Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,78%
4.5095
AKTR
-2,75%
5.3
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-0,63%
9.44
CNLCAP
-1,38%
7.15
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
-1,72%
1.715
NOVAL
-0,79%
2.52
OPTIMA
+0,57%
14.12
TITC
-1,68%
40.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,22%
2.255
ΑΒΕ
-0,23%
0.428
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.825
ΑΚΡΙΤ
+0,67%
0.755
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,35%
1.8455
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-9,27%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,86%
0.692
ΑΤΤΙΚΑ
-2,08%
2.35
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,27%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,63%
18.78
ΔΑΑ
+8,04%
8.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,55%
12.99
ΔΟΜΙΚ
-1,24%
2.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-2,05%
1.915
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-2,18%
2.015
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
-1,01%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-1,29%
1.834
ΕΛΧΑ
-1,62%
2.13
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,98%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.08
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.474
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-2,44%
2
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΛΙΦ
-1,65%
4.77
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,79%
3.14
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.306
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,22%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
3.33
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,44%
2.24
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-0,70%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.76
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,54%
36.76
ΝΑΚΑΣ
-1,27%
3.1
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
-5,56%
0.374
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,58%
16.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,67%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.02
ΠΑΙΡ
-3,88%
0.966
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,62%
4.73
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-2,00%
7.84
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,56%
6
ΠΡΟΦ
-1,90%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-1,75%
12.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,10%
4.19
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.75

ΣΕΠ: Στα 15,2 εκατ. δολ τα κέρδη εξαμήνου με αύξηση 87,8%

Με κέρδη 15,2 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 87,8% σε σχέση με πέρυσι, ολοκληρώθηκε το φετινό πρώτο εξάμηνο για τη ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική του ομίλου Cosco Shipping orts, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι το ελληνικό λιμάνι επωφελήθηκε σημαντικά από την αύξηση των τιμολογίων, αλλά και την άνοδο στο μερίδιο των εγχώριων κοντέινερ, δείγμα της ανάκαμψης και της εγχώριας οικονομίας, καθώς η οικονομία έχει επαναλειτουργήσει. Αντίστοιχα, τα έσοδα της Cosco από την εκμετάλλευση των παραπάνω προβλητών κατέγραψαν αύξηση κατά 16,2% σε 138,8 εκατ. δολάρια, εξέλιξη που αναμένεται να αποτυπωθεί και στα αντίστοιχα αποτελέσματα του ΟΛΠ, βάσει της σχετικής συμφωνίας παραχώρησης.

Κρίνεται μάλιστα ως ιδιαίτερα σημαντικό, το γεγονός ότι η επίδοση αυτή επετεύχθη παρά το γεγονός ότι κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, ο όγκος των εμπορευτοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού του Πειραιά, υποχώρησε κατά 1,6% σε 2,37 εκατ. κοντέινερ. Πάντως, παρά τα προβλήματα με την ομαλή ροή φορτίων, ένεκα της διατάραξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, το τελευταίο δίμηνο, φαίνεται πως έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν τα σχετικά μεγέθη. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ τον Ιούλιο, διακινήθηκαν 444,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 3,6%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2020. Συνολικά, από τις αρχές του έτους, δηλαδή το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Τι λέει η Cosco για την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου

Στην ανάλυσή του για το πρώτο εξάμηνο του 2021, ο κινεζικός κολοσσός επισημαίνει ότι η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, λειτούργησε θετικά για το εισαγωγικό κι εξαγωγικό εμπόριο της Κίνας, με αποτέλεσμα να ενισχυθούν και οι διακινούμενοι όγκοι φορτίων από τα λιμάνια που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports. Παράλληλα, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω βελτίωση του εμπορίου και της οικονομικής δραστηριότητας στο υπόλοιπο του έτους, κάνοντας λόγο για έναν «νέο ανοδικό κύκλο που θα στηρίξει την ευμάρεια του ναυτιλιακού κλάδου».

Στο πλαίσιο αυτό, κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ο κινεζικός όμιλος αξιοποίησε την ρευστότητά του, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία στον κλάδο, αποκτώντας μερίδια τόσο στην εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού του Αμβούργου (στο σκέλος που αφορά τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων), όσο και στην εταιρεία του λιμανιού του Τιαντζίν (από τα μεγαλύτερα διεθνώς) στην Κίνα. Επίσης, στις αρχές του έτους, η Cosco προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση του 20% του τερματικού σταθμού Red Sea Gate Terminal, επενδύοντας 140 εκατ. δολάρια. Ο εν λόγω σταθμός βρίσκεται στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας στην Ερυθρά Θάλασσα και είναι ετήσιας δυναμικότητας 5,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.

Οι εν λόγω εξαγορές αναμένεται να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, αλλά και τις συνέργειες που δύνανται να αναπτυχθούν, μεταξύ των επιμέρους λιμενικών υποδομών που διαχειρίζεται η Cosco σε διάφορες χώρες, ιδίως εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με δεδομένο ότι ο όμιλος ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική της Κίνας, για έλεγχο ή συνδιαχείριση των υποδομών που κρίνονται κρίσιμες για την ροή προϊόντων από και προς την Κίνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!