Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ναυτιλία: Πρόταση για τέλος ρύπων 200 δολ. ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα

Η επιβολή ενός τέλους ρύπων ύψους 200 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, κρίνεται επαρκής, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το κόστος μετάβασης της παγκόσμιας ναυτιλίας στην εποχή της πλήρους ανανθρακοποίησης έως το 2050. Αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία, η εισαγωγή ενός σχετικά χαμηλού τέλους ρύπων καθόλη την διάρκεια της δεκαετίας του 2020, που θα αυξηθεί σταδιακά έως τα 200 δολάρια/τόνο, θα καταστήσει  εφικτή την πλήρη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, δημιουργώντας μια βιομηχανία, η οποία έως το 2050, θα είναι σε θέση να λειτουργεί αποκλειστικά με πηγές ενέργειας μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η έρευνα φέρει τον τίτλο «Closing the Gap» («Μειώνοντας την Απόσταση») κι έχει συνταχθεί από την εταιρεία συμβούλων UMAS, για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition, μέλη της οποίας είναι το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ (Global Maritime Forum), η Δράση Φίλων του Ωκεανού (Friends of the Ocean Action) και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum).

Ουσιαστικά, η ανάλυση καταδεικνύει αυτό που έχουν επισημάνει στο παρελθόν και οι πλοιοκτήτριες ενώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ότι δηλαδή απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια για την μετάβαση της ναυτιλίας σε ένα περιβάλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων, μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε ευρεία κλίμακα και με ασφάλεια. Σύμφωνα με το ICS (International Chamber of Shipping), μόνο για την ανάπτυξη και εμπορική διάθεση εναλλακτικών καυσίμων, απαιτούνται 5 δισ δολάρια. Για δε την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών ανεφοδιασμού, αλλά και για την παραγωγή των νέων καυσίμων, το κόστος είναι πολλαπλάσιο. Αν προστεθεί και το κόστος προμήθειας νέων μηχανών/πλοίων, εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.

Ως εκ τούτου, χρειάζονται πολιτικές που θα ωθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή, τους εμπλεκόμενους παράγοντες, πλην των τελικών χρηστών, που είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται ως μια ρεαλιστική λύση, η επιβολή ενός τέλους ρύπων, που θα καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία, τα έσοδα του οποίου θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών και υποδομών, ώστε να ολοκληρωθεί η απανθρακοποίηση του τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ασφαλώς, το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί σε όλη την αλυσίδα της ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό κόστος συνολικά.

Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το ICS, σε συνεργασία με την Intercargo (την μεγαλύτερη ένωση πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων παγκοσμίως), είχαν προτείνει από κοινού, την επιβολή ενός παγκόσμιου τέλους ρύπων στα πλοία, ώστε να επιταχυνθούν οι προσπάθειες της ναυτιλίας να καταστεί μια «πράσινη» βιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι η ποντοπόρος ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και περίπου το 12% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του θείου. Η επιβολή του τέλους ρύπων προτείνεται να επιβληθεί σε όλα τα πλοία μεγέθους 5.000 τόνων και πάνω, που διαπλέουν τις παγκόσμιες θάλασσες. Τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε ένα ταμείο για το κλίμα, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι απαιτούμενες υποδομές πετρέλευσης σε λιμάνια ανά την υφήλιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μελλοντικός ανεφοδιασμός των πλοίων, με νέα και πιο “καθαρά” καύσιμα, όπως το υδρογόνο, ή η αμμωνία. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί και το κόστος των καυσίμων αυτών, ώστε να υπάρχει και το κίνητρο για την όσο το δυνατόν ταχύτερη υιοθέτησή τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!