Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Μαύρος Δεκέμβριος για το λιμάνι του Πειραιά

Με πτώση της τάξεως του 25,4% τον μήνα Δεκέμβριο, ολοκληρώθηκε το 2021 για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν μόλις 305,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν ο χαμηλότερος όλου του 2021 και με μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο χειρότερο μήνα, που ήταν ο Ιανουάριος με 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πρόκειται για την χειρότερη μηνιαία επίδοση της τελευταίας 10ετίας και συγκεκριμένα από τότε που η σχετική δραστηριότητα παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση στον κινεζικό όμιλο της Cosco το 2009. Έκτοτε, ο ρυθμός διακίνησης κοντέινερ ήταν σταθερά ανοδικός, ωθώντας το ελληνικό λιμάνι στην εκτόξευσή του διεθνώς, κερδίζοντας δεκάδες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη και φτάνοντας πέρσι στην τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, ξεπερνώντας λιμάνια «μεγαθήρια», όπως εκείνο της Βρέμης στην Γερμανία και του Αλγκεσίρας στην Ισπανία.

Στην πορεία των ετών αυτών, η ετήσια άνοδος από μήνα σε μήνα ήταν σχεδόν δεδομένη, άλλοτε με διψήφια και άλλοτε με μονοψήφια ποσοστά. Εξαίρεση αποτέλεσε μόνο το αρχικό διάστημα της πανδημίας, όταν προκλήθηκε το πρώτο σοκ στο διεθνές εμπόριο. Ωστόσο,  φαίνεται πως μετά και την εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον, η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι πλέον τέτοια που δεν μπορεί να μείνει αλώβητο ούτε το λιμάνι του Πειραιά.

Οι συνέπειες των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα

Συνολικά το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 4,1% του αντίστοιχου περσινού, όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Μετά και την επιβεβαίωση της αρνητικής εικόνας των τελευταίων μηνών του 2021, ο Πειραιάς χάνει πλέον την τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, καθώς το λιμάνι της Βαλένθια έχει ανακάμψει σημαντικά και ξεπέρασε το ελληνικό λιμάνι, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί αν το ίδιο θα συμβεί και με το λιμάνι της Βρέμης. Πρόκειται για μια εξέλιξη που είχε προβλέψει το «powergame.gr» ήδη από τον προηγούμενο Δεκέμβριο, καθώς ήταν ξεκάθαρο το προβάδισμα που είχε πάρει η Βαλένθια.

Η εξάρτηση από την Κίνα

Όπως φαίνεται η εξάρτηση του Πειραιά από τα φορτία από την Κίνα, δηλαδή από τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης, είχε αρνητικό αντίκτυπο. Οι σημαντικές καθυστερήσεις των πλοίων σε πολλά λιμάνια της Κίνας και της Ασίας γενικότερα, περιόρισαν σημαντικά τα φορτία που έφτασαν στον Πειραιά. Ακόμα όμως και αυτά που ήρθαν, καθυστέρησαν σημαντικά να εξυπηρετηθούν, τόσο λόγω του πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων μεταξύ των λιμενεργατών, όσο και λόγω της έλλειψης χώρου στις αποθήκες του ΟΛΠ. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλοί εισαγωγείς που καθυστερούν να παραλάβουν τα κοντέινερ τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των στοιβαγμένων «κουτιών». Κάποια μάλιστα είναι πιθανό να βρεθούν στα αζήτητα, καθώς σε αρκετά εξ αυτών βρίσκονται εποχιακά προϊόντα, τα οποία καθυστέρησαν να φτάσουν στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να χαθεί η εορταστική περίοδος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!