Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ο κορονοϊός χτυπά λιμάνια της Κίνας – Νέο πλήγμα στο διεθνές εμπόριο

Νέα διατάραξη έχει ήδη αρχίσει να προξενείται στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού στο τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, το Νίγκμπο Ζουσάν της Κίνας το οποίο κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο διαχειρίστηκε 623 εκατ. τόνους φορτίων.

Όπως έγινε γνωστό, την Τετάρτη εμφανίστηκε το κρούσμα σε εργάτη του λιμανιού, με αποτέλεσμα να έχει ήδη διακοπεί η λειτουργία του τερματικού σταθμού των εμπορευματοκιβωτίων, όπου εργαζόταν ο συγκεκριμένος εργαζόμενος.

Αυτό σημαίνει ότι το 25% της δυναμικότητας του λιμανιού είναι πλέον εκτός λειτουργίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων και την φόρτωση εμπορευμάτων και δη κοντέινερ.

Σημειωτέον ότι εκτός από τον εν λόγω τερματικό σταθμό που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, έχουν επιβληθεί περιορισμοί και σε όλες τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του λιμανιού, αναφορικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό εργαζομένων και φορτίων.

Πρόκειται για ακόμα ένα καίριο πλήγμα στην προσπάθεια που καταβάλλεται σε διεθνές επίπεδο για την σταδιακή αποκατάσταση της ροής των φορτίων και τον περιορισμό των καθυστερήσεων που έχουν δημιουργηθεί και που συνεχίζουν να γεννούν προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο και κυρίως να συντηρούν τους ναύλους μεταφοράς κοντέινερ σε δυσθεώρητα ύψη.

Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται στην πράξη, ότι η επίπτωση της πανδημίας συνεχίζει να είναι εμφανής στο διεθνές εμπόριο, καθώς αντίστοιχο πρόβλημα είχε προκύψει και με άλλο ένα σημαντικό (λιγότερο από το Νίγκμπο όμως) λιμάνι της Κίνας, το Γιαντιάν της επαρχίας Σεντζέν.

Τον προηγούμενο Μάιο είχαν παρατηρηθεί κι εκεί καθυστερήσεις και είχαν συσσωρευτεί πολλά φορτία που δεν εξυπηρετούνταν, λόγω ανάλογου περιστατικού με θετικό κρούσμα σε κορονοϊό.

Εν τω μεταξύ, στην περίπτωση του Νίγκμπο, ήδη παρατηρούνται οι πρώτες αλυσιδωτές αντιδράσεις, καθώς έχουν αρχίσει να παρατηρούνται καθυστερήσεις σε όλη την ευρύτερη περιοχή της Σαγκάης.

Χθες, η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, ενημέρωσε τους πελάτες της ότι ορισμένα από τα πλοία της θα επαναδρομολογηθούν προς τη Σαγκάη, ενώ άλλα θα αποφύγουν πλήρως το λιμάνι του Νίγκμπο.

Αντίστοιχα, η Hapag-Lloyd έχει προειδοποιήσει για καθυστερήσεις σε προγραμματισμένα της δρομολόγια.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται στην χειρότερη δυνατή συγκυρία, καθώς τα λιμάνια στην κοντινή Σαγκάη, όπου θα κατευθυνθούν πολλά πλοία που επρόκειτο να προσεγγίσουν το Νίγκμπο, πλήττονται ούτως ή άλλως από σοβαρές καθυστερήσεις, κάτι που μεταφράζεται σε επιδείνωση ενός ήδη υφιστάμενου προβλήματος.

Ναυτιλιακοί παράγοντες κάνουν λόγο για την χειρότερη κατάσταση της τελευταίας τριετίας, καθώς μόνο έξω από το λιμάνι του Γιανγκσάν, του σημαντικότερου σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης, συνωστίζονται σήμερα περίπου 30 πλοία, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, στο τέλος Ιουλίου, ξεκίνησε να αποκαθίσταται και η ροή φορτίων στα λιμάνια της ανατολικής Κίνας, τα οποία επλήγησαν από τον τυφώνα Ιν-Φα, ο οποίος περιόρισε την δυναμικότητά τους κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Είναι τέτοιο το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκληθεί από τις συνεχείς διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε ήδη αναλυτές και επαγγελματίες του κλάδου προειδοποιούν ότι αν δεν ληφθεί άμεση πρόνοια, δεν αποκλείεται να παρατηρηθούν σημαντικές ελλείψεις στην αγορά κατά την διάρκεια της επερχόμενης εορταστικής περιόδου.

Όπως σημειώνουν, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες θα πρέπει να αρχίσουν ήδη τις παραγγελίες για την δημιουργία επαρκών αποθεμάτων εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων.

Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πλέον αρκετά ρεαλιστικό το σενάριο, του να έχουν οι καταναλωτές την απαιτούμενη ρευστότητα και διάθεση για αυξημένες δαπάνες, χωρίς οι αλυσίδες να μπορούν να καλύψουν την σχετική ζήτηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!