Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Ναυτιλία: Πρόταση για τέλος ρύπων 200 δολ. ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα

Η επιβολή ενός τέλους ρύπων ύψους 200 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, κρίνεται επαρκής, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το κόστος μετάβασης της παγκόσμιας ναυτιλίας στην εποχή της πλήρους ανανθρακοποίησης έως το 2050. Αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία, η εισαγωγή ενός σχετικά χαμηλού τέλους ρύπων καθόλη την διάρκεια της δεκαετίας του 2020, που θα αυξηθεί σταδιακά έως τα 200 δολάρια/τόνο, θα καταστήσει  εφικτή την πλήρη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, δημιουργώντας μια βιομηχανία, η οποία έως το 2050, θα είναι σε θέση να λειτουργεί αποκλειστικά με πηγές ενέργειας μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η έρευνα φέρει τον τίτλο «Closing the Gap» («Μειώνοντας την Απόσταση») κι έχει συνταχθεί από την εταιρεία συμβούλων UMAS, για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition, μέλη της οποίας είναι το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ (Global Maritime Forum), η Δράση Φίλων του Ωκεανού (Friends of the Ocean Action) και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum).

Ουσιαστικά, η ανάλυση καταδεικνύει αυτό που έχουν επισημάνει στο παρελθόν και οι πλοιοκτήτριες ενώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ότι δηλαδή απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια για την μετάβαση της ναυτιλίας σε ένα περιβάλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων, μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε ευρεία κλίμακα και με ασφάλεια. Σύμφωνα με το ICS (International Chamber of Shipping), μόνο για την ανάπτυξη και εμπορική διάθεση εναλλακτικών καυσίμων, απαιτούνται 5 δισ δολάρια. Για δε την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών ανεφοδιασμού, αλλά και για την παραγωγή των νέων καυσίμων, το κόστος είναι πολλαπλάσιο. Αν προστεθεί και το κόστος προμήθειας νέων μηχανών/πλοίων, εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.

Ως εκ τούτου, χρειάζονται πολιτικές που θα ωθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή, τους εμπλεκόμενους παράγοντες, πλην των τελικών χρηστών, που είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται ως μια ρεαλιστική λύση, η επιβολή ενός τέλους ρύπων, που θα καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία, τα έσοδα του οποίου θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών και υποδομών, ώστε να ολοκληρωθεί η απανθρακοποίηση του τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ασφαλώς, το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί σε όλη την αλυσίδα της ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό κόστος συνολικά.

Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το ICS, σε συνεργασία με την Intercargo (την μεγαλύτερη ένωση πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων παγκοσμίως), είχαν προτείνει από κοινού, την επιβολή ενός παγκόσμιου τέλους ρύπων στα πλοία, ώστε να επιταχυνθούν οι προσπάθειες της ναυτιλίας να καταστεί μια «πράσινη» βιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι η ποντοπόρος ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και περίπου το 12% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του θείου. Η επιβολή του τέλους ρύπων προτείνεται να επιβληθεί σε όλα τα πλοία μεγέθους 5.000 τόνων και πάνω, που διαπλέουν τις παγκόσμιες θάλασσες. Τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε ένα ταμείο για το κλίμα, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι απαιτούμενες υποδομές πετρέλευσης σε λιμάνια ανά την υφήλιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μελλοντικός ανεφοδιασμός των πλοίων, με νέα και πιο “καθαρά” καύσιμα, όπως το υδρογόνο, ή η αμμωνία. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί και το κόστος των καυσίμων αυτών, ώστε να υπάρχει και το κίνητρο για την όσο το δυνατόν ταχύτερη υιοθέτησή τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!