Γ.Δ.
1437.68 +0,35%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
+0,20%
9.94
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
-1,92%
9.69
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
+2,66%
12.34
TITC
-0,61%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
+2,78%
1.404
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.895
ΑΛΦΑ
+0,31%
1.594
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
+1,47%
8.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,83%
5.89
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟΣΚ
+0,30%
1.66
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,85%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-2,45%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.68
ΔΑΑ
+1,41%
7.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,21%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,62%
3.34
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,04%
0.319
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.54
ΕΕΕ
-1,19%
31.64
ΕΚΤΕΡ
+1,35%
1.946
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,28%
7.08
ΕΛΣΤΡ
+1,38%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-0,58%
1.714
ΕΛΧΑ
+1,96%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.25
ΕΤΕ
-1,28%
8.014
ΕΥΑΠΣ
+0,94%
3.21
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.52
ΕΥΡΩΒ
+0,39%
2.085
ΕΧΑΕ
+0,54%
4.65
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-2,63%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-1,16%
5.11
ΙΝΛΙΦ
+1,44%
4.93
ΙΝΛΟΤ
+3,48%
1.188
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,46%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,81%
1.245
ΙΝΤΚΑ
+4,17%
3.245
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-3,40%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+2,35%
1.525
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.458
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.3
ΚΤΗΛΑ
+1,14%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+3,60%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,47%
0.85
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.07
ΛΑΜΨΑ
-0,51%
38.8
ΛΑΝΑΚ
-0,53%
0.935
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
-9,16%
0.238
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,52%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
+0,80%
3.79
ΜΕΝΤΙ
-3,35%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-0,87%
3.42
ΜΙΝ
-0,80%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,46%
21.66
ΜΟΝΤΑ
+0,51%
3.94
ΜΟΤΟ
-0,95%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,33%
22.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
34.92
ΝΑΚΑΣ
+2,17%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,47%
0.846
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.268
ΞΥΛΠ
+5,98%
0.39
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
+0,57%
26.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,19%
16.12
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.847
ΟΤΕ
+2,53%
14.99
ΟΤΟΕΛ
+3,64%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
-4,96%
2.3
ΠΕΙΡ
+1,49%
3.952
ΠΕΡΦ
+0,30%
6.72
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
-0,26%
1.91
ΣΑΡ
+0,59%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,82%
1.675
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.48
ΣΠΙ
0,00%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.15
ΤΖΚΑ
-1,86%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,79%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Πειραιάς VS Βαλένθια για τον τίτλο του κορυφαίου λιμανιού στη Μεσόγειο

Σκληρή προβλέπεται ότι θα είναι και φέτος η «μάχη» του λιμανιού του Πειραιά με εκείνο της Βαλένθια, με έπαθλο τον τίτλο του κορυφαίου λιμανιού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και τέταρτου μεγαλύτερου στην Ευρώπη, πίσω μόνο από τα λιμάνια «μεγαθήρια» του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου.

Πρόκειται για μια προσπάθεια που κατέστη νικηφόρος το 2020, με τον Πειραιά να ξεπερνά στο «νήμα» τη Βαλένθια και την Βρέμη στη Γερμανία, κερδίζοντας δύο θέσεις και καταλαμβάνοντας την τέταρτη πανευρωπαϊκά. Ωστόσο, φέτος η εικόνα είναι διαφορετική.

Cosco: Τον Αύγουστο διακινήθηκαν συνολικά 425,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, τον Αύγουστο, διακινήθηκαν συνολικά 425,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, σηματοδοτώντας άνοδο της τάξεως του 1,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Συνολικά όμως από τις αρχές του 2021 και μέχρι και τον Αύγουστο (8μηνο), έχουν διακινηθεί 3,24 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 0,5% του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Ωστόσο, ήδη υπάρχει σημαντική απόσταση από το ισπανικό λιμάνι. Συγκεκριμένα, κατά το φετινό επτάμηνο (Ιανουάριος – Ιούλιος), από την Βαλένθια έχουν ήδη διακινηθεί 3,28 εκατ. κοντέινερ, δηλαδή σχεδόν όσα έχουν περάσει από τον Πειραιά μετά και τον μήνα Αύγουστο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό επτάμηνο, το αντίστοιχο νούμερο στον Πειραιά διαμορφώθηκε σε 2,81 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ήταν δηλαδή μικρότερο κατά 14% σε σχέση με την επίδοση της Βαλένθια.

Ο φετινός ρυθμός ανάπτυξης του σκέλους των εμπορευματοκιβωτίων στην Βαλένθια είναι της τάξεως του 10%, έχοντας ξεπεράσει ακόμα και την επίδοση του 2019, δείγμα της δυναμικής που έχει δημιουργηθεί και η οποία δύσκολα θα μπορέσει να ανατραπεί κατά τους τελευταίους μήνες του τρέχοντος έτους.

Στον αντίποδα, στελέχη της ΣΕΠ αναφέρουν ότι προϋπόθεση για να αποκατασταθούν οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον Πειραιά, είναι να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, εξέλιξη που δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Πιθανό να υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης ο Πειραιάς

Έτσι, όπως όλα δείχνουν, ο Πειραιάς θα υποχωρήσει στην πέμπτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης φέτος, ενισχύοντας το επιχείρημα της κινεζικής Cosco για την ανάγκη να δημιουργηθεί ένας ακόμα τερματικός σταθμός διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να αυξηθεί ακόμα περισσότερο η ετήσια δυναμικότητα του ελληνικού λιμανιού και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά του, τόσο σε επιπέδο τιμολογίων, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας.

Με την νέα προβλήτα, η οποία δεν περιλαμβανόταν στο επιχειρησιακό πλάνο ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, η Cosco θα διαθέτει πλέον υποδομές για την διαχείριση πάνω από 10 εκατ. κοντέινερ ετησίως, θέλοντας προφανώς να «χτυπήσει» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Πάντως, ως εναλλακτική λύση, η Cosco έχει ήδη προχωρήσει στην απόκτηση ποσοστού στο λιμάνι του Αμβούργου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να ασκήσει και μια έμμεση πίεση προς την ελληνική πλευρά, ώστε να εγκριθεί η νέα επένδυση των 350 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα υπεγράφη νέα συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στον ΟΛΠ με αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα.

Με τον τρόπο αυτό, «ξεκλείδωσε» η απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού 67% στον ΟΛΠ. Η αναθεωρημένη σύμβαση εγκρίθηκε πρόσφατα από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Βάσει αυτής, ο κινεζικός όμιλος διαθέτει επιπλέον πέντε χρόνια, προκειμένου να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις.

Ως αντάλλαγμα, θα κατατεθεί νέα εγγυητική επιστολή για το 33% των μη υλοποιηθέντων έργων, συνολικού ύψους της τάξεως των 295 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!