Η Cosco, οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο κι ο περιορισμός των απωλειών

Από τις αρχές του έτους, έχουν διακινηθεί στο λιμάνι του Πειραιά συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από πέρσι

ΟΛΠ © Eurokinissi

Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η προσπάθεια που καταβάλλει η Cosco για την ανάκαμψη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού, που διαχειρίζεται η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε, κατά τον Ιούλιο, διακινήθηκαν συνολικά 444,7 χιλιάδες κοντέινερ, αριθμός που ήταν αυξημένος κατά 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2020. Από τις αρχές του έτους, δηλαδή κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο

Πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα της διαταραχής που έχει παρατηρηθεί στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και άλλα απρόοπτα γεγονότα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις και δυσχέρειες στο εμπόριο, επηρεάζοντας αντίστοιχα και την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια-πύλες, όπως είναι αυτό του Πειραιά.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, έγινε γνωστό το κλείσιμο του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το κινεζικό Νίγκμπο, λόγω της εμφάνισης ενός και μόνου κρούσματος κορονοϊού. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος σταθμός παρέμενε κλειστός μέχρι και χθες, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί πότε θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία κι ενώ διογκώνονται οι καθυστερήσεις, λόγω της μετακύλισης της εξυπηρέτησης των δεκάδων πλοίων που ήταν προγραμματισμένο να αφιχθούν στο Νίγκμπο, σε άλλα λιμάνια, κυρίως στην γειτονική Σαγκάη, η οποία επίσης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η εν λόγω εξέλιξη, αλλά και οι πλημμύρες που έπληξαν άλλα λιμάνια της Κίνας στο τέλος Ιουλίου, αναμένεται να έχουν αρνητική επίδραση στον αριθμό των κοντέινερ που θα αφιχθούν στον Πειραιά κατά τον Αύγουστο. Παρά τα προβλήματα, η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, καταβάλλει προσπάθειες να διατηρήσει τα μεγέθη της. Μάλιστα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του Ιουλίου, έχει περιορίσει τις απώλειες στο ελάχιστο δυνατό. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η σχετική δραστηριότητα κινούνταν με ετήσιο ρυθμό υποχώρησης της τάξεως του 1.6%. Σε επίπεδο επταμήνου όμως, η πτώση περιορίστηκε σε 0,8%.

Προσδοκίες για ανάκαμψη

Παράλληλα, παράγοντες του λιμανιού εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι ρυθμοί διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψουν σημαντικά, μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που αναμένεται σταδιακά κατά τη διάρκεια των προσεχών μηνών. Υπενθυμίζεται ότι ο Πειραιάς έχει αναρριχηθεί στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση και ανταγωνιζόμενος επί ίσοις όροις το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, αλλά και το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης. Η πρώτη τριάδα αποτελείται από τα λιμάνια του Ρότερνταμ (Ολλανδία), της Αμβέρσας (Βέλγιο) και του Αμβούργου (Γερμανία). Συνολικά το 2020 και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ διακινήθηκαν 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν μειωμένος κατά 3,89% από το αντίστοιχο μέγεθος του 2019, που παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα, με 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

