Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Δεξαμενόπλοια: Σε χαμηλό 17 μηνών υποχώρησαν οι ναύλοι

Ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα δεν μπορούν να καλύψουν αρκετά δεξαμενόπλοια αυτήν την εποχή, οδηγώντας τους πλοιοκτήτες τους σε δύσκολες αποφάσεις, ακόμα και στον παροπλισμό κάποιων εξ αυτών, μέχρις ότου βελτιωθούν οι συνθήκες στην ναυλαγορά.

Πριν από λίγες ημέρες, οι ναύλοι για την διαδρομή από την Μέση Ανατολή στην Ασία (εκ των βασικότερων στην αγορά), υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τον προηγούμενο Μάρτιο. Ωστόσο, πέραν των χαμηλότερων εσόδων, έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Ο συνδυασμός χαμηλών εσόδων και υψηλών εξόδων, μεταφράζεται σε ζημίες για τα δεξαμενόπλοια σε καθημερινή βάση, στοιχείο το οποίο ανέφερε και η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (International Energy Agency) στην πρόσφατη μηνιαία έρευνά της για την αγορά πετρελαίου.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η διάδοση της παραλλαγής Δέλτα του κορονοϊού, έχει γεννήσει αβεβαιότητα για την μελλοντική ζήτηση πετρελαίου από τις χώρες της Ασίας, που είναι και οι βασικοί εισαγωγείς πετρελαίου από την Μέση Ανατολή.

Την ίδια στιγμή, ο περιορισμός της παραγωγής από την συμμαχία OPEC +, έχουν μειώσει τις ποσότητες αργού που χρειάζεται να μεταφερθούν.

Εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά από τα υπέργηρα VLCC

Εκτός όμως από την ζήτηση, οι εξελίξεις για τους πλοιοκτήτες είναι αρνητικές και από το «μέτωπο» της προσφοράς, καθώς οι διαλύσεις των πιο μεγάλων σε ηλικία υπερδεξαμενόπλοιων VLCC εξακολουθούν να κινούνται σε «ρηχά νερά», καθώς πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να τα μεταπωλήσουν στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αυτό σημαίνει ότι παραμένουν στην αγορά και συνεχίζουν να ανταγωνίζονται για φορτία, συντηρώντας την εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά VLCC ταξιδεύουν σήμερα χωρίς φορτίο και με χαμηλές ταχύτητες, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Οι σημερινές ταχύτητες πλεύσης είναι 12% χαμηλότερες από εκείνες στις αρχές του 2021, ανέφερε πρόσφατη ανάλυση της Vortexa Ltd.

Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 4.100 έως 5.200 δολαρίων/ημέρα, ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου.

Πρόκειται για μια απαραίτητη κίνηση, δεδομένου ότι οι τιμές για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (υποχρεωτικά από την 1η Ιανουαρίου του 2020), έχουν αυξηθεί κατά 50% κατά την διάρκεια του τελευταίου 12μήνου, καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει αρχίσει να ανακάμπτει από την πανδημία.

Αν και το κόστος των καυσίμων έχει υποχωρήσει από το υψηλό του Ιουλίου, εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

Τον Αύγουστο η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, αυξάνοντας την ζήτηση

Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία στοιχεία, τον Αύγουστο, η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, έναντι του Ιουλίου, εξέλιξη που είναι πιθανό να αυξήσει τις εξαγωγές κι έτσι να αυξήσει την ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

Ωστόσο, προς το παρόν, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια ιδιαίτερη άνοδος στα διακινούμενα φορτία.

Μάλιστα, αρκετά διυλιστήρια στην Ασία έχουν μειώσει τις παραγγελίες τους από την Σαουδική Αραβία για τον μήνα Σεπτέμβριο, δείγμα της αρνητικής επίδρασης της πανδημίας στην αγορά.

Από την πλευρά πάντως, η Saudi Aramco επέτρεψε στους πελάτες της να λάβουν το σύνολο των όγκων πετρελαίου που έχουν παραγγείλει, κίνηση που θεωρείται θετική για την μελλοντική ζήτηση δεξαμενόπλοιων. Προς το παρόν πάντως, οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!