Γ.Δ.
1492.97 -0,72%
ACAG
-0,67%
5.91
BOCHGR
-0,84%
4.73
CENER
-0,90%
9.95
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.25
EVR
+1,69%
1.505
NOVAL
-0,42%
2.375
OPTIMA
-0,47%
12.74
TITC
-0,75%
39.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,30%
1.676
ΑΒΕ
+0,22%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-1,81%
2.72
ΑΚΡΙΤ
-2,44%
0.8
ΑΛΜΥ
-0,34%
4.41
ΑΛΦΑ
-0,64%
1.707
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,58%
10.31
ΑΣΚΟ
-1,56%
3.15
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,81%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,72%
5.7
ΒΙΟΚΑ
-0,25%
1.99
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.42
ΔΑΑ
-0,85%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,80%
12.41
ΔΟΜΙΚ
-2,79%
2.96
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,90%
0.335
ΕΒΡΟΦ
-0,49%
2.05
ΕΕΕ
-1,93%
32.48
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.866
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-1,30%
2.27
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,37%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,59%
7.555
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.08
ΕΛΤΟΝ
+0,95%
1.904
ΕΛΧΑ
-1,86%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,59%
1.24
ΕΤΕ
-0,87%
7.98
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-0,94%
2.321
ΕΧΑΕ
-1,16%
4.695
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,11%
0.355
ΙΛΥΔΑ
-4,01%
1.795
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.71
ΙΝΚΑΤΔ
-31,29%
0.0213
ΙΝΛΙΦ
-0,64%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.056
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.09
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,97%
3.06
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-2,63%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-4,18%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,56%
1.42
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
6.07
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-1,96%
1
ΛΑΒΙ
-1,62%
0.789
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-1,72%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,83%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,99%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,85%
21.12
ΜΟΝΤΑ
-2,17%
3.6
ΜΟΤΟ
+2,90%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,78%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,41%
33.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,99%
0.8
ΞΥΛΚ
-1,67%
0.294
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+13,39%
27.1
ΟΛΠ
0,00%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,20%
14.8
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
11.04
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.095
ΠΑΠ
+0,39%
2.56
ΠΕΙΡ
-0,95%
4.15
ΠΕΡΦ
-0,69%
5.78
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.13
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-0,32%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,78%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,11%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
+1,16%
1.75
ΣΑΡ
-1,46%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
+0,94%
1.605
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.1
ΣΠΙ
-1,56%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,46%
1.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,25%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,01%
3.995
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

LNG carriers: Σε υψηλό 10ετίας οι ναύλοι – Δυσεύρετα τα τάνκερ

Οι όμιλοι του παγκόσμιου κλάδου ενέργειας σπεύδουν να εξασφαλίσουν δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καθώς οι διεθνείς αγορές αναπροσαρμόζονται στις κυρώσεις της Δύσης εις βάρος της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία.

Η δέσμευση της ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της στο φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω αγωγών από τη Ρωσία έχει ενισχύσει τη ζήτηση για LNG, με αποτέλεσμα να έχουν εκτοξευθεί στα ύψη οι ναύλοι ύψη και να υπάρχει δυσκολία μίσθωσης τάνκερ.

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Platou Securities, το κόστος μίσθωσης ενός δεξαμενόπλοιου ή τάνκερ μεταφοράς LNG έχει αναρριχηθεί στα 120.000 δολάρια την ημέρα, φθάνοντας σε υψηλό δεκαετίας με άνοδο 50% από πέρσι.

Ισχυροί όμιλοι όπως η γαλλική TotalEnergies, η βρετανική Shell και η κινέζικη Unipec έχουν στραφεί σε ναυτιλιακές εταιρείες με στόλο τάνκερ LNG ή ναυλομεσίτες για να εξασφαλίσουν τη δυνατότητα μεταφοράς κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.

«Η αγορά έχει εκτοξευθεί στα ύψη και είναι πολύ δύσκολο να μισθώσει κανείς πλοία για μια τριετία ή πενταετία», δήλωσε ο Όιστεϊν Καλέκλεφ, επικεφαλής των νορβηγικών εταιρειών Flex LNG και Avance Gas, στους Financial Times. O Καλέκλεφ ανέλαβε τα ηνία της Avance Gas από τα μέσα Μαρτίου, όντας διευθύνων σύμβουλος της Flex LNG. Ο ίδιος και άλλοι παράγοντες του κλάδου ενέργειας αναφέρουν ανεπάρκεια στη διαθεσιμότητα τάνκερ για τη μεταφορά φορτίων LNG.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα για τη μίσθωση δεξαμενόπλοιων στο βόρειο ημισφαίριο κατά τα τέλη του καλοκαιριού. Όμως φέτος οι ανάγκες έχουν μεγεθυνθεί διότι η ΕΕ έχει ανακοινώσει πως θα μειώσει την εξάρτησή της στο φυσικό αέριο από τη Ρωσία κατά δυο τρίτα από τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να εισάγουν ακόμη 50 δισ. κυβικά μέτρα σε LNG για να αναπληρώσουν το κενό. Είτε αυτό προέλθει από τις ΗΠΑ ή άλλους προορισμούς, θα μεταφερθεί δια θαλάσσης, ενώ οι εταιρείες ενέργειας φοβούνται μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων εάν κινηθούν αργότερα.

Νέα περιβαλλοντικά κριτήρια – λιγότερα τάνκερ

Πρόσθετος βαθμός δυσκολίας είναι τα νέα περιβαλλοντικά κριτήρια που θα ισχύσουν από το επόμενο έτος και καθιστούν απαραίτητη την κατασκευή νεών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG με λιγότερο βλαβερές εκπομπές ρύπων. Σήμερα τα ναυπηγία στη Νότια Κορέα και την Κίνα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση.

Παραδείγματος χάριν, η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) έχει συγκεντρώσει αρκετές παραγγελίες σχεδόν για τα επόμενα δυόμιση χρόνια, αναφέρει το πρακτορείο Reuters. «Είναι δύσκολο να βρεις τα σωστά τάνκερ» παρατηρεί ένας ναυλομεσίτης. Στο μεταξύ, τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν τις μεγάλες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες όπως ο διπλασιασμός των τιμών για τις πλάκες χάλυβα.

Με την κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου, Τζο Μπάιντεν, να έχει υποσχεθεί στην Ευρώπη πως θα τη στηρίξει στο δύσκολο εγχείρημα της απεξάρτησής της από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ στη Γηραιά Ήπειρο έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

Για το πρώτο έτος, οι ΗΠΑ θα στείλουν στην Ευρώπη τουλάχιστον 15 δισ. κυβικά μέτρα LNG παραπάνω. Σύμφωνα με στοιχεία της Rystad Energy, η Ευρώπη απορρόφησε πέρσι περίπου το 24% των αμερικανικών εξαγωγών LNG, δηλαδή 22 δισ. κ.μ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!