Πώς θα επιτευχθεί η απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών

Δημοσίευση Τεχνικής Έκθεσης της ΕΕΕ για την απανθρακοποίηση στον ναυτιλιακό τομέα. Τι δήλωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης

Πλοία © Pixabay

Σχετικά με την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα και πώς αυτή μπορεί να επιτευχθεί  αναφέρεται η Τεχνιτή Έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και παρουσιάζει από τεχνικής άποψης τα πιθανά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες πλοίων, που απαιτούνται να αναπτυχθούν για να καταστεί εφικτή η απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

«Η Ελλάδα, διά του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και της σχετικής πρότασής του για τη δημιουργία Κέντρου Ερευνών για Εναλλακτικά Ναυτιλιακά Καύσιμα και Τεχνολογίες στην ΕΕ, δείχνει το δρόμο προς την επιτυχή υλοποίηση της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και την πραγματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (Greenhouse Gas – GHG)», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης.

«Η πρόταση του πρωθυπουργού τοποθετεί την Ελλάδα στο προσκήνιο των ευρωπαϊκών εξελίξεων αναφορικά με τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία συνιστά κεφάλαιο στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ», συνέχισε ο κ. Βενιάμης.

Η ΕΕΕ, επιθυμώντας να συνεισφέρει, με την εξειδικευμένη γνώση της και την πρακτική της εμπειρία στη λειτουργία της ναυτιλίας, στις τρέχουσες συζητήσεις για το περιβάλλον, συγκέντρωσε και δημοσίευσε σχετικό τεχνικό πληροφοριακό υλικό. Από το υλικό αυτό προκύπτει ότι η ανάπτυξη νέων, οικονομικά βιώσιμων και ασφαλών καυσίμων χαμηλής ή μηδενικής έντασης ρύπων, διαθέσιμων ανά την υφήλιο, καθώς και νέων τεχνολογιών πρόωσης πλοίων, αποτελεί ουσιαστική προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι η εκπλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων πρέπει να βαρύνει φορείς εκτός ναυτιλίας, στο εξειδικευμένο αντικείμενο των οποίων εμπίπτουν.

«Είναι σημαντικό, οι διαμορφωτές των πολιτικών και οι νομοθέτες να λάβουν υπόψη τους το δεδομένο αυτό, προτού νομοθετήσουν αποκλειστικά για τους πλοιοκτήτες. Είναι εξίσου σημαντικό να διασφαλιστεί ότι ο ρυπαίνων είναι αυτός που θα πληρώνει το κόστος που συνεπάγεται η εφαρμογή των σχετικών Κανονισμών της ΕΕ, όπως το ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS), όπως εύστοχα διατυπώθηκε από τον πρωθυπουργό της Ελλάδας. Ο ρυπαίνων, εν προκειμένω, είναι ο commercial operator του πλοίου και τις περισσότερες φορές είναι πρόσωπο διαφορετικό από τον πλοιοκτήτη, δηλαδή ο ναυλωτής. Η ανάθεση της σχετικής ευθύνης στα σωστά πρόσωπα, δηλαδή σε αυτούς που λαμβάνουν αποφάσεις που επιδρούν καθοριστικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων, είναι θεμελιώδους σημασίας για την επιτυχή υλοποίηση των περιβαλλοντικών στόχων», τόνισε ο κ. Βενιάμης.

