THEPOWERGAME
Ανέκαμψε κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Cosco Shipping Ports, μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ διακινήθηκαν συνολικά 1,225 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που αποτελεί αύξηση της τάξεως του 2,7% σε ετήσια βάση.
Στον αντίποδα, κατά το πρώτο τρίμηνο, είχαν διακινηθεί 1,145 εκατ. κοντέινερ, καταγράφοντας ετήσια πτώση της τάξεως του 5,8%.
Συνολικά κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, έχουν διακινηθεί 2,37 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι μόλις 1,6% χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό.
Τον Ιούνιο διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια
Τον δε Ιούνιο, πιστοποιήθηκε η τάση ανάκαμψης των εμπορικών ροών προς τον Πειραιά, καθώς διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Μετά την αναταραχή που έχει επιφέρει η πανδημία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και ασφαλώς και στην διαχείριση λιμένων, η Cosco στοχεύει στην επαναφορά του Πειραιά σε αναπτυξιακή τροχιά.
Στην χθεσινή γενική συνέλευση του ΟΛΠ, ο πρόεδρος Yu Zenggang σημείωσε ότι «έχουμε τοποθετήσει τον λιμένα του Πειραιά σε μια αδιάκοπη τροχιά θετικής ανάπτυξης και κερδοφορίας.
Από ένας τοπικός λιμένας, το ελληνικό λιμάνι έχει μετατραπεί σήμερα σ’ ένα από τα πιο αναγνωρισμένα κέντρα ναυτιλίας παγκοσμίως, βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μαζί με τους παραδοσιακούς ηγέτες, ενώ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου».
Ο Πειραιάς εδραιώνεται στην πρώτη δεκάδα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου
Μόλις πριν λίγες ημέρες, έγινε γνωστό ότι ο Πειραιάς εδραιώνεται πλέον στην πρώτη δεκάδα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου, καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση στην σχετική έρευνα του Baltic Exchange (κεντρικού φορέα της διεθνούς ναυλαγοράς) και του κινεζικού πρακτορείου ειδήσεων Xinhua για το 2020.
Το 2018 ο Πειραιάς απουσίαζε από την πρώτη δεκάδα, ενώ στην έρευνα του 2019, το ελληνικό λιμάνι είχε βρεθεί στην 10η θέση.
Το ελληνικό λιμάνι έχει ενισχύσει την θέση του, χάρις στην σταδιακή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε νομικό, χρηματοδοτικό, ναυλομεσιτικό και ασφαλιστικό επίπεδο, ενώ παραδοσιακά βαθμολογείται υψηλά χάρις στο γεγονός ότι διαθέτει μια πολύ σημαντική κοινότητα ναυτιλιακών εταιρειών.
Στην παρούσα φάση η πλευρά της Cosco συνεχίζει να διαπραγματεύεται με την ελληνική κυβέρνηση για την απόκτηση του 16% του ΟΛΠ, με στόχο να έχει επιτευχθεί οριστική συμφωνία πριν την καταληκτική ημερομηνία του Αυγούστου.
Σύμφωνα με όλες τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, φαίνεται πως θα υπάρχει «λευκός καπνός», καθώς αμφότερες οι πλευρές θέλουν να αποφύγουν να οδηγηθούν σε δικαστική διαμάχη.
Σημειωτέον ότι για να αποκτηθεί το 16% του ΟΛΠ θα πρέπει η Cosco να έχει υλοποιήσει μια σειρά επενδύσεων, βάσει των όσων προβλέπονται στην σχετική σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Ωστόσο, αυτές δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, με την κινεζική πλευρά να κάνει λόγο για υπαιτιότητα του Δημοσίου, ή και τρίτων, τη στιγμή που συνεχίζονται και οι προσφυγές φορέων εναντίον επενδύσεων, που περιλαμβάνονται στο επιχειρησιακό πλάνο (Master Plan), με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, την νέα προβλήτα της κρουαζιέρας.
Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι θα βρεθεί λύση μεταξύ των δύο πλευρών, μέσω της αναπροσαρμογής των χρονικών προθεσμιών.