Γ.Δ.
1391.34 -0,08%
ACAG
-1,09%
5.45
BOCHGR
+0,67%
4.52
CENER
+1,20%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,58%
8.74
NOVAL
+0,21%
2.345
OPTIMA
-0,63%
12.68
TITC
+0,72%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,71%
1.39
ΑΒΕ
+1,07%
0.474
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,08%
3.68
ΑΛΦΑ
-1,21%
1.545
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,05%
9.535
ΑΣΚΟ
+1,96%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-0,94%
2.1
ΒΙΟ
+1,18%
5.16
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.73
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,69%
17.46
ΔΑΑ
-0,25%
7.84
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,66%
11.99
ΔΟΜΙΚ
+0,86%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.42
ΕΕΕ
+0,12%
33.02
ΕΚΤΕΡ
+2,57%
1.518
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
2.03
ΕΛΛ
-0,38%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,31%
1.698
ΕΛΠΕ
+0,07%
6.77
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,38%
1.916
ΕΛΧΑ
+0,94%
1.716
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,87%
1.14
ΕΤΕ
+0,75%
6.94
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.002
ΕΧΑΕ
+0,82%
4.285
ΙΑΤΡ
+0,32%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+7,14%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.79
ΙΝΛΙΦ
+1,64%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,78%
0.886
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+0,37%
2.68
ΚΑΡΕΛ
+1,18%
342
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,69%
1.08
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.58
ΚΡΙ
0,00%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.938
ΛΑΒΙ
+1,04%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,25%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-0,52%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.175
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,31%
19.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
-0,20%
2.51
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,46%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+1,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
32.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,35%
0.898
ΞΥΛΚ
-0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,96%
20.7
ΟΛΠ
+2,07%
29.55
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.29
ΟΠΑΠ
+0,07%
14.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,80%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.968
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.597
ΠΕΡΦ
-0,18%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8
ΠΛΑΘ
+1,50%
4.06
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-1,23%
1.605
ΣΑΡ
+2,16%
10.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,27%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,70%
5.72
ΣΠΙ
0,00%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,14%
3.585
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Σκαραμαγκά

Τη δημιουργία τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αλλά και η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, βρίσκονται στα σχέδια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου αναφορικά με την αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το σχέδιο, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα εκπονηθεί σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, καθώς η εφοπλιστική επιχείρηση δεν διαθέτει τεχνογνωσία για την ανάπτυξη τέτοιων ενεργειακών μονάδων παραγωγής ενέργειας και φύλαξης ενεργειακών αποθεμάτων.

Ωστόσο, η τοποθεσία είναι ιδανική δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις που είναι πολύ κοντά στην Αθήνα ενώ ταυτόχρονα είναι εύκολος ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμη πρώτη ύλη που θα μεταφέρεται από μεγάλα ποντοπόρα LNG carriers. Οι συγκεκριμένες μονάδες θα δημιουργηθούν στο πρώτο ακίνητο που ανέλαβε η εφοπλιστική εταιρεία (Milina Enterprises), έπειτα από διαγωνισμό από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) αντί 37 εκατ. ευρώ.

Είναι ακίνητο με μεγάλο μέτωπο προς τη θάλασσα στο οποίο θα μπορούν να προσδέσουν μεγάλα LNG Carriers που θα φέρουν την καύσιμη πρώτη ύλη. Σημειώνεται ότι o όμιλος Dynagas, που ελέγχεται από τον Γ. Προκοπίου, συνιστά έναν από τις μεγαλύτερους διεθνώς και διαχειρίζεται 16 LNG Carriers.

Το ακίνητο ακόμη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος φύλαξης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η χώρα στερείται αντίστοιχων χώρων διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων ενέργειας, όσο διαρκεί η μετάβαση από τον λιγνίτη στην πράσινη ενέργεια. Σήμερα υπάρχει μόνον μια τερματική μονάδα εκείνη της Ρεβυθούσας, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άλλες δύο στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για την Αλεξανδρούπολη και το σταθμό FSRU που θα δημιουργήσει ο όμιλος Κοπελούζου και η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) που βρίσκεται νότια της Καβάλας.

