Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Αυξημένο κόστος ασφάλισης πλοίων έως και 15% για τους Έλληνες εφοπλιστές

Αντιμέτωποι με αυξημένο κόστος ασφάλισης των πλοίων τους έως και κατά 15% έχουν βρεθεί φέτος οι Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς οι ενώσεις αλληλασφάλισης (P&I Clubs), έχουν αυξήσει σημαντικά τις φετινές χρεώσεις για την κάλυψη αστικής ευθύνης προς τρίτους, που παρέχουν στα μέλη τους.

Οι εν λόγω αυξήσεις αφορούν την περίοδο 2022-2023 κι έρχονται σε συνέχεια αντίστοιχων αυξήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2021, με αποτέλεσμα τα κόστη των ναυτιλιακών εταιρειών να αυξάνονται κι άλλο, εν μέσω ενός περιβάλλοντος υψηλού πληθωρισμού, που έχει εκτοξεύσει τον… λογαριασμό κάθε πλοίου, από τα καύσιμα μέχρι τις προμήθειές του.

Μάλιστα, όπως αναφέρει σε σχετική της ανάλυση η εταιρεία ερευνών ναυτιλίας, Drewry, ο κύκλος των αυξήσεων δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, καθώς οι αιτήσεις αποζημίωσης και η επίδραση της πανδημίας έχει εκτοξεύσει τα κόστη για τις ενώσεις αλληλασφάλισης.

Η άνοδος αυτή πάντως στο κόστος ασφάλισης δεν θα είναι ομοιόμορφη, ούτε μεταξύ των επιμέρους ενώσεων, ούτε μεταξύ των πλοιοκτητών, καθώς όσοι έχουν θετικό ιστορικό (π.χ. χαμηλό ύψος αποζημιώσεων για ζημίες που έχουν προκαλέσει τα πλοία τους), αναμένεται να έχουν χαμηλότερο ασφάλιστρο.

Υπενθυμίζεται ότι οι ενώσεις αλληλασφάλισης ξεκίνησαν από την Μεγ. Βρετανία στις αρχές του 19ου αιώνα και συνεχίζουν να αποτελούν τον βασικό πυρήνα ασφάλισης των πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας μέχρι και σήμερα, καλύπτοντας το 90% αυτού. Η Διεθνής Ένωση των P&I Clubs διαθέτει 13 μέλη, τα οποία παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη προς τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές που είναι μέλη τους.

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο καθεστώς, καθώς αφορά ουσιαστικά στην αλληλασφάλιση των πλοιοκτητών, μιας και τα έξοδα που προκύπτουν από τυχόν ατυχήματα μοιράζονται μεταξύ των μελών, με τη μορφή ενός ετήσιου «ασφαλιστηρίου».

Με βάση τη συσσωρευμένη εμπειρία προηγούμενων ετών, καθορίζεται και το τελικό ποσό που θα κληθεί να πληρώσει κάθε πλοιοκτήτης για κάθε νέο έτος. Αυτό εξαρτάται από την ποιότητα και την ηλικία των πλοίων που θα ασφαλίσει, από το μέγεθός τους, από το φορτίο που αυτά μεταφέρουν, από την καλή ή όχι φήμη του εφοπλιστή, ακόμα και από το πλήρωμα που χρησιμοποιεί.

Τα παλιότερα πλοία έχουν υψηλότερη χρέωση ανά τόνο, σε σχέση με τα πιο σύγχρονα (που θεωρούνται και ασφαλέστερα).

Αντίστοιχα, τα κρουαζιερόπλοια και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία θεωρούνται «υψηλού ρίσκου» πλοία, καταβάλλουν υψηλότερα ασφάλιστρα. Ο λόγος είναι οι μεγάλες αποζημιώσεις που συνοδεύουν ατυχήματα, όπου εμπλέκονται κρουαζιερόπλοια (εξαιτίας των πολλών επιβατών) και δεξαμενόπλοια (εξαιτίας του μεταφερόμενου φορτίου).

Η Ένωση αποτελεί μια πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας, σε περίπτωση που οι ετήσιες αποζημιώσεις που καλείται να πληρώσει ένα από τα Club, ξεπερνούν τα αντίστοιχα έσοδά του.

Ουσιαστικά, η Ένωση λειτουργεί ως αντασφαλιστικός φορέας, πέραν των αντασφαλειών στις οποίες προχωρεί κάθε Club μεμονωμένα. Το μέγιστο ποσό που μπορεί να καλύψει ανέρχεται στα 5,4 δισ. δολάρια, ή 2,05 δισ. δολάρια για κάθε μεμονωμένη περίπτωση, ενώ 1 δισ. δολάρια αφορά αποζημιώσεις για περιβαλλοντικές καταστροφές.

Στη σημερινή περίοδο, το μοντέλο αυτό φαίνεται πως οδεύει προς μια σημαντική αναπροσαρμογή. Όπως αναφέρει η Drewry, οι αλληλασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρχίσει να διαφοροποιούν το μέχρι σήμερα καθιερωμένο μοντέλο λειτουργίας. Συγκεκριμένα, το ύψος της χρέωσης αρχίζει να διαφοροποιείται ανάλογα με το εκάστοτε μέλος (πλοιοκτήτρια εταιρεία) και το προφίλ του στόλου της και ασφαλώς το ιστορικό της. Μέχρι πρότινος, οι χρεώσεις ήταν ίδιες για κάθε μέλος που ασφαλίζεται, σε μια προσέγγιση αυστηρής αλληλασφάλισης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!