ΙΛΥΔΑ
0.88%
1.72
AKTR
-0.58%
5.17
ΔΕΗ
0.58%
13.89
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
0.92%
7.72
ΠΕΤΡΟ
0.46%
8.78
ΟΛΠ
12.66%
39.60
TITC
-0.35%
42.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.35%
19.46
ΕΥΑΠΣ
0.59%
3.40
ΛΟΥΛΗ
0.30%
3.29
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.16%
1.27
NOVAL
2.06%
2.48
ΙΝΤΚΑ
0.33%
3.08
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
3.24%
0.32
ACAG
-0.17%
5.97
ΑΣΚΟ
0.56%
3.59
ΚΥΡΙΟ
-1.10%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-3.87%
2.98
BOCHGR
-0.34%
5.80
ΚΕΚΡ
1.26%
1.21
ΠΛΑΘ
0.62%
4.06
ΡΕΒΟΙΛ
-0.61%
1.63
ΕΛΛ
0.34%
14.65
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.55%
0.35
ΟΠΑΠ
1.36%
18.58
ΜΥΤΙΛ
0.54%
40.82
ΔΟΜΙΚ
-2.18%
2.47
ΦΡΛΚ
0.37%
4.08
ΜΕΡΚΟ
2.91%
35.40
ΣΑΡ
0.93%
12.96
ΟΤΟΕΛ
0.66%
12.28
ΚΡΙ
0.93%
16.20
ΙΑΤΡ
0.00%
1.89
ΠΑΙΡ
-0.82%
0.97
ΜΟΤΟ
0.35%
2.83
ΣΠΕΙΣ
-2.77%
6.32
ΚΟΡΔΕ
1.17%
0.43
ΠΡΟΦ
0.00%
5.14
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.46%
2.18
OPTIMA
3.13%
15.84
ΑΚΡΙΤ
8.78%
0.81
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
1.67%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.86%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-1.45%
1.70
ΠΑΠ
0.00%
2.57
ΙΝΤΕΤ
2.83%
1.09
ΠΕΙΡ
2.10%
5.15
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.61%
9.51
ΒΙΟΤ
1.85%
0.22
ΑΛΜΥ
1.42%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.12%
1.61
ΜΕΝΤΙ
-3.04%
2.23
ΜΟΗ
1.09%
22.32
ΟΛΘ
0.71%
28.50
ΣΕΝΤΡ
0.30%
0.34
ΕΕΕ
-1.28%
41.50
ΚΟΥΕΣ
-0.97%
6.14
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.96
ΜΙΓ
-0.36%
2.76
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
1.85%
0.22
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-0.82%
4.24
ΛΑΝΑΚ
1.62%
0.94
CENER
-0.97%
9.21
ΝΑΥΠ
-0.73%
0.81
ΙΝΤΕΚ
0.31%
6.41
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
-0.65%
308.00
ΑΤΤ
0.79%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.30
ΕΣΥΜΒ
0.46%
1.09
ΕΥΡΩΒ
1.34%
2.50
ΚΤΗΛΑ
4.86%
1.94
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.16
ΑΔΜΗΕ
4.30%
3.04
DIMAND
0.24%
8.46
ΒΙΟΣΚ
0.69%
1.46
ΑΒΑΞ
0.73%
2.07
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.60%
1.52
ΠΛΑΚΡ
3.45%
15.00
ΛΑΒΙ
0.62%
0.81
EVR
-0.30%
1.64
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.42
ΑΛΦΑ
2.23%
2.25
ΟΤΕ
1.93%
15.29
ΜΕΒΑ
0.00%
4.10
ΑΣΤΑΚ
2.57%
7.18
ΞΥΛΠ
3.16%
0.39
ΙΝΛΟΤ
-0.58%
1.03
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.96
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
-1.04%
1.91
ΔΑΑ
1.74%
9.25
ΑΝΔΡΟ
-1.19%
6.62
ΞΥΛΚ
0.78%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΜΠΕΛΑ
0.32%
25.40
ΚΟΥΑΛ
-1.12%
1.23
ΕΛΒΕ
-0.96%
5.15
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.71%
2.13
ΑΡΑΙΓ
0.75%
12.08
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.26%
3.80
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
1.23%
4.94
ΟΛΥΜΠ
0.83%
2.42
ΑΒΕ
1.99%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
7.38%
5.82
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.79%
1.25
ΕΛΤΟΝ
-0.23%
1.77
ΣΠΥΡ
0.00%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-0.45%
6.70
AEM
2.30%
4.45
ΒΙΟ
-0.17%
5.88
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.37%
5.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.02%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.47
ΣΠΙ
2.47%
0.58
ΕΒΡΟΦ
1.09%
1.85
ΜΠΡΙΚ
0.79%
2.54