Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πειραιάς: Άλμα 63,3% για τα κέρδη της Cosco

Εκτινάχθηκαν κατά 63,3% τα κέρδη της Cosco Shipping Ports, από την δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), που εκμεταλλεύεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η κερδοφορία αυξήθηκε πέρσι σε 31,76 εκατ. δολάρια, από 19,45 εκατ. δολάρια (+63,3%), εξέλιξη που οφείλεται κυρίως στην άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την εγχώρια αγορά, τα αυξημένα τέλη και τα περισσότερα έσοδα από τις υπηρεσίες αποθήκευσης.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια αναμενόμενη εξέλιξη, καθώς η σημαντική διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου μετακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, πολλά εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά προορισμό άλλα λιμάνια, βρέθηκαν στον Πειραιά, στην προσπάθεια των εταιρειών να αποφύγουν πολυήμερες καθυστερήσεις εξαιτίας της συμφόρησης που παρατηρήθηκε σε άλλες περιοχές. Έτσι, στον Πειραιά δεν υπήρχε επί σειρά εβδομάδων σχεδόν καθόλου χώρος αποθήκευσης, γεγονός που αφενός μεν αύξησε τα έσοδα από την αποθήκευση, αφετέρου δε περιόρισε σημαντικά την δυνατότητα του λιμανιού να εξυπηρετήσει μεγαλύτερους όγκους εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό αντικατοπτρίστηκε και στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, καθώς το 2021 σημειώθηκε κάμψη κατά 4,1% σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2020.

Παρόλα αυτά, εκτός από την κερδοφορία, σημαντική αύξηση κατά σχεδόν 10% σημείωσε και ο κύκλος εργασιών της ΣΕΠ, καθώς ανήλθε σε 281,48 εκατ. δολάρια, από 256,47 εκατ. δολάρια το 2020. Σύμφωνα με την Cosco Container Ports, η θετική αυτή εικόνα οφείλεται στους ίδιους λόγους, που ευνόησαν και την κερδοφορία, δηλαδή τα υψηλότερα τέλη, την ενίσχυση του μεριδίου εγχώριων «κουτιών» και την άνοδο των εσόδων από τις υπηρεσίες αποθήκευσης.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό πρώτο δίμηνο, η κατάσταση σε ό,τι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν μοιάζει να έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα, καταγράφοντας μικρή άνοδο κατά 1% σε 736,2 χιλιάδες κοντέινερ. Τον Φεβρουάριο μάλιστα καταγράφηκε πτώση κατά 4,3% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021, σε 349,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Στον αντίποδα, ο πρώτος μήνας του 2022 είχε ολοκληρωθεί με αύξηση της τάξεως του 6,4% σε 386,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Για το 2022, η Cosco Shipping Ports αναφέρει ότι θα συνεχίσει τον στρατηγικό στόχο που έχει θέσει για την αύξηση των εσόδων για κάθε εμπορευματοκιβώτιο που διακινεί, ελέγχοντας ακόμα περισσότερο το κόστος. Παράλληλα, θα επιδιώξει την βελτίωση της αποδοτικότητας των τερματικών σταθμών που διαχειρίζεται, ενώ ψηλά στην ημερήσια διάταξη βρίσκεται και ο στόχος για την προώθηση της διαδικασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού των λιμενικών υποδομών του ομίλου. Επενδύσεις θα πρέπει να αναμένονται και στον τομέα του 5G, όπως επίσης και της «πράσινης» ενέργειας.

Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, το 2022 αναμένεται να επιβραδυνθεί ο ρυθμός των εξαγωγών της Κίνας, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο και στην ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες αναμένεται, σταδιακά, να εξομαλυνθούν. Ωστόσο, όπως έχει φανεί και με την κρίση στην Ουκρανία, αλλά και με το ξέσπασμα της πανδημίας στην Σαγκάη, τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς και δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες ανατροπές στην πορεία της ζήτησης τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!