Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Στα ύψη οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Ποια δρομολόγια ακρίβυναν

Αυξάνονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ολοένα αυξανόμενο λειτουργικό κόστος των πλοίων από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές πετρελαίου, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Ειδικότερα, ήδη κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν από τις 18 Μαρτίου σε αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα κυμαίνονται περίπου στο 10% με 12%, ενώ η αύξηση αυτή σε κάποιες άλλες εταιρείες θα περάσει στα εισιτήρια από την 1η Απριλίου.

Παράλληλα, σημειώνεται πως το πετρέλαιο Μπρεντ της Βόρειας Θάλασσας, παράδοσης Μαΐου, έκλεισε στις 21/3 με ισχυρή άνοδο, στα 115,62 δολάρια το βαρέλι (+7,12% σε σύγκριση με την Παρασκευή), στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και δέκα ημέρες, ενώ το αμερικανικό αργό (WTI), παράδοσης Απριλίου, κατέγραψε επίσης σημαντική άνοδο 7,08% και έκλεισε στα 112,12 δολάρια το βαρέλι.

Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο τόνος πετρελαίου Fuel Oil (FO), για ένα συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας, από τα 600 δολάρια τον τόνο που ήταν το Δεκέμβριο του 2021 άγγιξε χθες 21/3/2022 περίπου τα 1.050 ευρώ το τόνο ενώ τα 750 δολάρια τον τόνο είχε αγγίξει φέτος στις 11/3 το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο Fuel Oil (FO).

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO (για τα ταχύπλοα) marine diesel που είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.

Ενδεικτικά υπογράμμισαν ότι ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Δέσμη μέτρων ζητούν οι ακτοπλόοι

Επίσης, ο σύνδεσμος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεταξύ αυτών που προτάθηκε από τους ακτοπλόους είναι η άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας covid-19, επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου, μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας.

Σημειώνεται πως όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στις μονοετείς 58 συμβάσεις για την κάλυψη άγονων γραμμών τα μισθώματα είναι συγκεκριμένα και δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμων ωστόσο στις πολυετείς υπάρχει ρήτρα καυσίμων που αυτή τη στιγμή μεσοσταθμικά θα αγγίξει μία αύξηση στο 8,5% σε κάθε τόνο πετρελαίου.

Για τις πολυετείς συμβάσεις, που είναι 19 στον αριθμό, η αύξηση της επιδότησης λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα θα γίνει αναδρομικά από 1/11/2021 και με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας.

Οι ελεύθερες γραμμές αυτή τη στιγμή είναι πάνω από 200.

Σημειώνεται πάντως πως τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.

Σε ποιες γραμμές έγινε αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου

Ήδη κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολόγιων που θεωρούν ότι δεν έχουν αυτή την περίοδο μεγάλη επιβατική κίνηση.

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 είναι οι εξής:

  • Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ
  • Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ
  • Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ
  • Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.
  • Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

Επίσης ενδεικτικά αναφέρονται και αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν γίνει από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες και θα ισχύσουν από 1η Απριλίου:

Στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, από 1/4 ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) από 1/4 θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!