THEPOWERGAME
Επιλύεται ο γόρδιος δεσμός της εξυγίανσης των ελληνικών ναυπηγείων. Μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και ένας νόμος που κατατίθεται τις επόμενες ημέρες στην Βουλή, δίνουν λύση στη διαδικασία εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού των δύο μεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας, Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.
Για το πρώτο, το ΣτΕ απέρριψε το παράλογο αίτημα του Δήμου Χαϊδαρίου για την παραχώρηση του αιγιαλού του ναυπηγείου Σκαραμαγκά στον Δήμο. Το ΣτΕ έκρινε ότι όντως ο αιγιαλός του ναυπηγείου έχει ιδιοκτήτη, την Εταιρεία Ακινήτου Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και δεν μπορεί να είναι κοινόχρηστος χώρος. Επίσης το ΣτΕ δεν έκανε δεκτό το αίτημα του Δήμου Χαϊδαρίου για την ακύρωση του διαγωνισμού και της σύμβασης πώλησης του ναυπηγείου από τον ειδικό διαχειριστή που όρισαν οι πιστωτές του ναυπηγείου, θεωρώντας ότι είναι αναρμόδιο να κρίνει μια υπόθεση που ανήκει στην σφαίρα του ιδιωτικού δικαίου.
Η δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ
Αξιοσημείωτο είναι ότι η σχετική απόφαση δεν έχει καθαρογραφεί και ότι όλα τα παραπάνω προέρχονται από σχετική ανακοίνωση του πρόεδρου του ΣτΕ, Δημήτρη Σκαλτσούνη. Η επίσημη δημοσίευση της απόφασης θα γίνει μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο. Ο επικοινωνιακός, ωστόσο, χειρισμός της υπόθεσης, δείχνει τις πιέσεις που ασκούνται να κλείσει το κεφάλαιο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, για το οποίο έχει βρεθεί επενδυτής (ο εφοπλιστής Γ. Προκοπίου) έτοιμος να διαθέσει πάνω από 150 εκατ. ευρώ για τον αγορά και των εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου.
Στο μεταξύ, συνεχίζει να διεκδικεί υπέρογκες αστικές αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο ο προηγούμενος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα. Ο τελευταίος με συνέντευξή του στην γαλλική La Tribune αναφέρει ότι η πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου στην Αθήνα, άνοιξε το δρόμο για υπέρογκες αστικές αποζημιώσεις ενώ θα διεκδικήσει και επιπλέον αποζημιώσεις για εργασίες που δεν υλοποίησε η εταιρεία του.
Έγκριση του σχεδίου νόμου
Τέλος, φως στο τούνελ της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας διαφαίνεται μετά την έγκριση του σχεδίου νόμου από Υπουργικό Συμβούλιο. Η κατάθεσή του στη Βουλή αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και η ψήφισή του μέσα στις επόμενες 10 ημέρες, θα θέσει τέλος στο σήριαλ της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Από εκεί κι έπειτα θα είναι τυπική υπόθεση το ναυπηγείο να περάσει στα χέρια των νέων επενδυτών (Onex-DFC-Fincantieri).
Τόσο τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όσο και εκείνα του Σκαραμαγκά, θεωρούνται κρίσιμης σημασίας για την ελληνική ναυτιλία, αλλά και τη άμυνα της χώρας. Ειδικά για το τελευταίο η χώρα προχωρά στην αγορά πολεμικών πλοίων αξίας 2 δισ. ευρώ, για τα οποία σε λίγο δεν θα υπάρχει μονάδα επισκευών και συντήρησης, αν δεν προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων.