THEPOWERGAME
Από την 1η Μαΐου, οπότε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα «δέσει» για πρώτη φορά φέτος το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», θα ενεργοποιηθεί επί του πρακτέου η συνεργασία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και του ιδιώτη επενδυτή με τη Fraport Greece και το υπουργείο Τουρισμού, στον τομέα της κρουαζιέρας.
Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο, που χρησιμοποιεί τη Θεσσαλονίκη ως «home port» (σημείο εκκίνησης και κατάληξης ταξιδιών), θα προσεγγίσει την πόλη 30 φορές το 2022, αρχής γενομένης από την Πρωτομαγιά, και οι επιβάτες του θα επωφεληθούν -μεταξύ άλλων- από τις δυνατότητες που προσφέρει η προαναφερθείσα συμφωνία.
Βάσει αυτής, το check-in και η μεταφορά των αποσκευών των ταξιδιωτών, που θα καταλήγουν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στο λιμάνι, προκειμένου να επιβιβαστούν στην κρουαζιέρα, θα γίνεται με μέριμνα της Fraport και του ΟΛΘ. Το ίδιο θα ισχύει και για τις αποσκευές των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι θα αποβιβάζονται στο λιμάνι και θα συνεχίζουν το ταξίδι τους από το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Η φετινή σεζόν της κρουαζιέρας θα ανοίξει στη Θεσσαλονίκη το ερχόμενο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, με την άφιξη -στις 7.30 το πρωί- του πλοίου «Viking Sky», το οποίο θα αναχωρήσει στις 10 το βράδυ για το Κουσάντασι της Τουρκίας (το 2021 η πρώτη άφιξη είχε γίνει στις 29 Ιουνίου). Συνολικά για το 2022 (με βάση τα αναρτημένα στοιχεία, που το ΑΠΕ-ΜΠΕ άντλησε από την ιστοσελίδα του ΟΛΘ), έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 55 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη (με 15 διαφορετικά πλοία), έναντι 17 το 2021 και μόλις έξι στο προπανδημικό 2019.
Στο μεταξύ, για την υποδοχή των επιβατών της κρουαζιέρας πρόκειται να πραγματοποιηθούν βελτιωτικές εργασίες μικρής κλίμακας εντός και πέριξ του κτιρίου του επιβατικού σταθμού του λιμανιού. Οι δε εξαγγελθείσες παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας στο κτίριο του σταθμού (παλιό τελωνείο) προγραμματίζεται να είναι έτοιμες ταυτόχρονα με τις υπόλοιπες υποχρεωτικές επενδύσεις, που περιλαμβάνονται στο σχετικό πρόγραμμα του ιδιώτη επενδυτή στο λιμάνι. Το κτίριο, ο θεμέλιος λίθος του οποίου μπήκε το 1910, θεωρείται αυξημένης σημασίας: με μήκος 200 μέτρων, πλάτος 25 και εμβαδόν 12.000 τ.μ, δεσπόζει στην περιοχή της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, με τα κρουαζιερόπλοια να «δένουν» πίσω του, αλλά απαιτείται σημαντική στατική ενίσχυσή του, ο προϋπολογισμός της οποίας έχει ανακοινωθεί ότι ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η έναρξη της σεζόν της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη στις 5 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε σήμερα επισήμως από τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, μετά τη συνάντηση εργασίας που είχε με τον COO της Fraport Greece, Ηλία Μαραγκάκη, τον εκτελεστικό πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνο Λιάγκο, τον CEO του Dimera Group, μέλος του Δ.Σ. και CIO της ΟΛΘ Α.Ε., Artur Davidian και τη διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΟΛΘ Α.Ε., Θεοδώρα Ρήγα.