Γ.Δ.
1447.03 -0,34%
ACAG
-0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.63
CENER
-0,10%
9.99
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
+0,96%
9.5
NOVAL
-1,12%
2.66
OPTIMA
-0,46%
12.92
TITC
-0,84%
35.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-1,03%
1.53
ΑΒΕ
0,00%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+1,06%
2.39
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,17%
2.98
ΑΛΦΑ
-1,38%
1.5365
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+0,37%
10.97
ΑΣΚΟ
-1,08%
2.76
ΑΣΤΑΚ
+1,43%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,74%
0.428
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.66
ΑΤΤ
-0,21%
4.78
ΑΤΤΙΚΑ
-1,73%
2.27
ΒΙΟ
-1,37%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-2,27%
1.725
ΒΙΟΣΚ
+1,94%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,88%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,81%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.7
ΔΑΑ
-0,71%
7.59
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,50%
11.98
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.265
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,52%
0.31
ΕΒΡΟΦ
-1,88%
1.57
ΕΕΕ
-1,54%
31.92
ΕΚΤΕΡ
-4,18%
1.744
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
1.952
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.04
ΕΛΣΤΡ
-2,83%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,82%
1.69
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,38%
1.23
ΕΤΕ
-0,34%
7.65
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-1,22%
5.67
ΕΥΡΩΒ
-1,75%
2.022
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.535
ΙΑΤΡ
-0,66%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-2,78%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+0,56%
1.8
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-5,09%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+1,96%
1.144
ΙΝΤΕΚ
+1,01%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,69%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.22
ΙΝΤΚΑ
+0,65%
3.115
ΚΑΡΕΛ
+2,40%
342
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.44
ΚΕΠΕΝ
+1,32%
1.54
ΚΛΜ
+0,93%
1.63
ΚΟΡΔΕ
-7,06%
0.408
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.188
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.2
ΚΡΙ
-0,74%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,83%
1.03
ΛΑΒΙ
-1,80%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+0,67%
7.54
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.254
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-4,15%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+2,56%
3.405
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
21.22
ΜΟΝΤΑ
-2,93%
3.65
ΜΟΤΟ
+0,93%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,95%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,24%
34.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+2,60%
0.79
ΞΥΛΚ
-1,43%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,12%
27.05
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.817
ΟΤΕ
+1,61%
15.74
ΟΤΟΕΛ
+0,37%
11
ΠΑΙΡ
+2,00%
1.02
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,94%
3.79
ΠΕΡΦ
-0,75%
6.65
ΠΕΤΡΟ
-1,46%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,53%
3.77
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-2,65%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,69%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.76
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.67
ΣΠΕΙΣ
-2,73%
6.42
ΣΠΙ
-1,27%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.5
ΤΖΚΑ
-3,10%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-5,84%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-9,56%
0.246
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.89
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ICS: Υψηλά τα ποιοτικά στάνταρτ των ελληνικών ναυτιλιακών

Στις ποιοτικότερες «σημαίες» παγκοσμίως, εξακολουθεί να κατατάσσεται το ελληνικό νηολόγιο και φέτος. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας (International Chamber of Shipping – ICS) για το 2021, που δημοσιεύτηκε χθες, το ελληνικό νηολόγιο συγκαταλέγεται μεταξύ των μόλις πέντε παγκοσμίως, τα οποία κατόρθωσαν να μην έχουν καμία αρνητική αξιολόγηση στις επιμέρους κατηγορίες, επί των οποίων κρίνονται. Η επίδοση αυτή αφορά στα 10 μεγαλύτερα νηολόγια, που καλύπτουν πάνω από το 75% του παγκόσμιου στόλου της εμπορικής ναυτιλίας. Το ελληνικό νηολόγιο αριθµεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατοµµύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ (σε όρους dwt). Σημειωτέον ότι το ICS είναι ο βασικός εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας, καλύπτοντας πάνω από το 80% του παγκοσμίου στόλου.

Μάλιστα, το ελληνικό νηολόγιο ήταν ένα από τα λίγα διεθνώς, που κατόρθωσε να διατηρήσει την υψηλή του ποιοτική στάθμη, παρότι παγκοσμίως το 2021 υπήρξε π.χ. πτώση της τάξεως του 6% στην τελική βαθμολογία των διεθνών «σημαιών», σε ό,τι αφορά στις αναφορές εργασιακών ζητημάτων πληρωμάτων στον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO). Πρόκειται για έναν από τους επιμέρους τομείς, βάσει των οποίων προκύπτει η αξιολόγηση των νηολογίων από το ICS. Η πανδημία και τα μεγάλα προβλήματα με τις εναλλαγές πληρωμάτων είναι ο βασικός λόγος για την αρνητική αυτή εξέλιξη. Άλλες κατηγορίες, βάσει των οποίων κρίνονται σε ετήσια βάση τα νηολόγια, είναι η ηλικία των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα σε αυτά, η κύρωση κι εφαρμογή διεθνών συμβάσεων που αφορούν την εμπορική ναυτιλία και ασφαλώς η λειτουργία του ελέγχου Κράτους-Λιμένα (Port State Control), δηλαδή ο έλεγχος και οι επιθεωρήσεις των πλοίων του νηολογίου, ώστε αυτά να πληρούν τις δέουσες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας ναυσιπλοΐας.

Αξίζει να σημειωθεί και ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως: Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU), ενώ ο ελληνικός στόλος είναι παράλληλα ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, µε ποσοστό 0,44% του ελληνικού εµπορικού στόλου (µε βάση τον αριθµό πλοίων) και 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) να εµπλέκεται σε ήσσονος σηµασίας ναυτικά ατυχήµατα το τελευταίο 12μηνο. Επιπλέον, από την 1.7.2021 η Ελλάδα περιλαμβάνεται στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών ∆ιοικήσεων της Πρωτοβουλίας QUALSHIP 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG).

Ως εκ τούτου, το ελληνικό νηολόγιο εξακολουθεί να διατηρεί την υψηλή ποιοτική του στάθμη, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, λόγω της πανδημίας και της διατάραξης που έχει προκληθεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Όπως μάλιστα αναφέρει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κατά το προηγούμενο διάστημα, ολοκληρώθηκε “η αποκατάσταση νοµοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Η ελληνική σηµαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, µειονεκτώντας όµως ακόµη ως προς τη διαπιστωµένη καθυστέρηση στην επιβεβληµένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της”. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερα πλοία και να σταματήσει η σταθερή προτίμηση των περισσότερων Ελλήνων πλοιοκτητών σε ξένες σημαίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει από την περασμένη άνοιξη, την διαδικασία ανάπτυξης ολοκληρωµένου συστήµατος πληροφοριών για την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, το οποίο αφορά τις διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται µε την νηολόγηση πλοίων. Το ηλεκτρονικό σύστηµα νηολόγησης πλοίων θα διασυνδέεται και με λοιπές βάσεις διδομένων της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!