ΙΛΥΔΑ
-2.31%
1.91
AKTR
-0.60%
4.95
ΔΕΗ
-0.07%
13.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.52%
3.89
ΕΛΠΕ
-1.05%
7.52
ΠΕΤΡΟ
0.46%
8.74
ΟΛΠ
-3.17%
38.20
TITC
-0.49%
40.80
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.16%
18.54
ΕΥΑΠΣ
-1.72%
3.42
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.14
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.33%
1.20
NOVAL
-0.41%
2.41
ΙΝΤΚΑ
4.13%
3.15
ΧΑΙΔΕ
-5.41%
0.70
ΔΡΟΜΕ
1.31%
0.31
ACAG
-0.34%
5.95
ΑΣΚΟ
0.00%
3.49
ΚΥΡΙΟ
1.70%
0.84
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
5.60
ΚΕΚΡ
-0.84%
1.18
ΠΛΑΘ
-3.91%
3.81
ΡΕΒΟΙΛ
0.61%
1.65
ΕΛΛ
-0.72%
13.75
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.67%
0.32
ΟΠΑΠ
0.37%
19.06
ΜΥΤΙΛ
0.09%
43.16
ΔΟΜΙΚ
0.00%
2.32
ΦΡΛΚ
0.13%
4.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
-1.35%
13.18
ΟΤΟΕΛ
0.35%
11.40
ΚΡΙ
2.32%
15.00
ΙΑΤΡ
3.04%
1.87
ΠΑΙΡ
-1.19%
0.83
ΜΟΤΟ
2.25%
2.73
ΣΠΕΙΣ
-0.32%
6.30
ΚΟΡΔΕ
1.18%
0.43
ΠΡΟΦ
2.16%
5.68
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-0.47%
2.12
OPTIMA
0.76%
15.82
ΑΚΡΙΤ
0.00%
1.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
2.33%
1.76
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-6.09%
0.22
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
-0.46%
8.74
ΒΙΟΚΑ
-0.60%
1.65
ΠΑΠ
0.00%
2.55
ΙΝΤΕΤ
-3.31%
1.17
ΠΕΙΡ
-1.20%
4.92
ΜΙΝ
1.60%
0.51
ΕΤΕ
-0.15%
9.49
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
-0.38%
5.30
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.31%
1.61
ΜΕΝΤΙ
7.73%
2.23
ΜΟΗ
0.56%
21.48
ΟΛΘ
1.23%
32.80
ΣΕΝΤΡ
-1.19%
0.33
ΕΕΕ
-0.67%
44.60
ΚΟΥΕΣ
1.11%
6.37
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.94
ΜΙΓ
9.67%
2.95
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.70
ΦΡΙΓΟ
9.60%
0.27
ΔΑΙΟΣ
2.21%
3.70
ΦΑΙΣ
2.53%
3.85
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-2.33%
8.81
ΝΑΥΠ
-1.67%
0.71
ΙΝΤΕΚ
1.10%
6.44
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.65
ΚΑΡΕΛ
2.56%
320.00
ΑΤΤ
-1.69%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
1.86%
2.19
ΕΣΥΜΒ
1.58%
1.16
ΕΥΡΩΒ
-0.28%
2.48
ΚΤΗΛΑ
1.01%
2.00
ΕΛΣΤΡ
1.36%
2.23
ΑΔΜΗΕ
2.47%
2.90
DIMAND
0.71%
8.48
ΒΙΟΣΚ
-0.67%
1.48
ΑΒΑΞ
1.93%
2.11
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-4.44%
1.29
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.87%
0.82
EVR
5.05%
1.56
ΓΕΒΚΑ
-1.43%
1.38
ΑΛΦΑ
-1.74%
2.15
ΟΤΕ
-0.18%
16.62
ΜΕΒΑ
0.96%
4.20
ΑΣΤΑΚ
2.75%
6.72
ΞΥΛΠ
-1.18%
0.34
ΙΝΛΟΤ
-0.19%
1.05
CNLCAP
0.74%
6.80
ΑΤΕΚ
-2.75%
1.06
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.00
ΕΚΤΕΡ
0.85%
1.90
ΔΑΑ
-1.31%
9.05
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.72
ΞΥΛΚ
2.93%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
2.04%
27.06
ΚΟΥΑΛ
1.43%
1.14
ΕΛΒΕ
0.00%
4.98
ΤΖΚΑ
-2.16%
1.36
ΕΛΧΑ
-1.50%
1.97
ΑΡΑΙΓ
0.34%
11.84
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.51%
3.98
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-0.41%
4.82
ΟΛΥΜΠ
0.44%
2.26
ΑΒΕ
0.68%
0.45
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.58
ΠΕΡΦ
-0.36%
5.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.65%
1.19
ΕΛΤΟΝ
-0.30%
1.67
ΣΠΥΡ
-9.09%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-0.60%
6.66
AEM
-0.14%
4.15
ΒΙΟ
0.72%
5.59
ΜΠΤΚ
0.00%
0.52
ΕΧΑΕ
-0.56%
5.34
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.26%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-2.10%
1.40
ΣΠΙ
1.92%
0.53
ΕΒΡΟΦ
1.58%
1.93
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.61