THEPOWERGAME
Τα φετινά Ποσειδώνια δεν ήταν μια εύκολη διαδικασία. Όχι μόνο γιατί, ως είθισται, οι επικεφαλής της έκθεσης οφείλουν ανά δύο χρόνια να αποδεικνύουν πως το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από το προηγούμενο, αλλά επειδή οι απαιτήσεις ήταν αυξημένες, λόγω της παύσης που επέβαλε η πανδημία COVID-19.
Το στοίχημα ωστόσο πέτυχε, και το εγχείρημα απέδωσε, όσο υψηλές κι αν ήταν οι προσδοκίες.
«Η αλήθεια είναι ότι τα Ποσειδώνια 2022 πήγαν πολύ καλύτερα από όσο περιμέναμε. Κλείσαμε με ρεκόρ επισκεψιμότητας στην ιστορία που σχεδόν άγγιξε τους 29 χιλιάδες επισκέπτες από 103 χώρες και τους 1.964 εκθέτες από 88 χώρες», λέει στο powergame.gr ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση της διοργάνωσης για την εντυπωσιακή επιστροφή της μεγάλης ναυτιλιακής έκθεσης.
Όπως τονίζει μέχρι και την τελευταία στιγμή τόσο ελληνικές όσο και ξένες εταιρείες έκλειναν περίπτερα με αποτέλεσμα τα επίπεδα πληρότητας στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo να καλύψουν το 100% αλλά και να αυξηθεί ο τζίρος για την ελληνική οικονομία. Αυτό εξηγείται, όχι μόνο από την αυξημένη επισκεψιμότητα, αλλά και από τον μεγαλύτερο αριθμό των παράλληλων εκδηλώσεων, πχ συνεδρίων και δεξιώσεων.
«Στην προηγούμενη έκθεση, το 2018, ο τζίρος είχε αγγίξει τα 60 εκατ. ευρώ και τώρα βλέπω να ξεπερνάμε τα 70 εκατ. ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βώκος, αναφερόμενος στο παράδειγμα της δεύτερης ημέρας των Ποσειδωνίων που αν και δεν ήταν η πιο ζωντανή σε κινητικότητα καταγράφηκαν εξακόσιες αναχωρήσεις των ταξί από το εκθεσιακό κέντρο.
«Με άλλα λόγια, μόνο την Τρίτη 7 Ιουνίου, είχαμε έξι χιλιάδες επισκέπτες και την επόμενη ημέρα ο αριθμός σκαρφάλωσε στις δέκα χιλιάδες!», τόνισε σχετικά.
Κάτι που μέτρησε πολύ για τους συμμετέχοντες ήταν ότι παρά τα αυξημένα κόστη που αντιμετώπισαν οι διοργανωτές, πχ στην ενέργεια και τις μεταφορές, δεν ανέβασαν τις τιμές και απορρόφησαν τα πρόσθετα οικονομικά βάρη. Την ίδια ώρα, υπήρξε παρότρυνση για χρήση οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμων λύσεων, όπως λαμπτήρες led στα περίπτερα ή επαναχρησιμοποίηση των περιπτέρων και σε άλλες εκθέσεις, ώστε η έκθεση να ακολουθεί τις καλές πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος. Για αυτό το λόγο πιστοποιήθηκε και ως η πρώτη βιώσιμη έκθεση στην Ελλάδα με την αντίστοιχη πιστοποίηση ISO 20121.
Ρεκόρ παρουσίας από Τουρκία – Με απουσίες η Κίνα
Όπως πάντα, έτσι και στη φετινή διοργάνωση των Ποσειδωνίων το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων προήλθε από την Ασία, παρά τις αντιξοότητες και την ανησυχία που υπήρχε λόγω της νέας αύξησης κρουσμάτων COVID-19.
Την πρώτη θέση κατέλαβαν πάλι τα κράτη που κρατούν τα ηνία στη ναυπηγική αγορά όπως η Κορέα, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη αλλά και η Κίνα, από όπου οι απουσίες ήταν κυρίως των μικροκατασκευαστών.
«Αυτό που ήταν έκπληξη στα φετινά Ποσειδώνια ήταν ότι είχαμε ρεκόρ συμμετοχής από την Τουρκία, τόσο σε επίπεδο εκθετών, όσο και επισκεπτών», επισημαίνει ο κ. Βώκος, προσθέτοντας ότι για πρώτη φορά υπήρξε επίσης μεγάλη συμμετοχή από Αιγύπτιους και Λιβανέζους επιχειρηματίες, ενώ φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά εθνικό Λιβανέζικο εθνικό περίπτερο.
Απώλειες υπήρξαν και από Ρώσους και Ουκρανούς εκθέτες, όχι όμως σε βαθμό που να επηρεάζει το μέγεθος της έκθεσης. Όσο για την απουσία κινέζων εκθετών, ναι μεν ήταν αισθητή αλλά το κενό καλύφθηκε.
«Υπήρξε ενδιαφέρον από καινούριους εκθέτες προερχόμενους από άλλους κλάδους όπως είναι για παράδειγμα οι ιατρικές υπηρεσίες προς τα πληρώματα, είτε με φυσική παρουσία στο καράβι, είτε εξ αποστάσεως, ψηφιακά (σ.σ. telemedicine). Επιπλέον, είδαμε ιδιαίτερα ανεβασμένο το κομμάτι της βιομηχανίας για την παροχή μηχανολογικού εξοπλισμού και αυτοματισμών καθώς και πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις που εστιάζουν στις τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού για την ασφάλεια εν πλω, τα συστήματα παρακολούθησης μηχανών και κύτους, τα συστήματα επικοινωνίας (λήψη δεδομένων από δορυφόρους π.χ. Weathernews), το fintech κ.α.», αναφέρει.
Πάντως, η τεχνολογική επανάσταση στο χώρο της ναυτιλίας, δεν θεωρεί πως επισπεύσθηκε λόγω πανδημίας. Ήταν κάτι που είχε αρχίσει να δρομολογείται πριν από μια πενταετία περίπου.
Μάλιστα, στα σπάργανα είναι και νέες τεχνολογίες γύρω από το αυτοματοποιημένο και μη επανδρωμένο πλοίο, ενώ, συζητήσεις γίνονται και για την ηλεκτροκίνηση στα καράβια.
Πολύ σημαντικό για τη φετινή διοργάνωση ήταν οι δέκα υπουργικές αποστολές που ήρθαν με δική τους πρωτοβουλία, χωρίς να έχει προηγηθεί κυβερνητική πρόσκληση από την πλευρά της Ελλάδας.
«Για εμένα η μεγάλη συμμετοχή υπουργικών αποστολών επιβεβαίωσε πως τα ναυτιλιακά έθνη αναγνωρίζουν τη σημασία των Ποσειδωνίων ως πρεσβευτή της ελληνικής ναυτιλίας, τον κλάδο που άντεξε στις προκλήσεις και βγήκε πιο δυνατή από ποτέ», καταλήγει ο διευθύνων σύμβουλος της Έκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε., υπογραμμίζοντας πως είναι επιτακτική ανάγκη να μεγαλώσει το εκθεσιακό κέντρο. «Αν έρθουν οι Κινέζοι το 2024, δεν θα χωράνε, είναι σίγουρο. Περιμένουμε ήδη να προστεθούν νέες αίθουσες, αλλά μάλλον θα είναι έτοιμες το 2026. Η Ελλάδα έχει πλέον ανάγκη μεγαλύτερο εκθεσιακό κέντρο».