Γ.Δ.
1510.93 +0,30%
ACAG
-0,50%
5.92
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
+0,50%
10
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+0,12%
8.27
EVR
0,00%
1.505
NOVAL
+0,42%
2.37
OPTIMA
-0,16%
12.76
TITC
-0,13%
39.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,82%
1.73
ΑΒΕ
-0,90%
0.441
ΑΔΜΗΕ
+3,51%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+1,33%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,67%
4.475
ΑΛΦΑ
-0,23%
1.723
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,76%
10.38
ΑΣΚΟ
+3,57%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.78
ΑΤΤΙΚΑ
-0,88%
2.26
ΒΙΟ
-0,17%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-2,45%
1.99
ΒΙΟΣΚ
+0,31%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+1,08%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.58
ΔΑΑ
+0,96%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,55%
12.67
ΔΟΜΙΚ
-0,33%
2.985
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,13%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+12,11%
2.13
ΕΕΕ
+0,60%
33.58
ΕΚΤΕΡ
-1,07%
1.85
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,70%
2.31
ΕΛΛ
-0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,20%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,44%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.882
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.235
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,69%
8.048
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,47%
2.357
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.85
ΙΑΤΡ
+1,53%
1.655
ΙΚΤΙΝ
+3,76%
0.373
ΙΛΥΔΑ
+11,76%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,47%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,13%
1.072
ΙΝΤΕΚ
-0,81%
6.14
ΙΝΤΕΤ
+2,08%
1.225
ΙΝΤΚΑ
+5,31%
3.175
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
+7,39%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+9,68%
0.487
ΚΟΥΑΛ
-3,45%
1.4
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
-1,54%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+4,50%
1.045
ΛΑΒΙ
+1,62%
0.815
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
+2,31%
0.266
ΛΕΒΠ
+27,36%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.89
ΜΑΘΙΟ
+1,34%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+2,59%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,71%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,28%
21.2
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,92%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-1,83%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
34.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-1,00%
0.792
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22
ΟΛΠ
-0,66%
30.25
ΟΛΥΜΠ
+3,19%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
+2,17%
15.1
ΟΤΟΕΛ
+1,83%
11.1
ΠΑΙΡ
+9,76%
1.08
ΠΑΠ
+2,80%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,36%
4.195
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.85
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.3
ΠΛΑΘ
+5,76%
4.22
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,93%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.74
ΣΑΡ
+0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,53%
0.365
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,98%
6.18
ΣΠΙ
+4,44%
0.658
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+1,79%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,97%
0.204
ΦΡΛΚ
+2,43%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Δεξαμενόπλοια: Σε χαμηλό 17 μηνών υποχώρησαν οι ναύλοι

Ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα δεν μπορούν να καλύψουν αρκετά δεξαμενόπλοια αυτήν την εποχή, οδηγώντας τους πλοιοκτήτες τους σε δύσκολες αποφάσεις, ακόμα και στον παροπλισμό κάποιων εξ αυτών, μέχρις ότου βελτιωθούν οι συνθήκες στην ναυλαγορά.

Πριν από λίγες ημέρες, οι ναύλοι για την διαδρομή από την Μέση Ανατολή στην Ασία (εκ των βασικότερων στην αγορά), υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τον προηγούμενο Μάρτιο. Ωστόσο, πέραν των χαμηλότερων εσόδων, έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Ο συνδυασμός χαμηλών εσόδων και υψηλών εξόδων, μεταφράζεται σε ζημίες για τα δεξαμενόπλοια σε καθημερινή βάση, στοιχείο το οποίο ανέφερε και η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (International Energy Agency) στην πρόσφατη μηνιαία έρευνά της για την αγορά πετρελαίου.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η διάδοση της παραλλαγής Δέλτα του κορονοϊού, έχει γεννήσει αβεβαιότητα για την μελλοντική ζήτηση πετρελαίου από τις χώρες της Ασίας, που είναι και οι βασικοί εισαγωγείς πετρελαίου από την Μέση Ανατολή.

Την ίδια στιγμή, ο περιορισμός της παραγωγής από την συμμαχία OPEC +, έχουν μειώσει τις ποσότητες αργού που χρειάζεται να μεταφερθούν.

Εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά από τα υπέργηρα VLCC

Εκτός όμως από την ζήτηση, οι εξελίξεις για τους πλοιοκτήτες είναι αρνητικές και από το «μέτωπο» της προσφοράς, καθώς οι διαλύσεις των πιο μεγάλων σε ηλικία υπερδεξαμενόπλοιων VLCC εξακολουθούν να κινούνται σε «ρηχά νερά», καθώς πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να τα μεταπωλήσουν στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Αυτό σημαίνει ότι παραμένουν στην αγορά και συνεχίζουν να ανταγωνίζονται για φορτία, συντηρώντας την εικόνα υπερπροσφοράς στην αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά VLCC ταξιδεύουν σήμερα χωρίς φορτίο και με χαμηλές ταχύτητες, ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Οι σημερινές ταχύτητες πλεύσης είναι 12% χαμηλότερες από εκείνες στις αρχές του 2021, ανέφερε πρόσφατη ανάλυση της Vortexa Ltd.

Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 4.100 έως 5.200 δολαρίων/ημέρα, ανάλογα με τον τύπο του καυσίμου.

Πρόκειται για μια απαραίτητη κίνηση, δεδομένου ότι οι τιμές για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (υποχρεωτικά από την 1η Ιανουαρίου του 2020), έχουν αυξηθεί κατά 50% κατά την διάρκεια του τελευταίου 12μήνου, καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει αρχίσει να ανακάμπτει από την πανδημία.

Αν και το κόστος των καυσίμων έχει υποχωρήσει από το υψηλό του Ιουλίου, εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

Τον Αύγουστο η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, αυξάνοντας την ζήτηση

Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία στοιχεία, τον Αύγουστο, η συμμαχία OPEC+ αναμένεται να αντλήσει 400.000 βαρέλια αργού περισσότερα, έναντι του Ιουλίου, εξέλιξη που είναι πιθανό να αυξήσει τις εξαγωγές κι έτσι να αυξήσει την ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

Ωστόσο, προς το παρόν, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια ιδιαίτερη άνοδος στα διακινούμενα φορτία.

Μάλιστα, αρκετά διυλιστήρια στην Ασία έχουν μειώσει τις παραγγελίες τους από την Σαουδική Αραβία για τον μήνα Σεπτέμβριο, δείγμα της αρνητικής επίδρασης της πανδημίας στην αγορά.

Από την πλευρά πάντως, η Saudi Aramco επέτρεψε στους πελάτες της να λάβουν το σύνολο των όγκων πετρελαίου που έχουν παραγγείλει, κίνηση που θεωρείται θετική για την μελλοντική ζήτηση δεξαμενόπλοιων. Προς το παρόν πάντως, οι ναύλοι παραμένουν σταθεροί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!