Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Yachting: Οι ενστάσεις των επαγγελματιών του κλάδου στο νέο νομοσχέδιο

Την έντονη αντίδραση των επαγγελματιών τουριστικών σκαφών έχει ξεσηκώσει το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο μέλλον του ελληνικού yachting και το οποίο παρουσίασε χθες, 14 Απριλίου, στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ειδικότερα, οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν την αντίθεσή τους όσον αφορά στη δυνατότητα επαγγελματικών τουριστικών σκαφών για πραγματοποίηση ναύλων στην Ελλάδα, χωρίς να έχουν μόνιμη ελληνική άδεια λειτουργίας, καθώς θεωρούν ότι πλήττεται βάναυσα το μέλλον της ναυαρχίδας του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας.

«Ζητάμε άμεσα να αποσυρθούν τα άρθρα 8 και 9 από το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ μέχρι τουλάχιστον να υπάρξει ομαλοποίηση με τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και στην ακρίβεια του πετρελαίου. Ο κλάδος του yachting έχει ήδη υποστεί ένα τεράστιο χτύπημα από την πανδημία COVID-19, με βουτιά μέχρι και 94% το 2020, και σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπος με την αβεβαιότητα της γεωπολιτικής κρίσης από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και την εκτίναξη των τιμών του πετρελαίου. Με λύπη μας, διαπιστώνουμε πως όχι μόνο δεν παρέχεται στήριξη και προστασία σε 5.500 επαγγελματικά σκάφη, αλλά αποφασίζεται η είσοδος στη χώρα μας σε σκάφη με σημαίες τριτοκοσμικές», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr o Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), αφήνοντας αιχμές για καταπάτηση των κανόνων που ακολουθούν τα ελληνικά επαγγελματικα τουριστικά σκάφη.

Όπως πληροφορεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ακυρώσεις ναυλοσυμφώνων από τη Ρωσία και την Ουκρανία στο 100%, ενώ ένα ποσοστό 15% με 20% των ακυρώσεων προέρχεται από την Αμερική. Μάλιστα, οι Ρώσοι είχαν ναυλώσει mega yachts για το 2022, ενώ οι Ουκρανοί τουρίστες είχαν επιλέξει μικρότερα σκάφη, όπως καταγράφεται άλλωστε παραδοσιακά κάθε χρόνο στον θαλάσσιο τουρισμό.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, οποιοδήποτε σκάφος άνω των 35 μέτρων, θα μπορεί με μια fast track διαδικασία να παίρνει μια ειδική άδεια (certain period charter license). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεται σε day to day ναυλώσεις.

Αρχικά, η διαδικασία προοριζόταν για 21 ημέρες, αλλά τώρα επιμηκύνθηκε στις 27 ημέρες, με αίτημα της ΑAΔΕ προς το ΥΝΑΝΠ και έκδοση σχετικής ΚΥΑ, και κάτι που εξόργισε ακόμα περισσότερο τους επαγγελματίες του τουριστικού yachting.

Απορία δε, προκαλούν οι αναβαθμίσεις του ΥΝΑΝΠ που έρχονται με στόχο να προστατέψουν τον θαλάσσιο τουρισμό από το περιβόητο καμποτάζ. Όταν κάποιος ακούει τις ενώσεις του κλάδου να τονίζουν επανειλημμένως ότι οποιοσδήποτε επαγγελματίας μπορεί να έρθει στην Ελλάδα, να αποκτήσει άδεια επαγγελματικού σκάφους με οποιαδήποτε σημαία (με εγκατάσταση ή φορολογικό αντιπρόσωπο) στην Ελλάδα, αναρωτιέται περί πραγματικής ύπαρξης καμποτάζ!

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τον κ. Στελλιάτο, 256 σκάφη με ευρωπαϊκή σημαία έχουν πάρει άδεια με εγκατάσταση στην Ελλάδα με απόλυτα νόμιμη διαδικασία. To ίδιο έχει γίνει για άλλα 15 σκάφη προερχόμενα από χώρες tiers monde τα οποία επίσης δουλεύουν στην Ελλάδα με τα προνόμια που έχει η ελληνική σημαία.  «Μας προκαλεί έκπληξη και απορία το ενδιαφέρον του ΥΝΑΝΠ να βοηθήσει σκάφη τριτοκοσμικών χωρών και παράξενων εξωτικών νησιών που είναι φορολογικοί παράδεισοι και αγνώστου προελεύσεως», εξηγεί  ο κ. Στελλιάτος.

Εύλογα λοιπόν, γεννάται το ερώτημα: Πού έγκειται τελικά η προστασία από το καμποτάζ; Ποιος θα ελέγχει ότι μετά από τις 21 ημέρες μπορεί να γίνει ιδιόχρηση, εφόσον μπορεί απλά να υφίσταται μια off shore εταιρεία με μία πινακίδα σε ένα εξωτικό νησί χωρίς να μπορεί κανείς να αποδείξει ποιος ειναι ο beneficial owner; Μήπως αυτό γυρίζει πίσω το yachting στις παράνομες ναυλώσεις;

Αλλοίωση του μεγαλύτερου national flag παγκοσμίως;

Σημειώνεται πάντως, πως η ΕΠΕΣΤ θεωρεί πως σε γενικό πλαίσιο το νέο νομοσχέδιο έχει πολλά οφέλη για τον κλάδο του yachting ιδίως όσον αφορά την κατάργηση γραφειοκρατικών διατάξεων και την εφαρμογή καινοτόμων διαδικασιών. Αναγνωρίζει δε, πως τα ιδιωτικά σκάφη, παίζουν το δικό τους ρόλο στην τόνωση της οικονομίας και των μαρινών της χώρας. Αν και κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για 100% πληρότητα στις ελληνικές μαρίνες για τα επόμενα δύο χρόνια.

Ωστόσο, με την αντίδρασή της στα άρθρα 8 και 9, η ΕΠΕΣΤ υπενθυμίζει στο ΥΝΑΝΠ, ότι η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη national flag χώρα στο διεθνές τουριστικό yachting. Όσο δε για τη συμβολή του στα στα έσοδα του ελληνικού τουρισμού και της οικονομίας, ο κ. Στελλιάτος θυμίζει για άλλη μια φορά πως το yachting συνεισφέρει ετησίως στο ΑΕΠ με 1,43% (επίπεδα προ πανδημίας), πολύ περισσότερο από ό,τι η κρουαζιέρα που συνεισφέρει με 0.84%

«Οι επαγγελματίες του yachting πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ ΝΑΤ και όχι 1 εκατομμύριο όπως ισχυρίστηκαν κάποιοι. Επιπλέον, πληρώνουν 70 εκατομμύρια ΦΠΑ ναυλώσεων. Τα νούμερα αυτά τα αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση; Μήπως αυτά τα επίμαχα άρθρα 8 και 9 δημιουργήσουν αναστάτωση στον ελληνικό στόλο και μας ωθεί στο να ανησυχούμε για το μέλλον της ελληνικής σημαίας σε 5.500 σκάφη;», διερωτάται.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!