Γ.Δ.
1549.32 -0,09%
ACAG
-1,17%
5.91
AEM
+0,61%
4.6245
BOCHGR
+0,40%
5.08
CENER
-0,94%
9.51
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,49%
8.2
EVR
+2,01%
1.52
NOVAL
-1,01%
2.445
OPTIMA
0,00%
13.4
TITC
+4,10%
45.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,53%
1.93
ΑΒΕ
-0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+3,48%
4.315
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.784
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.87
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.27
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,64%
0.738
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΙΟ
-1,80%
6.01
ΒΙΟΚΑ
-1,35%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+2,10%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,19%
18.68
ΔΑΑ
-0,12%
8.57
ΔΑΙΟΣ
-1,16%
3.4
ΔΕΗ
-0,60%
13.19
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.715
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,12%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.925
ΕΕΕ
-0,89%
33.4
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.776
ΕΛΒΕ
+3,77%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,82%
2.16
ΕΛΛ
-0,34%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,89%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.49
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,90%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
-0,07%
8.38
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+3,04%
6.1
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.423
ΕΧΑΕ
0,00%
4.965
ΙΑΤΡ
+1,05%
1.92
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.352
ΙΛΥΔΑ
+2,60%
1.775
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.15
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-1,09%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+1,33%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
6.32
ΚΡΙ
+1,58%
16.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,05%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
+2,38%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+8,02%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,62%
3.23
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+2,63%
2.34
ΜΕΡΚΟ
+2,07%
39.4
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,02%
21.36
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,87%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,80%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+2,17%
2.35
ΜΠΤΚ
+9,22%
0.77
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.76
ΝΑΚΑΣ
+3,16%
3.26
ΝΑΥΠ
-0,25%
0.786
ΞΥΛΚ
+2,51%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,37%
27.3
ΟΛΠ
-0,66%
29.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,61%
0.783
ΟΤΕ
-1,88%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.94
ΠΑΙΡ
+3,94%
1.055
ΠΑΠ
+0,78%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,55%
4.381
ΠΕΡΦ
0,00%
5.5
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.18
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.07
ΠΛΑΚΡ
+1,36%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.69
ΣΑΡ
-0,87%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.105
ΧΑΙΔΕ
-0,73%
0.68

Ναυτιλία: Οι παρεμβάσεις για μείωση περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Εντείνονται οι διαβουλεύσεις για την διαδικασία απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, στο πλαίσιο της διεθνούς συζήτησης που εξελίσσεται τις τελευταίες ημέρες για την κλιματική αλλαγή, ενόψει της συνεδρίασης COP26 στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας.

Η ναυτιλία αποτελεί βασικό άξονα των παρεμβάσεων που προωθούνται, κάτι που σημαίνει ότι το βλέμμα των πλοιοκτητών και των στελεχών του κλάδου είναι στραμμένο στα όσα διαδραματίζονται.

Πριν λίγες ημέρες άλλωστε, σχετική παρέμβαση με δημόσια τοποθέτησή του πραγματοποίησε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης.

Σε επιστολή που απέστειλε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζήτησε την άμεση συνεργασία των Βρυξελλών με την ελληνική κυβέρνηση και την ναυτιλιακή κοινότητα, ώστε να αναζητηθούν ρεαλιστικές κι εποικοδομητικές λύσεις, αναφορικά με την πρόθεση της Επιτροπής να εντάξει την ναυτιλία στον σχήμα εμπορίας εκπομπών ρύπων.

Ανέφερε ότι η κίνηση αυτή θα πρέπει να είναι αναλογική και να εφαρμοστεί με αυστηρά κριτήρια, ώστε να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός και να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου διεθνώς.

Σημειωτέον ότι τα ελληνικά συμφέροντα ελέγχουν το 58% του στόλου των πλοίων εντός Ε.Ε. Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι θα πρέπει τα έσοδα από μια ενδεχόμενη ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα των ρύπων, να επιστραφούν στα κράτη-μέλη, ώστε τα κεφάλαια αυτά να αξιοποιηθούν για την απανθρακοποίηση των ναυτιλιακών μεταφορών.

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρέτισε την παρέμβαση αυτή, προσθέτοντας ότι οι επιμέρους αρχές, όπως η Επιτροπή οφείλουν να λάβουν υπόψη τους το γεγονός ότι η ανάπτυξη τεχνολογιών και καυσίμων που να μειώνουν τις εκπομπές ρύπων των πλοίων βρίσκεται στα χέρια εταιρειών και τομέων ανεξάρτητων από την ίδια την ναυτιλία. Παράλληλα, είναι σημαντικό τυχόν παρεμβάσεις να διασφαλίζουν ότι όντως πληρώνει ο ρυπαίνων και όχι κάποιος άλλος.

Στην περίπτωση της ναυτιλίας, είναι συχνό το φαινόμενο ο χρήστης του πλοίου να είναι διαφορετικός από τον πλοιοκτήτη, ο οποίος ναι μεν έχει την ιδιοκτησία του πλοίου, αλλά το ναυλώνει σε κάποιον τρίτο (ναυλωτής), ο οποίος και το χρησιμοποιεί κατά το δοκούν, πληρώνοντας το σχετικό τίμημα.

Με βάση τους στόχους που έχουν θεσπιστεί, η παγκόσμια ναυτιλία υποχρεούται να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 50% μέχρι το 2050 (σε σχέση με το επίπεδο ρύπων του 2008). Σήμερα, η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΕ δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα μια αναλυτική τεχνική έκθεση για τους τρόπους και τα εναλλακτικά καύσιμα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την επίτευξη του στόχου της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο, όπως συμπεραίνει, καμία τεχνολογία δεν είναι σήμερα ώριμη για να περάσει στην παραγωγή.

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι απαιτείται αισθητά περισσότερη έρευνα για να αναπτυχθούν οικονομικές και χαμηλού ή και μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα επιλογές καυσίμων, που να προσφέρονται και για μαζική παραγωγή. Ταυτόχρονα, απαιτούμενα σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, όπως στην παραγωγή καυσίμων και στα λιμάνια, τα επόμενα χρόνια, σημειώνει η έκθεση.

Σύμφωνα με την ΕΕΕ, εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη, ή το υδρογόνο, χρειάζονται μια εντελώς νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης και πρόοδο της τεχνολογίας, βήματα που ακόμα δεν έχουν πραγματοποιηθεί για τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Οι παραπάνω κινήσεις αφορούν τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και τους παραγωγούς καυσίμων κι ενέργειας, είναι δηλαδή ανεξάρτητες από την ίδια την ναυτιλία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!