Γ.Δ.
1600.37 -0,46%
ACAG
-1,65%
5.97
AEM
+0,40%
4.537
AKTR
-1,33%
5.18
BOCHGR
+0,38%
5.34
CENER
+0,22%
8.99
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,12%
8.33
EVR
-1,46%
1.69
NOVAL
-1,57%
2.51
OPTIMA
-2,51%
13.98
TITC
-0,87%
39.75
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.5
ΑΒΑΞ
-4,78%
2.19
ΑΒΕ
-1,18%
0.419
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.79
ΑΚΡΙΤ
+1,35%
0.75
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,69%
1.961
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,84%
10.68
ΑΣΚΟ
-2,26%
3.03
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.14
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,96%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-2,11%
5.56
ΒΙΟΚΑ
-2,31%
1.69
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,33%
1.45
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,87%
18.18
ΔΑΑ
+1,62%
8.882
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,57%
12.88
ΔΟΜΙΚ
-0,55%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,78%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-3,23%
1.8
ΕΕΕ
+0,54%
41.18
ΕΚΤΕΡ
-2,59%
1.992
ΕΛΒΕ
+8,82%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,47%
2.14
ΕΛΛ
+0,68%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,67%
2.265
ΕΛΠΕ
-1,03%
7.72
ΕΛΣΤΡ
-2,16%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.78
ΕΛΧΑ
-0,93%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,46%
1.09
ΕΤΕ
-0,04%
8.92
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,69%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.496
ΕΧΑΕ
-1,34%
4.77
ΙΑΤΡ
-3,09%
1.88
ΙΚΤΙΝ
-3,76%
0.3455
ΙΛΥΔΑ
-4,19%
1.6
ΙΝΛΙΦ
-2,85%
4.77
ΙΝΛΟΤ
+0,39%
1.026
ΙΝΤΕΚ
-1,17%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,79%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-1,96%
3
ΚΑΡΕΛ
+1,85%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.95
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-1,87%
1.258
ΚΟΥΕΣ
-0,33%
6.1
ΚΡΙ
-3,61%
16
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+1,48%
0.962
ΛΑΒΙ
-1,51%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-0,92%
6.45
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-3,25%
3.27
ΜΑΘΙΟ
+5,85%
0.76
ΜΕΒΑ
+0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-2,23%
2.19
ΜΕΡΚΟ
-4,10%
37.4
ΜΙΓ
+2,49%
2.88
ΜΙΝ
-8,91%
0.46
ΜΟΗ
-2,77%
21.1
ΜΟΝΤΑ
+1,60%
3.8
ΜΟΤΟ
-1,82%
2.695
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,73%
26.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
-0,84%
2.37
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,75%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
+8,65%
0.402
ΟΛΘ
-0,71%
28
ΟΛΠ
+1,24%
32.7
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,58%
17
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,88%
0.785
ΟΤΕ
+0,13%
15.04
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.62
ΠΑΙΡ
-5,05%
0.94
ΠΑΠ
-1,54%
2.56
ΠΕΙΡ
-1,61%
4.46
ΠΕΡΦ
-0,78%
5.1
ΠΕΤΡΟ
-2,27%
7.76
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,93%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.1
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-2,68%
12.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,48%
0.333
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,70%
20.14
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,55%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,73%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,10%
4.055
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

ΟΛΘ: Στο επόμενο τετράμηνο η σύμβαση της 6ης προβλήτας

Στο επόμενο τετράμηνο αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο («MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA») η σύμβαση για το μεγάλο πρότζεκτ της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμένος της Θεσσαλονίκης, βάζοντας στην αφετηρία τα έργα, προβλεπόμενης διάρκειας 32 μηνών, που μετά την ολοκλήρωσή τους, το 2025, θα επιτρέψουν την υποδοχή και εξυπηρέτηση ακόμα μεγαλύτερων πλοίων στον Θερμαϊκό Κόλπο.

Παράλληλα, την 1η Μαΐου καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη από τη Σαγκάη οι δύο νέες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ και ανυψωτικής ικανότητας 50 και 65 τόνων αντίστοιχα, που θα δώσουν στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), και θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων. Η συναρμολόγησή τους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός δύο-τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους, ενώ θα απαιτηθούν περίπου δύο μήνες, για να τεθούν σε πλήρη λειτουργία, πιθανότατα την 1η Ιουλίου. Θα ακολουθήσει η προμήθεια τουλάχιστον δύο ακόμη τέτοιων γερανογεφυρών.

Τα παραπάνω γνωστοποίησε σήμερα, κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με δημοσιογράφους, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θάνος Λιάγκος, ο οποίος σημείωσε ακόμα ότι η διοίκηση του λιμανιού επεξεργάζεται -και θα ανακοινώσει σύντομα- συνεργατική λύση, προκειμένου να ομαλοποιηθούν οι ροές φορτίων στην πύλη 16, όπου σήμερα σημειώνεται συμφόρηση στην κίνηση φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων. Ο κ.Λιάγκος είπε ακόμα πως η εταιρεία εξετάζει δύο τοποθεσίες που έχουν επιλεγεί για τη δημιουργία dry port και στη Σερβία, πέραν της Βουλγαρίας.

Η επένδυση στον επιβατικό σταθμό

Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΟΛΘ αναμένει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που έχει ανατεθεί σε ολλανδική εταιρεία για το διατηρητέο κτήριο του νέου επιβατικού σταθμού, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, όπως και η έκτη προβλήτα.

Ο κ.Λιάγκος υπενθύμισε πως μόνο για τη στατική μελέτη του κτηρίου (εμβαδού 12.000 τετραγωνικών, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, έχει πρόσοψη μήκους περίπου 200 μέτρων και μέχρι το 2002 στέγαζε το Β’ Τελωνείο), έχει εκτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν περί τα 9 εκατ. ευρώ. Ως προς την πιθανή μελλοντική χρήση του κτηρίου, στο οποίο στεγάζεται σήμερα οι επιβατικός σταθμός του λιμένος, ο κ.Λιάγκος επισήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να «αφαιρέσει» οικονομική δραστηριότητα από την πόλη. «Δεν θέλουμε να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή πόλη μέσα στο λιμάνι, με χρήσεις που θα ανταγωνίζονται την εκτός λιμένος τοπική οικονομία» διευκρίνισε, αναφέροντας ενδεικτικά ότι, για παράδειγμα, η διοίκηση της ΟΛΘ δεν θα ήθελε να δημιουργηθεί ένα ξενοδοχείο στο συγκεκριμένο κτήριο.

Ο κ.Λιάγκος υπογράμμισε ακόμα τη μεγάλη έμφαση που δίδει η ΟΛΘ ΑΕ στην κρουαζιέρα, η οποία αναπτύσσεται φέτος με ταχύτατο ρυθμό, με 62 προγραμματισμένες αφίξεις για το 2022 (σ.σ. έναντι 17 αφίξεων το 2021 και μόλις μίας το 2020).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!