον λόγο αυτό, το 80% των εσόδων του προέρχονται από την επιβατική κίνηση.

Επιβατικές υπηρεσίες από το συγκεκριμένο λιμάνι θα εκτελούν φέτος 14 πλοία επιβατηγά και ταχύπλοα και πέντε πλοία από το λιμάνι της Αγ. Μαρίνας.

Το πρώτο εξάμηνο του 2022 το λιμάνι της Ραφήνας διακίνησε συνολικά 649.718 επιβάτες και 126.900 οχήματα έναντι 298.300 επιβάτες και 99.690 οχήματα το 2021. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 που δεν υπήρχαν ακόμα τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία και θεωρείται χρονιά σύγκρισης για τους ακτοπλόους, το λιμάνι της Ραφήνας διακίνησε συνολικά 703.506 επιβάτες και 169,047 οχήματα.

Η συνολική διακίνηση επιβατών και οχημάτων από το 2019 έως το 2021

Από το λιμάνι της Ραφήνας το 2019, όταν δεν υπήρχαν ακόμα τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας, διακινήθηκαν συνολικά 2.012.470 επιβάτες και 438.372 οχήματα. Το 2020 885.422 επιβάτες και 271.266 οχήματα και το 2021 1.263.309 επιβάτες και 355.200 οχήματα. Από το λιμάνι της Αγ. Μαρίνας το 2019 διακινήθηκαν συνολικά 359.450 επιβάτες και 145.652 οχήματα, το 2020 276.122 επιβάτες και 115.941 οχήματα και το 2021 311.599 επιβάτες και 135.165 οχήματα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!