Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ο κορονοϊός χτυπά λιμάνια της Κίνας – Νέο πλήγμα στο διεθνές εμπόριο

Νέα διατάραξη έχει ήδη αρχίσει να προξενείται στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το Νίγκμπο Ζουσάν της Κίνας το οποίο κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο διαχειρίστηκε 623 εκατ. τόνους φορτίων.

Όπως έγινε γνωστό, την Τετάρτη εμφανίστηκε το κρούσμα σε εργάτη του λιμανιού, με αποτέλεσμα να έχει ήδη διακοπεί η λειτουργία του τερματικού σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων, όπου εργαζόταν ο συγκεκριμένος εργαζόμενος.

Αυτό σημαίνει ότι το 25% της δυναμικότητας του λιμανιού είναι πλέον εκτός λειτουργίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και την φόρτωση εμπορευμάτων και δη κοντέινερ.

Σημειωτέον ότι εκτός από τον εν λόγω τερματικό σταθμό που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, έχουν επιβληθεί περιορισμοί και σε όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του λιμανιού, αναφορικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό εργαζομένων και φορτίων.

Πρόκειται για ακόμα ένα καίριο πλήγμα στην προσπάθεια που καταβάλλεται σε διεθνές επίπεδο για την σταδιακή αποκατάσταση της ροής των φορτίων και τον περιορισμό των καθυστερήσεων που έχουν δημιουργηθεί και που συνεχίζουν να γεννούν προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο και κυρίως να συντηρούν τους ναύλους μεταφοράς κοντέινερ σε δυσθεώρητα ύψη.

Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται στην πράξη, ότι η επίπτωση της πανδημίας συνεχίζει να είναι εμφανής στο διεθνές εμπόριο, καθώς αντίστοιχο πρόβλημα είχε προκύψει και με άλλο ένα σημαντικό (λιγότερο από το Νίγκμπο όμως) λιμάνι της Κίνας, το Γιαντιάν της επαρχίας Σεντζέν.

Τον προηγούμενο Μάιο είχαν παρατηρηθεί κι εκεί καθυστερήσεις και είχαν συσσωρευτεί πολλά φορτία που δεν εξυπηρετούνταν, λόγω ανάλογου περιστατικού με θετικό κρούσμα σε κορονοϊό.

Εν τω μεταξύ, στην περίπτωση του Νίγκμπο, ήδη παρατηρούνται οι πρώτες αλυσιδωτές αντιδράσεις, καθώς έχουν αρχίσει να παρατηρούνται καθυστερήσεις σε όλη την ευρύτερη περιοχή της Σαγκάης.

Χθες, η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, ενημέρωσε τους πελάτες της ότι ορισμένα από τα πλοία της θα επαναδρομολογηθούν προς τη Σαγκάη, ενώ άλλα θα αποφύγουν πλήρως το λιμάνι του Νίγκμπο.

Αντίστοιχα, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει για καθυστερήσεις σε προγραμματισμένα της δρομολόγια.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται στην χειρότερη δυνατή συγκυρία, καθώς τα λιμάνια στην κοντινή Σαγκάη, όπου θα κατευθυνθούν πολλά πλοία που επρόκειτο να προσεγγίσουν το Νίγκμπο, πλήττονται ούτως ή άλλως από σοβαρές καθυστερήσεις, κάτι που μεταφράζεται σε επιδείνωση ενός ήδη υφιστάμενου προβλήματος.

Ναυτιλιακοί παράγοντες κάνουν λόγο για την χειρότερη κατάσταση της τελευταίας τριετίας, καθώς μόνο έξω από το λιμάνι του Γιανγκσάν, του σημαντικότερου σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης, συνωστίζονται σήμερα περίπου 30 πλοία, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, στο τέλος Ιουλίου, ξεκίνησε να αποκαθίσταται και η ροή φορτίων στα λιμάνια της ανατολικής Κίνας, τα οποία επλήγησαν από τον τυφώνα Ιν-Φα, ο οποίος περιόρισε την δυναμικότητά τους κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Είναι τέτοιο το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκληθεί από τις συνεχείς διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε ήδη αναλυτές και επαγγελματίες του κλάδου προειδοποιούν ότι αν δεν ληφθεί άμεση πρόνοια, δεν αποκλείεται να παρατηρηθούν σημαντικές ελλείψεις στην αγορά κατά την διάρκεια της επερχόμενης εορταστικής περιόδου.

Όπως σημειώνουν, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες θα πρέπει να αρχίσουν ήδη τις παραγγελίες για την δημιουργία επαρκών αποθεμάτων εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων.

Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πλέον αρκετά ρεαλιστικό το σενάριο, του να έχουν οι καταναλωτές την απαιτούμενη ρευστότητα και διάθεση για αυξημένες δαπάνες, χωρίς οι αλυσίδες να μπορούν να καλύψουν την σχετική ζήτηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!