Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα σημαντικότερα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα – Στη 12η θέση ο Πειραιάς

Στην 12η θέση της παγκόσμιας λίστας ναυτιλιακών κέντρων κατατάσσεται η Αθήνα (Πειραιάς) για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Leading Maritime Cities (LMC), που δημοσιεύτηκε χθες. Στην αντίστοιχη μελέτη για το 2020, η Αθήνα είχε βρεθεί μία θέση υψηλότερα, στην 11η θέση.

Η έκθεση αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του DNV, του μεγαλύτερου νηογνώμονα παγκοσμίως και της εταιρείας Menon Economics. Στην κορυφή της σχετικής λίστας, για ακόμα μια χρονιά, βρίσκεται το ναυτιλιακό κέντρο της Σιγκαπούρης, ενώ ακολουθούν κατά σειρά εκείνα του Ρότερνταμ και του Λονδίνου. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τα ναυτιλιακά κέντρα της Σαγκάης και του Τόκιο.

Πού υστερεί το ναυτιλιακό κέντρο της πρωτεύουσας 

Όπως φαίνεται, το ναυτιλιακό κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας δεν είναι σε θέση να αποκτήσει διεθνή χαρακτήρα, προσελκύοντας ξένους ναυτιλιακούς ομίλους. Αντιθέτως, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση, η παροχή υπηρεσιών (νομικών, ασφαλειών κτλ.), εστιάζει αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό, απεμπολείται το σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα της Αθήνας, που δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι αποτελεί έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης παγκοσμίως. Πράγματι, όπως προκύπτει και από την έκθεση, παρότι η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη θέση διεθνώς, αναφορικά με την παρουσία ναυτιλιακών εταιρειών, υστερεί σημαντικά στις υπόλοιπες κατηγορίες, με βάση τις οποίες προκύπτει η τελική βαθμολογία, όπως η πρόσβαση σε ναυτιλιακή χρηματοδότηση και νομικές υπηρεσίες, υποδομές λιμανιών και logistics, ναυτιλιακή τεχνολογία και ανταγωνιστικότητα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα κατατάσσεται στην κορυφή της σημαντικότερης κατηγορίας, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο όγκο πλοιοκτητριών εταιρειών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων. Μάλιστα, σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν από δύο χρόνια, το μέγεθος του υπό διαχείριση στόλου των εταιρειών που φιλοξενούνται στην Αθήνα έχει καταγράψει αύξηση κατά 20%. Επιπλέον, όπως σημειώνεται στην έρευνα, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, από την κάλυψη καθημερινών αναγκών των πλοίων, μέχρι την διαχείριση πληρωμάτων και τεχνικών ζητημάτων, αξιοποιώντας κυρίως το εγχώριο εργασιακό δυναμικό υψηλής κατάρτισης. Ωστόσο, το ναυτιλιακό κέντρο της Αθήνας εξακολουθεί να εστιάζει περισσότερο στις ελληνικές εταιρείες και όχι στις διεθνείς, γεγονός που εξηγεί και την τελική βαθμολογία.

Η μάχη των λιμανιών

Μάλιστα, όπως τονίζεται στη σχετική ανάλυση, η Αθήνα δεν προβλέπεται, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα, να αναρριχηθεί σημαντικά στο μέλλον, καθώς τα ναυτιλιακά κέντρα, που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προϋποθέσεις μελλοντικής ανάπτυξης (σε πέντε χρόνια από σήμερα), θεωρούνται η Σιγκαπούρη, η οποία αναμένεται να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της και η Σαγκάη που προβλέπεται να βρεθεί στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη, αναμένεται μάχη ανάμεσα σε Λονδίνο, Όσλο και Ρότερνταμ, ενώ το Ντουμπάι αναμένεται να βρεθεί στην έκτη θέση μέχρι το 2027, σημειώνοντας σημαντική ανάπτυξη. Οι ειδικοί εκτιμούν επίσης ότι τα κέντρα της Σιγκαπούρης, του Όσλο, της Σαγκάης και της Κοπεγχάγης θα ηγηθούν του τεχνολογικού και ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας, ενώ το Όσλο ειδικά ξεχωρίζει για την ηγετική του θέση στον τομέα των βιώσιμων τεχνολογιών και λύσεων για την προστασία των ωκεανών, τομέας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!