Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Cosco: Μείωση 10,5% της εμπορευματικής κίνησης τον Οκτώβριο στον Πειραιά

Άμεση επίπτωση στην παραγωγικότητα του λιμανιού του Πειραιά είχαν οι κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών, με αποτέλεσμα να καθίσταται όλο και δυσκολότερη η επίτευξη του στόχου για αύξηση των επιδόσεων κατά το 2021. Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες, η Cosco Shipping Ports, μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, κατά τον μήνα Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10,5%. Συνολικά, διακινήθηκαν μόλις 364,4 χιλιάδες “κουτιά”, αριθμός που είναι ο δεύτερος χαμηλότερος του 2021, μετά από τα 363,7 χιλιάδες κοντέινερ του φετινού Ιανουαρίου. Ωστόσο, στις αρχές του έτους, η παγκόσμια οικονομία δεν είχε ακόμα συνέλθει από το “σοκ” της πανδημίας και το διεθνές εμπόριο εξακολουθούσε να υπολείπεται του επιπέδου που βρισκόταν πριν την υγειονομική κρίση.

Ενδεικτικό της «ζημιάς», που προκάλεσαν οι κινητοποιήσεις, είναι και το γεγονός ότι ακόμα και λίγες ημέρες ήταν αρκετές για να οδηγήσουν στην σημαντική αυτή μείωση. Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ξεκίνησαν απεργιακές κινητοποιήσεις μόλις στις 25 Οκτωβρίου, δηλαδή κατά την τελευταία εβδομάδα του μήνα. Παρόλα αυτά, ακόμα και οι λίγες αυτές ημέρες στάθηκαν ικανές να διαφοροποιήσουν τα δεδομένα προς τα κάτω. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι κάποιες ημέρες δεν υπήρξε καθόλου δραστηριότητα στο λιμάνι, όσο και στο ότι χάθηκαν πολλά «κουτιά», καθώς αρκετά πλοία αναδρομολογήθηκαν προς άλλα λιμάνια της περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν και να αποφύγουν τις καθυστερήσεις, σε μια περίοδο, που δεν υπάρχουν τέτοιες «πολυτέλειες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις ημέρες μετά τις πρώτες απεργίες, ο αριθμός των πλοίων που συνωστίζονταν στις παρυφές του λιμανιού του Πειραιά άγγιξε τα 18. Ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός αγκυροβολημένων πλοίων των τελευταίων έξι μηνών, δείγμα της καθυστέρησης που προκλήθηκε. Παρότι έκτοτε, οι καθυστερήσεις αυτές έχουν εξομαλυνθεί, το πλήγμα είναι εμφανές.

Συνολικά κατά το φετινό 10μηνο, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν διακινηθεί 4,02 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 1,9% του αντίστοιχου περσινού κατά την ίδια περίοδο. Με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος της περσινής χρονιάς σημαδεύτηκε από την πανδημία, γίνεται εύκολα αντιληπτό το μέγεθος της φετινής δυσκολίας στην αύξηση των αριθμών.

Την ίδια στιγμή, η Cosco εξακολουθεί να πιέζει την ελληνική κυβέρνηση για την έγκριση της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μιας ακόμα προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του λιμανιού από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, σε περίπου 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καθώς η πρόθεση του κινεζικού ομίλου, είναι να καταστήσει το ελληνικό λιμάνι στο μεγαλύτερο της περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ώστε να ανταγωνιστεί ακόμα και τα αντίστοιχα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, που εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικές «πύλες» εισόδου προϊόντων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά, έγκειται τόσο στον μικρότερο χρόνο των ταξιδιών από τα λιμάνια της Κίνας (σε σχέση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης), όσο και στο γεγονός ότι διαθέτει σημαντικό βάθος, γεγονός που επιτρέπει την εξυπηρέτηση ακόμα και των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευτοκιβωτίων, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα έργα κι επενδύσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!