Γ.Δ.
1532.86 +0,13%
ACAG
-0,33%
6
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
-1,85%
9.54
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
-1,09%
2.275
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+0,58%
43.3
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.32
ΑΒΑΞ
+2,68%
1.838
ΑΒΕ
-0,65%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,99%
4.075
ΑΛΦΑ
+0,26%
1.7695
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.09
ΑΣΚΟ
+1,52%
3.35
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
-0,76%
0.65
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
-1,04%
5.69
ΒΙΟΚΑ
+2,11%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,35%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.44
ΔΑΑ
0,00%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,10%
12.85
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.935
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,91%
1.8
ΕΕΕ
-0,06%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+1,38%
1.764
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,07%
7.525
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.215
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.9
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
2.474
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-1,48%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-1,42%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-32,35%
0.0069
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.054
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.97
ΙΝΤΕΤ
-1,75%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-0,64%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,42%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.402
ΚΟΥΕΣ
-0,33%
6.08
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+2,70%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,55%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
-2,92%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,98%
3.02
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,75%
2.8
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,28%
21.44
ΜΟΝΤΑ
+3,04%
3.73
ΜΟΤΟ
+0,36%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,24%
34.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+0,51%
0.784
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
+9,49%
0.346
ΟΛΘ
-1,37%
28.8
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,62%
16.05
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.88
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,11%
4.375
ΠΕΡΦ
-1,46%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,65%
1.234
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,88%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,82%
1.68
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,68%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-5,15%
0.184
ΦΡΛΚ
0,00%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Η τέλεια καταιγίδα στο εμπόριο απειλεί τα Χριστούγεννα

Σημαντικές καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου απειλούν τη σημαντικότερη εμπορική περίοδο του έτους, αυτή των Χριστουγέννων.

Όμως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βρετανική αγορά. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση προκαλεί βαθύτερες ελλείψεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και εννέα μήνες, καθώς γιγάντια πλοία που μεταφέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά αρχίζουν να κάνουν ουρά στη Μάγχη για να ξεφορτώσουν στα λιμάνια της Ευρώπης.

Μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε πως οι καθυστερήσεις, αναγκάζουν τα πλοία να αγκυροβολούν σε ομάδες στη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών της στη βιομηχανία.

Ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα μαγαζιά της Χριστουγεννιάτικης σεζόν να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα.

Μεταξύ των αγαθών που πιθανόν να μην παραδοθούν τα Χριστούγεννα είναι εξαρτήματα ποδηλάτων, παιχνίδια, έπιπλα κήπου και αθλητικός εξοπλισμός.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε: «εάν είστε καταναλωτής, θα πρέπει να περιμένετε καθυστερήσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα και περίπου το 80% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν εγκαίρως στον ευρωπαϊκό προορισμό τους»

Στον Πειραιά το 90% φτάνει με καθυστέρηση

Στον Πειραιά το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (mother vessels) φτάνει με καθυστέρηση, ενώ συμφόρηση εντοπίζεται και στο κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Μάλιστα επειδή  ο προγραμματισμός έχει εκτροχιαστεί έχουν συσσωρευτεί αρκετά κενά container και μειώθηκε ο ελεύθερος χώρος για τα container που θέλουν να ξεφορτώσουν εμπόρευμα.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα – λειτουργούν σε πλήρη χωρητικότητα και αντιμετωπίζουν «πολύ διαταραγμένες λειτουργίες», σύμφωνα με τον κολοσσό των  logistics,  Kuehne+Nagel.

Η Kuehne+Nagel, η οποία παρακολουθεί τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, δήλωσε ότι είχε καταγράψει καθυστερήσεις έως και έξι ημερών από τις αρχές Οκτωβρίου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το πρόβλημα επιτείνεται και από το πρόσφατο κλείσιμο του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, νότια της Σαγκάης στην Κίνα, και των εργοστασίων ένδυσης στο Βιετνάμ.

Φαινόμενα υποτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες

Την ίδια στιγμή εντοπίζεται φαινόμενα υπερτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες ή και αλλαγή αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων από την Κίνα.

Γνωστή εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει παραγγείλει σε συνεργάτη της  στην Κίνα παπούτσια ήρθε αντιμέτωπη με το φαινόμενο το κόστος να αυξηθεί πάνω από 50%, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Άλλη γνωστή εμπορική αλυσίδα «έχασε» το εμπόρευμα διότι ο Κινέζος συνεργάτης της επέλεξε να το πουλήσει σε καλύτερη τιμή σε άλλο έμπορο που έδινε περισσότερα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!