Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η Cosco, οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο κι ο περιορισμός των απωλειών

Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η προσπάθεια που καταβάλλει η Cosco για την ανάκαμψη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού, που διαχειρίζεται η εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε, κατά τον Ιούλιο, διακινήθηκαν συνολικά 444,7 χιλιάδες κοντέινερ, αριθμός που ήταν αυξημένος κατά 3,6% σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2020. Από τις αρχές του έτους, δηλαδή κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου έχουν διακινηθεί συνολικά 2,81 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι οριακά χαμηλότερο (-0,8%) από το αντίστοιχο περσινό για την ίδια περίοδο.

Οι αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο

Πρόκειται για χαρακτηριστικό δείγμα της διαταραχής που έχει παρατηρηθεί στο διεθνές εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και άλλα απρόοπτα γεγονότα, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις και δυσχέρειες στο εμπόριο, επηρεάζοντας αντίστοιχα και την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από λιμάνια-πύλες, όπως είναι αυτό του Πειραιά.

Μόλις πριν από μία εβδομάδα, έγινε γνωστό το κλείσιμο του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το κινεζικό Νίγκμπο, λόγω της εμφάνισης ενός και μόνου κρούσματος κορονοϊού. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος σταθμός παρέμενε κλειστός μέχρι και χθες, χωρίς να έχει αποσαφηνιστεί πότε θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία κι ενώ διογκώνονται οι καθυστερήσεις, λόγω της μετακύλισης της εξυπηρέτησης των δεκάδων πλοίων που ήταν προγραμματισμένο να αφιχθούν στο Νίγκμπο, σε άλλα λιμάνια, κυρίως στην γειτονική Σαγκάη, η οποία επίσης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η εν λόγω εξέλιξη, αλλά και οι πλημμύρες που έπληξαν άλλα λιμάνια της Κίνας στο τέλος Ιουλίου, αναμένεται να έχουν αρνητική επίδραση στον αριθμό των κοντέινερ που θα αφιχθούν στον Πειραιά κατά τον Αύγουστο. Παρά τα προβλήματα, η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, καταβάλλει προσπάθειες να διατηρήσει τα μεγέθη της. Μάλιστα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του Ιουλίου, έχει περιορίσει τις απώλειες στο ελάχιστο δυνατό. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η σχετική δραστηριότητα κινούνταν με ετήσιο ρυθμό υποχώρησης της τάξεως του 1.6%. Σε επίπεδο επταμήνου όμως, η πτώση περιορίστηκε σε 0,8%.

Προσδοκίες για ανάκαμψη

Παράλληλα, παράγοντες του λιμανιού εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι ρυθμοί διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψουν σημαντικά, μόλις αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι που αναμένεται σταδιακά κατά τη διάρκεια των προσεχών μηνών. Υπενθυμίζεται ότι ο Πειραιάς έχει αναρριχηθεί στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση και ανταγωνιζόμενος επί ίσοις όροις το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, αλλά και το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης. Η πρώτη τριάδα αποτελείται από τα λιμάνια του Ρότερνταμ (Ολλανδία), της Αμβέρσας (Βέλγιο) και του Αμβούργου (Γερμανία). Συνολικά το 2020 και από τις τρεις προβλήτες του ΟΛΠ διακινήθηκαν 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν μειωμένος κατά 3,89% από το αντίστοιχο μέγεθος του 2019, που παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα, με 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!