Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

ΠΩΣ Η ΝΙΚΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γίγαντας των αθλητικών ειδών Nike ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αυξήθηκαν 96% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και 21% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις απευθείας πωλήσεις της ΝΙΚΕ προς τους καταναλωτές της.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πολυεθνικός γίγαντας, τα έσοδα ολόκληρου του έτους αυξήθηκαν κατά 19% στα 44,5 δισ. δολ., ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 5,7 δισ. δολ. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 32% των απευθείας πωλήσεων προς τους καταναλωτές της, σε σύγκριση με την αύξηση 12% των πωλήσεων σε πελάτες χονδρικής, δηλαδή στα καταστήματα λιανικής.

Το ποσοστό των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές στις συνολικές πωλήσεις Nike υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, ανεβαίνοντας από το 15% που ήταν το 2010 σε 39% στην τελευταία οικονομική χρήση. Εν τω μεταξύ, οι άμεσες πωλήσεις προς τους καταναλωτές της αυξήθηκαν περισσότερο από έξι φορές σε απόλυτους όρους, από 2,5 δισ. δολάρια το 2010 σε 16,4 δισ. δολάρια εφέτος. Η απότομη αύξηση των άμεσων πωλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες της Nike, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 21% των πωλήσεων μάρκας Nike πέρυσι.

Το μέλλον της Nike

Όσο για το μέλλον, ο στόχος της Nike, όπως δήλωσε ο John Donahoe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι οι απευθείας πωλήσεις της προς τους καταναλωτές να αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025, με το μερίδιο των ψηφιακών άμεσων πωλήσεων να αναμένεται να διπλασιαστεί από 21% σε περίπου 40%.
Νωρίτερα φέτος, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Nike, η Adidas, είχε ανακοινώσει μια παρόμοια πρωτοβουλία που ονομάζεται «Own the Game», σύμφωνα με την οποία ο γερμανικός γίγαντας αθλητικών ειδών σχεδιάζει να φτάσει το 50% των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές έως το 2025.

Βέβαια η πολιτική της ΝΙΚΕ αλλά και της Adidas για απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές παρακάπτοντας τους πελάτες χονδρικής έχει και θύματα. Στην Ελλάδα ήδη 300 καταστήματα αθλητικών ειδών βρίσκονται σε κίνδυνο. Σε ενημέρωση που απέστειλε, στις 15 Δεκεμβρίου η Nike European Operations Netherlands BV (ΝΕΟΝ) σε 91 επαγγελματίες που αναπτύσσουν το δίκτυο των 300 καταστημάτων, τους γνωστοποιεί το τέλος της συνεργασίας τους. Η ΝΕΟΝ τους ενημέρωσε ότι έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία μαζί τους από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου του 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!