THEPOWERGAME
Με νόμο που θα κατατεθεί μέσα στον Απρίλιο στην Ελληνική Βουλή, θα ρυθμιστεί το ζήτημα της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έτσι όπως την μετέφερε πριν από λίγο στη Γ.Σ. του σωματείου εργαζομένων ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης.
Είναι η τρίτη φορά που ελληνική πολιτεία βγάζει τα υπερχρεωμένα ναυπηγεία Ελευσίνας από τη δύσκολη θέση μέσω νομοθετικής ρύθμισης. Το ίδιο είχε συμβεί το 1990 με την είσοδο του εφοπλιστή Μιχάλη Περατικού στην επιχείρηση και τη διαγραφή των προγενέστερων χρεών της, αλλά και το 1997 με την ρύθμιση των χρεών των Ναυπηγείων και τη μεταβίβαση τους στον Γιάννη Ταβουλάρη.
Αυτή τη φορά, εκτιμάται ότι θα επιλεγεί η διαγραφή μέρους του χρεών των ναυπηγείων, ύψους 460 εκατ. ευρώ, και η μακροπρόθεσμή αποπληρωμή του εναπομείναντος χρέους. Παράλληλα, αναμένεται η είσοδος των εταιρειών Onex και Fincantieri, ως μέτοχοι στην επιχείρηση, με την υποστήριξη της αμερικανικής DFC. Οι λεπτομέρειες ωστόσο θα αποκαλυφθούν σε μεταγενέστερο στάδιο.
Στην απόφαση αυτή η κυβέρνηση έφτασε, πρώτον εξαιτίας της ισχυρής δέσμευσης που ανέλαβε η αμερικανικής DFC στον εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων, αφετέρου δε η κατάσταση στο Ουκρανικό, που βγάζει εκτός αγοράς, πιθανώς για πολλά χρόνια στο μέλλον ανταγωνιστικά ναυπηγεία της Μαύρης Θάλασσας. Η απόφαση δε αυτή εκτιμάται ότι θα οδηγήσει και στην ανάθεση της κατασκευής των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού στην ιταλική Fincantieri η οποία συνεργάζεται στενά με την αμερικανική Lockheed Martin.
H εξυγίανση των ναυπηγείων μέσω νομοθετικής ρύθμισης, φέρεται ότι λήφθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, καθώς στο εσωτερικό της κυβέρνηση διαπιστώθηκαν αντιδιαμετρικές στρατηγικές. Το μεν υπ. Εθνικής Άμυνας προέκρινε την λύση των ναυπήγησης των κορβετών από τους Γάλλους με πιθανή αξιοποίηση των Ν. Σκαραμαγκά το δε υπ. Ανάπτυξης προέκρινε την λύση της εξυγίανσης των Ν. Ελευσίνας και την ανάθεση των κορβετών στην αμερικανο-ιταλική σύμπραξη των Onex-Fincatnieri.