Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η τέλεια καταιγίδα στο εμπόριο απειλεί τα Χριστούγεννα

Σημαντικές καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου απειλούν τη σημαντικότερη εμπορική περίοδο του έτους, αυτή των Χριστουγέννων.

Όμως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βρετανική αγορά. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση προκαλεί βαθύτερες ελλείψεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και εννέα μήνες, καθώς γιγάντια πλοία που μεταφέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά αρχίζουν να κάνουν ουρά στη Μάγχη για να ξεφορτώσουν στα λιμάνια της Ευρώπης.

Μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε πως οι καθυστερήσεις, αναγκάζουν τα πλοία να αγκυροβολούν σε ομάδες στη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών της στη βιομηχανία.

Ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα μαγαζιά της Χριστουγεννιάτικης σεζόν να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα.

Μεταξύ των αγαθών που πιθανόν να μην παραδοθούν τα Χριστούγεννα είναι εξαρτήματα ποδηλάτων, παιχνίδια, έπιπλα κήπου και αθλητικός εξοπλισμός.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε: «εάν είστε καταναλωτής, θα πρέπει να περιμένετε καθυστερήσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα και περίπου το 80% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν εγκαίρως στον ευρωπαϊκό προορισμό τους»

Στον Πειραιά το 90% φτάνει με καθυστέρηση

Στον Πειραιά το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (mother vessels) φτάνει με καθυστέρηση, ενώ συμφόρηση εντοπίζεται και στο κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Μάλιστα επειδή  ο προγραμματισμός έχει εκτροχιαστεί έχουν συσσωρευτεί αρκετά κενά container και μειώθηκε ο ελεύθερος χώρος για τα container που θέλουν να ξεφορτώσουν εμπόρευμα.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα – λειτουργούν σε πλήρη χωρητικότητα και αντιμετωπίζουν «πολύ διαταραγμένες λειτουργίες», σύμφωνα με τον κολοσσό των  logistics,  Kuehne+Nagel.

Η Kuehne+Nagel, η οποία παρακολουθεί τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, δήλωσε ότι είχε καταγράψει καθυστερήσεις έως και έξι ημερών από τις αρχές Οκτωβρίου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το πρόβλημα επιτείνεται και από το πρόσφατο κλείσιμο του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, νότια της Σαγκάης στην Κίνα, και των εργοστασίων ένδυσης στο Βιετνάμ.

Φαινόμενα υποτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες

Την ίδια στιγμή εντοπίζεται φαινόμενα υπερτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες ή και αλλαγή αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων από την Κίνα.

Γνωστή εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει παραγγείλει σε συνεργάτη της  στην Κίνα παπούτσια ήρθε αντιμέτωπη με το φαινόμενο το κόστος να αυξηθεί πάνω από 50%, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Άλλη γνωστή εμπορική αλυσίδα «έχασε» το εμπόρευμα διότι ο Κινέζος συνεργάτης της επέλεξε να το πουλήσει σε καλύτερη τιμή σε άλλο έμπορο που έδινε περισσότερα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!