Γ.Δ.
1417.5 -0,14%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
+0,88%
4.57
CENER
+1,04%
8.74
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,77%
9.07
NOVAL
-1,23%
2.4
OPTIMA
+1,25%
13
TITC
+3,68%
35.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.43
ΑΒΕ
-0,44%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+1,27%
2.4
ΑΚΡΙΤ
+2,24%
0.685
ΑΛΜΥ
+5,44%
3.585
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.6065
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,51%
9.85
ΑΣΚΟ
+1,57%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-1,14%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-30,00%
3.08
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.1
ΒΙΟ
+1,13%
5.36
ΒΙΟΚΑ
+2,43%
1.685
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,56%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.44
ΔΑΑ
+1,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,41%
12.35
ΔΟΜΙΚ
+4,01%
2.98
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,33%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+2,14%
1.435
ΕΕΕ
-0,06%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+8,07%
1.58
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,34%
1.76
ΕΛΠΕ
+0,95%
6.88
ΕΛΣΤΡ
+0,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+3,59%
1.904
ΕΛΧΑ
+0,45%
1.788
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,15%
1.19
ΕΤΕ
-1,75%
7.206
ΕΥΑΠΣ
-2,76%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-1,43%
1.9715
ΕΧΑΕ
+0,35%
4.355
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.485
ΙΚΤΙΝ
-1,07%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+3,24%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-1,24%
4.785
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.37
ΙΝΛΟΤ
+1,65%
0.925
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.035
ΙΝΤΚΑ
-1,44%
2.74
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.27
ΚΕΠΕΝ
+9,90%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+6,92%
1.112
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.69
ΚΡΙ
-0,67%
14.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.938
ΛΑΒΙ
-0,63%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
+1,09%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+0,93%
2.17
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-2,18%
3.365
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,28%
19.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.59
ΜΟΤΟ
-0,39%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,81%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,67%
33.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,84%
0.868
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,99%
30.5
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.37
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.797
ΟΤΕ
-3,02%
14.77
ΟΤΟΕΛ
-0,37%
10.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
+0,42%
2.4
ΠΕΙΡ
-2,34%
3.76
ΠΕΡΦ
-0,52%
5.7
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,13%
3.955
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
+1,53%
0.266
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,59%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,90%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+3,83%
5.96
ΣΠΙ
+3,35%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.76
ΤΖΚΑ
+1,76%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,66%
3.745
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Νέα αύξηση ύψους 7% – 8% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1η Ιουλίου

Οι αυξήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα που έχουν αγγίξει ήδη το 168% επηρέασαν δραματικά και τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών, καθώς από την 1η Ιουλίου σημειώνουν ήδη την 3η συνεχόμενη αύξησή τους, αγγίζοντας αυτή τη φορά αύξηση της τάξεως 7% – 8%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Είναι ενδεικτικό ότι κάποιος που ταξίδεψε πέρυσι στη Σύρο με οικονομικό εισιτήριο πλήρωσε 32,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 άγγιξε τα 42,5 ευρώ, ενώ την 1η Ιουλίου θα κοστίζει 45,5 ευρώ! Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ποιες είναι οι προτάσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας 

Μεταξύ αυτών:

  • Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.
  • Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.
  • Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.
  • Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.
  • Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.
  • Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.
  • Οι εταιρείες έχουν μετακυλίσει το 40% της αύξησης του κόστους καυσίμων στον επιβάτη. Τα καύσιμα αποτελούν το 80% του λειτουργικού κόστους ενός ταχυπλόου και το 50% ενός συμβατικού.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!