Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ελληνόκτητος στόλος: Εκτόξευση της αξίας του κατά 92% από το 2018

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος τα τελευταία χρόνια, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Vessels Value, αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο σε αξία παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα προηγούμενα Ποσειδώνια το 2018 και μέχρι σήμερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου έχει εκτοξευτεί κατά 92% στο εντυπωσιακό ύψος των 159 δισ. δολαρίων, παρότι σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων έχει ενισχυθεί κατά μόλις 474 ή 11% σε σχέση με το 2018.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται τόσο στην άνοδο των αξιών των πλοίων κατά το διάστημα που έχει μεσολαβήσει, αλλά κυρίως στο προφίλ των πλοίων που προσθέτουν στον στόλο τους, τα ελληνικά συμφέροντα. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί οι επενδύσεις σε νέες κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ (των οποίων οι αξίες έχουν επίσης εκτοξευτεί), αλλά και σε πλοία νεότερης ηλικίας, με σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες.
Ειδικότερα, σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί συνολικά 4.766 πλοία, έναντι 4.292 πλοίων το 2018, με αξία 82,85 δισ. δολαρίων. Η μεγάλη πλειονότητα των πλοίων αφορά ασφαλώς στα φορτηγά πλοία, που αριθμούν 2.326 και τα δεξαμενόπλοια που αριθμούν 1.419. Οι δύο αυτές κατηγορίες μαζί αθροίζουν 3.745 πλοία, ή το 78,5% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου. Συγκριτικά, το 2018, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνούσε το 80% (80,7%).

Με βάση τον αριθμό των πλοίων, η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως. Όπως αναφέρει η VV, η οποία ειδικεύεται στην καταγραφή των αξιών των πλοίων, το 2022, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα διέθεταν (στο νερό) 4.766 πλοία, πίσω μόνο από την Κίνα των 5.589 πλοίων και την Ιαπωνία των 6.755 πλοίων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στοιχείο ότι η Ελλάδα αποτελεί την πλέον δυναμική χώρα, σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις για την αγορά νέων πλοίων. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου του 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. Φέτος, για την ίδια περίοδο, έχουν αγοράσει 130 πλοία, με ιδιαίτερη προτίμηση τα φορτηγά πλοία. Αντίστοιχα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες κατά το φετινό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, έχουν προβεί σε αγορές 127 πλοίων. Στο μέτωπο των πωλήσεων, από τις αρχές του 2022, οι Έλληνες έχουν μεταβιβάσει 100 πλοία, αντί ποσού 264 εκατ. δολαρίων, που επίσης τους κατατάσσει στην πρώτη θέση παγκοσμίως. Ακολούθησαν οι πλοιοκτήτες με έδρα την Σιγκαπούρη, οι οποίοι έχουν προβεί σε πωλήσεις 99 πλοίων φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, άλλη μια τάση που παρατηρείται, είναι η αυξανόμενη στροφή σε πλοία που χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο το LNG. Πρόκειται για την ιδανική «μεταβατική» λύση, για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, μέχρις ότου αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες καυσίμων και οι σχετικές υποδομές για τον εφοδιασμό του παγκόσμιου στόλου. Ως εκ τούτου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε νέα πλοία που χρησιμοποιούν το LNG ως καύσιμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!