Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τραυλού: H ελληνική ναυτιλία στρατηγικός εταίρος της ΕΕ

Στη σημασία που έχει για ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο η ελληνική ναυτιλία στην περαιτέρω προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού.

«Η ναυτιλία είναι ένας στρατηγικός εταίρος σε κράτη και διεθνείς οργανισμούς και δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος», τόνισε, προσθέτοντας ότι «η σημαντικότητα της ναυτιλίας δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό πρέπει να το διορθώσουμε».

Η κ. Τραυλού επεσήμανε ότι «η Ευρώπη θα πρέπει να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία. Όταν μιλάμε για ευρωπαϊκή ναυτιλία μιλάμε για ελληνική ναυτιλία, αφού εκπροσωπούμε το 50% του ευρωπαϊκού στόλου», είπε.

Ανέφερε επίσης ότι ειδικά τώρα με το πρόβλημα που έχει προκύψει με τη Ρωσία, που η Ευρώπη καταλαβαίνει τις ανάγκες για ενεργειακή απεξάρτηση, η ναυτιλία θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο, ενώ τόνισε ότι μετά από τη συνάντηση που είχε με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν, αυτό έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό.

Σχετικά με τα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, είπε ότι αυτό που ζητείται από την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα είναι να υπάρξει μία λύση σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δήλωσε ότι η ΕΕΕ συνεργάζεται στενά με όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, προκειμένου να διαμορφωθούν σωστές πολιτικές.

«Η λύση πρέπει να είναι διεθνής και στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) ενώ αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στην Ευρώπη είναι ό,τι κάνει και όποιες αποφάσεις λάβει να έχουν γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας», δήλωσε η κ. Τραυλού, προσθέτοντας ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι πρώτοι που θα εφαρμόσουν όποια λύση δοθεί.

Σε ερώτηση για το φορολογικό σύστημα της ελληνικής ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία.

Ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιοι συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους.

«Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις, οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία», σχολίασε.

Σχετικά με την κράτηση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων από τις ιρανικές αρχές η πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε ότι γίνονται διπλωματικοί χειρισμοί, αναφέροντας ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί καταδικάζουν την πράξη των Ιρανών να θέσουν υπό κράτηση τα δύο ελληνικά πλοία κάτι που όπως δήλωσε η ίδια είναι «εντελώς παράνομο, είναι στα όρια της πειρατείας».

Για τη στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης είπε ότι η Ένωση θα συνεχίσει τις ενέργειες και θα συνεργάζεται με τους φορείς και τα υπουργεία Παιδείας και Ναυτιλίας, ώστε να βρεθούν τρόποι επικοινωνίας με τα νέα παιδιά από τη σχολική τους ηλικία για τη σημαντικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

«θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι να τους δείξουμε πόσους δρόμους μπορούν να ακολουθήσουν μέσα στη ναυτιλία, είτε από το επάγγελμα του ναυτικού είτε από οποιοδήποτε θέση στη στεριά», τόνισε η κ. Τραυλού, αναφέροντας ότι η ΕΕΕ θα συνεχίσει την έμπρακτη στήριξή της στις ναυτικές ακαδημίες.

«Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες στο υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΕΕ μαζί το Ιδρυμα Ευγενίδη έχουμε καταθέσει μία μελέτη στο υπουργείο που είναι ολιστική», τόνισε.

Είπε εξάλλου ότι «οι νέοι είναι το μέλλον της ναυτιλίας, καθώς χωρίς αυτούς και την προσέλκυσή τους κοντά στη θάλασσα δεν μπορούμε να έχουμε ένα μέλλον».

Αναφερόμενη στα θέματα διαχείρισης πλοίων είπε ότι η χώρα μας έχει μεγάλη τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει το κέντρο διαχείρισης στόλων και γενικότερα το κέντρο ναυτιλίας σε όλους τους τομείς.

Επανέλαβε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία χρειάζεται Έλληνες αξιωματικούς και εξήγησε ότι «θα πρέπει να εμφυσήσουμε στη νέα γενιά το πόσο ωραίο είναι να δουλεύεις κοντά στη θάλασσα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!