Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Δεξαμενόπλοια: Σε χαμηλό 17 μηνών υποχώρησαν οι ναύλοι

Ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα δεν μπορούν να καλύψουν αρκετά δεξαμενόπλοια αυτήν την εποχή, οδηγώντας τους πλοιοκτήτες τους σε δύσκολες αποφάσεις, ακόμα και στον παροπλισμό κάποιων εξ αυτών, μέχρις ότου βελτιωθούν οι συνθήκες στην ναυλαγορά.

Πριν από λίγες ημέρες, οι ναύλοι για την διαδρομή από την Μέση Ανατολή στην Ασία (εκ των βασικότερων στην αγορά), υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τον προηγούμενο Μάρτιο. Ωστόσο, πέραν των χαμηλότερων εσόδων, έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Ο συνδυασμός χαμηλών εσόδων και υψηλών εξόδων, μεταφράζεται σε ζημίες για τα δεξαμενόπλοια σε καθημερινή βάση, στοιχείο το οποίο ανέφερε και η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (International Energy Agency) στην πρόσφατη μηνιαία έρευνά της για την αγορά πετρελαίου.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η διάδοση της παραλλαγής Δέλτα του κορονοϊού, έχει γεννήσει αβεβαιότητα για την μελλοντική ζήτηση πετρελαίου από τις χώρες της Ασίας, που είναι και οι βασικοί εισαγωγείς πετρελαίου από την Μέση Ανατολή.

Την ίδια στιγμή, ο περιορισμός της παραγωγής από την συμμαχία OPEC +, έχουν μειώσει τις ποσότητες αργού που χρειάζεται να μεταφερθούν.

Εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά από τα υπέργηρα VLCC

Εκτός όμως από την ζήτηση, οι εξελίξεις για τους πλοιοκτήτες είναι αρνητικές και από το «μέτωπο» της προσφοράς, καθώς οι διαλύσεις των πιο μεγάλων σε ηλικία υπερδεξαμενόπλοιων VLCC εξακολουθούν να κινούνται σε «ρηχά νερά», καθώς πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να τα μεταπωλήσουν στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αυτό σημαίνει ότι παραμένουν στην αγορά και συνεχίζουν να ανταγωνίζονται για φορτία, συντηρώντας την εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά VLCC ταξιδεύουν σήμερα χωρίς φορτίο και με χαμηλές ταχύτητες, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Οι σημερινές ταχύτητες πλεύσης είναι 12% χαμηλότερες από εκείνες στις αρχές του 2021, ανέφερε πρόσφατη ανάλυση της Vortexa Ltd.

Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 4.100 έως 5.200 δολαρίων/ημέρα, ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου.

Πρόκειται για μια απαραίτητη κίνηση, δεδομένου ότι οι τιμές για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (υποχρεωτικά από την 1η Ιανουαρίου του 2020), έχουν αυξηθεί κατά 50% κατά την διάρκεια του τελευταίου 12μήνου, καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει αρχίσει να ανακάμπτει από την πανδημία.

Αν και το κόστος των καυσίμων έχει υποχωρήσει από το υψηλό του Ιουλίου, εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

Τον Αύγουστο η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, αυξάνοντας την ζήτηση

Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία στοιχεία, τον Αύγουστο, η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, έναντι του Ιουλίου, εξέλιξη που είναι πιθανό να αυξήσει τις εξαγωγές κι έτσι να αυξήσει την ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

Ωστόσο, προς το παρόν, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια ιδιαίτερη άνοδος στα διακινούμενα φορτία.

Μάλιστα, αρκετά διυλιστήρια στην Ασία έχουν μειώσει τις παραγγελίες τους από την Σαουδική Αραβία για τον μήνα Σεπτέμβριο, δείγμα της αρνητικής επίδρασης της πανδημίας στην αγορά.

Από την πλευρά πάντως, η Saudi Aramco επέτρεψε στους πελάτες της να λάβουν το σύνολο των όγκων πετρελαίου που έχουν παραγγείλει, κίνηση που θεωρείται θετική για την μελλοντική ζήτηση δεξαμενόπλοιων. Προς το παρόν πάντως, οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!