Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ποσειδώνια 2022: Το ψηφιακό μέλλον της ναυτιλίας και η απουσία των Κινέζων

Αυτοματοποιημένοι λιμένες, μη επανδρωμένα «έξυπνα» πλοία, άμεση πρόγνωση καιρού βάσει τοποθεσίας, εργαλεία παρακολούθησης στόλου, ρομποτική, λογισμικό προμήθειας καυσίμων πλοίων, πρόβλεψη τιμών πετρελαίου και άλλες καινοτόμες πρακτικές θα είναι τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα παρουσιάσουν νεοφυείς επιχειρήσεις αλλά και μεγάλοι όμιλοι που ειδικεύονται στη νέα αγορά του maritime tech, στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων.

Το μεγάλο ναυτιλιακό ραντεβού, επιστρέφει πιο προετοιμασμένο από ποτέ, έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας λόγω της πανδημίας COVID-19, με κύριο στόχο να επιβεβαιώσει την επιτάχυνση της παγκόσμιας ναυτιλίας σε ένα ψηφιακό και πράσινο μέλλον με σταδιακή απεξάρτηση της από τον άνθρακα.
Μάλιστα, όπως κρίνουν οι επαγγελματίες του χώρου, η εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών σε κρίσιμα πεδία τους ναυτιλίας όπως ο τρόπος ελλιμενισμού ή η φόρτωση και μεταφορά εμπορευμάτων των ποντοπόρων πλοίων στα λιμάνια είχε καθυστερήσει μέχρι σήμερα.

Την ίδια ώρα, στο «τραπέζι» των Ποσειδωνίων 2022 θα πέσουν οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλά και η κρίση στις σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας, με την Ελλάδα να φαίνεται, μέχρι στιγμής ευνοημένη στη σκακιέρα της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Θυμίζουμε πως, πριν από μερικά εικοσιτετράωρα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, χαρακτήρισε εξαιρετικές τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ, τονίζοντας ότι η Αμερική διευρύνει την παρουσία της στην ανατολική Μεσόγειο αναδεικνύοντας μεγάλο ενεργειακό ενδιαφέρον, κάτι που διασφαλίζει την αναβάθμιση της Ελλάδας.

Τα Ποσειδώνια 2022, ως έδρα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, θα λάβουν χώρα στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo (6-10 Ιουνίου) και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «powergame.gr» οι περισσότερες διεθνείς εταιρείες που θα συμμετάσχουν προέρχονται από τον κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ).

Οι εκτιμήσεις προβλέπουν επίπεδα ρεκόρ δηλαδή τα ίδια ή και υψηλότερα από εκείνα που είχαν σημειωθεί στη διοργάνωση του 2018.

Ο Θεόδωρος Βώκος, διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., εκτιμά πως η ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται σε εξέλιξη, σε μια αγορά που υπολογίζεται στα 345 δισ. δολάρια έως το 2030.

Ακόμη, κάνει λόγο για αυξημένη κερδοφορία στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων και του ξηρού φορτίου, σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες ρυθμιστικές και κοινωνικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Αυτό, όπως λέει, θα αυξήσει το ενδιαφέρον πλοιοκτητών και ναυτιλιακών εταιρειών προς την ταχεία υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, κάτι που θα βελτιώσει και την απόδοση καυσίμου.

Τι εκτιμά η Ένωση Ελληνικών Εφοπλιστών

Το πάγωμα των Ποσειδωνίων από το 2018 ήταν κάτι το πρωτοφανές, ωστόσο, ο ναυτιλιακός κλάδος συνέχισε να εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτό επισημαίνει από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μαρίνα Τραυλού, τονίζοντας ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο, αντιπροσωπεύοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% του ευρωπαϊκού.

Ειδικότερα, όπως λέει, η ναυτιλία της Ελλάδας ελέγχει το 32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 25% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 22% του στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

«Στο ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας, ανταποκρινόμενη στις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια με τη διεθνή υγειονομική κρίση, αλλά και τους τελευταίους μήνες με την κρίση στην Ουκρανία», συμπληρώνει η κ. Τραυλού.

Η ίδια, θεωρεί πως τα Ποσειδώνια 2022,θα αποτελέσουν το ιδανικό περιβάλλον για να προβληθεί ο νευραλγικός, πολυεπίπεδος και αναντικατάστατος ρόλος του ναυτιλιακού κλάδου στην παγκόσμια οικονομία και για αυτό δεσμεύτηκε ότι η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης και της προστασίας του πλανήτη.

Η απουσία των εκθετών από την Κίνα

Οι εταιρείες – εκθέτες που λαμβάνουν μέρος στα Ποσειδώνια προέρχονται από όλο τον κόσμο με κομβικό ρόλο να παίζουν εταιρείες από ΗΠΑ, τα ΗΑΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σιγκαπούρη και την Ευρώπη Τι συμβαίνει όμως με τον ισχυρό παίκτη της ναυτιλιακής αγοράς, την Κίνα;

Φέτος, αναμένεται μια πολύ μικρή συμμετοχή επισκεπτών από την Κίνα λόγω των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία αλλά και του νέου lockdown που είναι προ των πυλών στο Πεκίνο, σε συνέχεια της καραντίνας που επιβλήθηκε στη Σαγκάη και σε άλλες πόλεις της Κίνας.

Θυμίζουμε πως στην τελευταία έκθεση των Ποσειδωνίων, το 2018 η Κίνα ήταν κυρίαρχος στη ναυπηγική βιομηχανία με περισσότερα από τριακόσια τριάντα ναυπηγεία να έχουν συμμετάσχει στην έκθεση.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!