Πολλοί διαβλέπουν στα σχέδια του εφοπλιστή κ. Προκοπίου άλλη μια προσπάθεια απεξάρτησης των Βαλκανίων, αλλά και της ανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Θα μπορούσε δηλαδή ο Σκαραμαγκάς να αποτελέσει τερματικό σταθμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ελλάδα μέχρι και την Ουγγαρία μέσω ενός αγωγού. Έτσι μπορεί να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό κανάλι φυσικού αερίου, που ενδιαφέρει, όχι μόνο τους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς.

Το ναυπηγείο των yachts

Η δεύτερη αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, αφορά στη δημιουργία ναυπηγείου για την ανάπτυξη νέων και την επισκευής παλιών yachts. H δραστηριότητα αυτή θα αναβιώσει το υφιστάμενο ναυπηγείο που σήμερα ανήκει στην εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕNΑΕ) και υπολειτουργεί. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η εφοπλιστική οικογένεια δεν επιθυμεί πλέον αμυντικές ναυπηγήσεις και επισκευές και θα εστιαστεί αποκλειστικά σε πολιτικές ναυπηγήσεις.

Οι όποιες αμυντικές ναυπηγήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θα αναληφθούν από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δίνοντας έτσι δουλειά και στην αμερικανο-ιταλική σύμπραξη των Fincantieri-Onex-DFC. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα εστιαστούν στην ναυπήγηση yachts στα οποία θεωρείται ότι η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο Πέραμα έχει αναπτυχθεί μια σημαντική τεχνογνωσία η οποία με την κατάλληλη κεφαλαιακή στήριξη, μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο, κερδίζοντας ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς.

Η αλλαγή ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων

Στο μεταξύ, κανονικά προχωρά η αλλαγή ιδιοκτησίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι, πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών η απόφαση που εγκρίνει το διαγωνισμό για την μεταβίβαση του ενεργητικού των Ναυπηγείων στον πλειοδότη Γιώργο Προκοπίου. Αυτό σημαίνει ότι η δικαιοσύνη έκρινε ότι ο διαγωνισμός καλώς έγινε και τα αποτελέσματα του είναι σύννομα.

Μάλιστα πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση έφερε μια τροπολογία με την οποία ενισχύονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με επιπλέον 10,3 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση της αναγκαίων εργασιών και δοκιμών στα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ». Με την ίδια τροπολογία επίσης δίδονται επιπλέον 3,4 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της τορπιλακάτου (ΤΠΚ) με αριθμό 7 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Πάντως κατά της πώλησης του ακινήτου της ΕΤΑΔ στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου, ο οποίος ζητεί την απόδοση του παράλιου μετώπου, και συγκεκριμένα του προβλήτα 4, εκεί δηλαδή που ο επενδυτής ενδιαφέρεται να δέσουν τα LNG Carriers. Ωστόσο όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, αυτό θεωρείται απίθανο να συμβεί, με δεδομένο ότι επί δεκαετίες αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΝΑΕ και δεν υπήρχε πρόσβαση των περιοίκων στην περιοχή.

Ο Δήμος Χαλανδρίου, μέσω της προσφυγής του στο ΣτΕ, θέλει να κηρυχθεί το παράλιο μέτωπο ως αιγιαλός στον οποίο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οι πολίτες του δήμου. Σήμερα ωστόσο, το συγκεκριμένο ακίνητο φιλοξενεί δομή μεταναστών, την οποία δημιούργησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία πλέον έχει δημιουργήσει μια υποτυπώδη αστική δραστηριότητα που στόχο έχει να υποστηρίξει την ζωή των μεταναστών. Η δραστηριότητα αυτή έχει φέρει σούπερμαρκετ, εστιατόρια κ.λπ. με επιδίωξη των υποστήριξη της δομής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!