Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Ναυπηγεία: Μία ιστορία καταστροφής εξελίχθηκε σε success story

Μια συμφωνία της ιταλικής Fincantieri με το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας, και συγκεκριμένα με το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), είναι το κλειδί στην εξυγίανση του ναυπηγείου Ελευσίνας.

Οι δύο επενδυτές, Fincantieri και Onex, έχουν ήδη καταθέσει και αναμένουν μια συμφωνία συμπαραγωγής ελληνικών κορβετών (και όχι μόνον), προκειμένου να υποβάλλουν για έγκριση και εντέλει να υλοποιήσουν το σχέδιο τους για την εξυγίανση του ναυπηγείου.

Το σχέδιο προβλέπει την ανάληψη χρεών του ναυπηγείου ύψους 250 εκατ. ευρώ, και παράλληλα, τη δρομολόγηση επενδύσεων ύψους 100-150 εκατ. ευρώ που θα εκσυγχρονίσουν το απαξιωμένο πλέον ναυπηγείο Ελευσίνας.

Η κίνηση όμως αυτή των Fincantieri και Onex, προϋποθέτει τη στήριξη από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία, σύμφωνα με την πρόταση που έχει κατατεθεί από την ιταλική εταιρεία, αφορά στην ανάθεση ναυπήγησης τεσσάρων κορβετών και στον εκσυγχρονισμό τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.

Αν η πρόταση αυτή γίνει αποδεκτή, θα ανοίξει ο δρόμος για την εξυγίανση του ναυπηγείου Ελευσίνας. Το υπ. Εθνικής Άμυνας, ως ο μεγαλύτερος πιστωτής του ναυπηγείου, με την αποδοχή της πρότασης της ιταλικής εταιρείας, ουσιαστικά θα συγκατανεύσει στο σχέδιο εξυγίανσης και εκσυγχρονισμού του ναυπηγείου που θα αναλάβει το μεγαλύτερο έργο ναυπήγησης κορβετών και εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ. Μόνον μια κορβέτα, η πρώτη, θα κατασκευαστεί στην Ιταλία.

Η συμμετοχή στην διάσωση των ναυπηγείων θα γίνει επί ίσοις όροις (50-50) μεταξύ των δύο ενδιαφερόμενων επενδυτών, Fincantieri και Onex. Σημειώνεται ότι η ιταλική Fincantieri εκτός από τις ελληνικές κορβέτες, ενδιαφέρεται ακόμη και για τρία μεγάλα συμβόλαια ναυπήγησης περίπου 20 κορβετών για λογαριασμό της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας. Έτσι η Ελλάδα θα μπορούσε να εισέλθει στην συμπαραγωγή αυτή της ευρωκορβέτας.

Πάντως, όσο καθυστερεί η διαδικασία εξυγίανσης του Ναυπηγείου της Ελευσίνας, τόσο πιο δύσκολη γίνεται αφού μέρα με τη μέρα, τα χρέη διευρύνονται και δεν αποκλείεται μάλιστα να φτάσουν και τα 500 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι όταν, πίσω στο 2018, υποβλήθηκε το πρώτο σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας από την Onex, τα χρέη είχαν υπολογιστεί σε 250 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια αναθεωρήθηκαν στα 420 εκατ. ευρώ και φαίνεται ότι συνεχώς διευρύνονται.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Από την άλλη πλευρά, «κολλημένη» στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου έχει προσφύγει ο Δήμος Χαϊδαρίου, παραμένει και η υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ο δήμος επιδιώκει το άνοιγμα μέρους του παράλιου μετώπου των ναυπηγείων στους πολίτες του, παρόλο που αυτό ήταν κλειστό για δεκαετίες ως ιδιοκτησία των (κρατικών) ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Πάντως, παρά την προσωρινή αποδοχή των ασφαλιστικών μέτρων από το Συμβούλιο της Επικρατείας, η υπόθεση δεν αναμένεται να καθυστερήσει, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει επιλέξει ένα ισχυρό επενδυτή (εφοπλιστής Γιάννης Προκοπίου) ενώ ο ίδιος, φέρεται να έχει σημαντικά σχέδια αξιοποίησης του ναυπηγείου.

Στις προθέσεις του Έλληνα εφοπλιστή και προσωρινού αναδόχου για την αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιας κλάσης ναυπηγείου σκαφών αναψυχής (yacht) και ταυτόχρονα η δημιουργία μιας μονάδας παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο.

Επίσης θα δημιουργηθεί ένας τερματικός σταθμός φυσικού αερίου που μπορεί μέσω αγωγού να μεταφέρει στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Αν. Ευρώπη, μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου.

Αν συμβεί αυτό, τότε η χώρα θα αποκτήσει άλλη μια ενεργειακή πηγή, η οποία δεν θα προέρχεται από Ρωσία ή την Τουρκία.

Ναυπηγεία Σύρου

Τέλος, τα ναυπηγεία της Σύρου, φαίνεται ότι κατάφεραν να σπάσουν τα δεσμά της απαξίας με την επένδυση της Onex, η οποία ζωντάνεψε την ναυπηγική δραστηριότητα στο νησί.

Πλέον τα ναυπηγεία, όχι μόνον προσφέρουν υπηρεσίες, αλλά φαίνεται να απασχολούνται στο 100% της δυναμικότητάς τους και σήμερα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν νέους πελάτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την προσπάθεια της εταιρείας και του επικεφαλής της Πάνου Ξενόκωστα στην Σύρο, στήριξαν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μέχρι πριν την επαναλειτουργία των ναυπηγείων Νεωρίου, λάμβαναν υπηρεσίες ναυπογοεπισκευής σε ναυπηγικές μονάδες της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας.

Από την άλλη πλευρά, η καλή πορεία του ναυπηγείου, σε συνδυασμό με τις νέες ανάγκες που δημιουργούν οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO) και της Ε.Ε. θα προκαλέσει ένα μεγάλο κύμα επισκευών/αναβαθμίσεων των πλοίων που καθιστά τα ναυπηγεία ζωτικές δραστηριότητες τόσο για την περιοχή, όσο και για την παγκόσμια ναυτιλία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!