Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Cosco: Μείωση 10,5% της εμπορευματικής κίνησης τον Οκτώβριο στον Πειραιά

Άμεση επίπτωση στην παραγωγικότητα του λιμανιού του Πειραιά είχαν οι κινητοποιήσεις των προηγούμενων ημερών, με αποτέλεσμα να καθίσταται όλο και δυσκολότερη η επίτευξη του στόχου για αύξηση των επιδόσεων κατά το 2021. Με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες, η Cosco Shipping Ports, μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, κατά τον μήνα Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 10,5%. Συνολικά, διακινήθηκαν μόλις 364,4 χιλιάδες “κουτιά”, αριθμός που είναι ο δεύτερος χαμηλότερος του 2021, μετά από τα 363,7 χιλιάδες κοντέινερ του φετινού Ιανουαρίου. Ωστόσο, στις αρχές του έτους, η παγκόσμια οικονομία δεν είχε ακόμα συνέλθει από το “σοκ” της πανδημίας και το διεθνές εμπόριο εξακολουθούσε να υπολείπεται του επιπέδου που βρισκόταν πριν την υγειονομική κρίση.

Ενδεικτικό της «ζημιάς», που προκάλεσαν οι κινητοποιήσεις, είναι και το γεγονός ότι ακόμα και λίγες ημέρες ήταν αρκετές για να οδηγήσουν στην σημαντική αυτή μείωση. Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ξεκίνησαν απεργιακές κινητοποιήσεις μόλις στις 25 Οκτωβρίου, δηλαδή κατά την τελευταία εβδομάδα του μήνα. Παρόλα αυτά, ακόμα και οι λίγες αυτές ημέρες στάθηκαν ικανές να διαφοροποιήσουν τα δεδομένα προς τα κάτω. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι κάποιες ημέρες δεν υπήρξε καθόλου δραστηριότητα στο λιμάνι, όσο και στο ότι χάθηκαν πολλά «κουτιά», καθώς αρκετά πλοία αναδρομολογήθηκαν προς άλλα λιμάνια της περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν και να αποφύγουν τις καθυστερήσεις, σε μια περίοδο, που δεν υπάρχουν τέτοιες «πολυτέλειες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις ημέρες μετά τις πρώτες απεργίες, ο αριθμός των πλοίων που συνωστίζονταν στις παρυφές του λιμανιού του Πειραιά άγγιξε τα 18. Ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός αγκυροβολημένων πλοίων των τελευταίων έξι μηνών, δείγμα της καθυστέρησης που προκλήθηκε. Παρότι έκτοτε, οι καθυστερήσεις αυτές έχουν εξομαλυνθεί, το πλήγμα είναι εμφανές.

Συνολικά κατά το φετινό 10μηνο, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν διακινηθεί 4,02 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 1,9% του αντίστοιχου περσινού κατά την ίδια περίοδο. Με δεδομένο ότι μεγάλο μέρος της περσινής χρονιάς σημαδεύτηκε από την πανδημία, γίνεται εύκολα αντιληπτό το μέγεθος της φετινής δυσκολίας στην αύξηση των αριθμών.

Την ίδια στιγμή, η Cosco εξακολουθεί να πιέζει την ελληνική κυβέρνηση για την έγκριση της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μιας ακόμα προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του λιμανιού από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, σε περίπου 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καθώς η πρόθεση του κινεζικού ομίλου, είναι να καταστήσει το ελληνικό λιμάνι στο μεγαλύτερο της περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ώστε να ανταγωνιστεί ακόμα και τα αντίστοιχα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, που εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικές «πύλες» εισόδου προϊόντων στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Πειραιά, έγκειται τόσο στον μικρότερο χρόνο των ταξιδιών από τα λιμάνια της Κίνας (σε σχέση με τα λιμάνια της Β. Ευρώπης), όσο και στο γεγονός ότι διαθέτει σημαντικό βάθος, γεγονός που επιτρέπει την εξυπηρέτηση ακόμα και των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευτοκιβωτίων, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα έργα κι επενδύσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!