Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ελληνική ακτοπλοΐα: Τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο και ναύλοι-φωτιά

Την ώρα που στους ελληνικούς λιμένες καταγράφεται συνωστισμός, με τις πληρότητες στα πλοία να φτάνουν στο 100%, οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κρίνονται δυσβάσταχτες και οι παράγοντες του κλάδου προειδοποιούν ότι το 2022 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά.

Πέρα από τις Κυκλάδες, την Κρήτη και το Βόρειο Αιγαίο, που απορροφούν ένα μεγάλο μέρος του εισερχόμενου τουρισμού, οι υπόλοιποι προορισμοί κινούνται σε ποσοστά κάτω από την κίνηση του 2019.

Το powergame.gr επικοινώνησε με τα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητώντας εξηγήσεις για το που οφείλεται το φαινόμενο αυτό.

Η πρώτη αιτία έχει να κάνει με τη ζημιά που άφησε πίσω της η πανδημική κρίση, της οποίας τα απόνερα ταλαιπωρούν ακόμη την ελληνική ακτοπλοΐα.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα διακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους ελληνικούς λιμένες που αφορούσαν το δ’ τρίμηνο του 2021.

Αυτό που διαπιστώθηκε, ήταν ότι η συνολική διακίνηση επιβατών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσίασε αύξηση κατά 51,3%. Σε σχέση με το 2019, καταγράφεται μείωση κατά 47,6% .Αυτή την ώρα πάντως, η αγορά σε σχέση με το 2019 είναι μειωμένη κατά 25% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ.

Ναύλοι-φωτιά και τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο

Δεύτερη αιτία, είναι η εκτίναξη του κόστους στα καύσιμα, καθώς όπως επισημαίνουν τα μέλη του ΣΕΕΝ είναι τριπλάσια από το 2019.

Με άλλα λόγια, σε ένα εισιτήριο των 30 ευρώ το 30% απορροφάται από το ΦΠΑ, τα λιμενικά τέλη και το 70% από τα κόστη του πετρελαίου.

Οι ελπίδες για να ανακτηθούν τα επίπεδα του 2019 επικεντρώνονται πλέον στην high season και τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, αν και όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας, τα πλοία κινούνται από την αρχή του έτους και όχι δύο μήνες τον χρόνο.

Έλλειμμά 60 εκατ. ευρώ

Εύλογα δημιουργείται η απορία κατά πόσο η αυξημένη κινητικότητα κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα, καθώς και του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, μαζί με τους καλοκαιρινούς μήνες μπορούν να οδηγήσουν σε μία κερδοφόρα χρήση .

Το να μετρά κανείς μόνο την κίνηση στα καράβια δεν αποκομίζει την πλήρη εικόνα της αγοράς, επιμένει ο ΣΕΕΝ, λέγοντας πως το 2022 δεν θα υπάρξει κερδοφορία.

Όσο για τα εισιτήρια – φωτιά, οι επαγγελματίες του χώρου επισημαίνουν πως για να χαμηλώσουν οι τιμές, και να εναρμονιστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, θα πρέπει το κράτος να κλείσει τις προηγούμενες υποχρεώσεις του προς την ακτοπλοΐα που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!