Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΠΩΣ Η ΝΙΚΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γίγαντας των αθλητικών ειδών Nike ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αυξήθηκαν 96% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και 21% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις απευθείας πωλήσεις της ΝΙΚΕ προς τους καταναλωτές της.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πολυεθνικός γίγαντας, τα έσοδα ολόκληρου του έτους αυξήθηκαν κατά 19% στα 44,5 δισ. δολ., ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 5,7 δισ. δολ. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 32% των απευθείας πωλήσεων προς τους καταναλωτές της, σε σύγκριση με την αύξηση 12% των πωλήσεων σε πελάτες χονδρικής, δηλαδή στα καταστήματα λιανικής.

Το ποσοστό των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές στις συνολικές πωλήσεις Nike υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, ανεβαίνοντας από το 15% που ήταν το 2010 σε 39% στην τελευταία οικονομική χρήση. Εν τω μεταξύ, οι άμεσες πωλήσεις προς τους καταναλωτές της αυξήθηκαν περισσότερο από έξι φορές σε απόλυτους όρους, από 2,5 δισ. δολάρια το 2010 σε 16,4 δισ. δολάρια εφέτος. Η απότομη αύξηση των άμεσων πωλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες της Nike, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 21% των πωλήσεων μάρκας Nike πέρυσι.

Το μέλλον της Nike

Όσο για το μέλλον, ο στόχος της Nike, όπως δήλωσε ο John Donahoe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι οι απευθείας πωλήσεις της προς τους καταναλωτές να αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025, με το μερίδιο των ψηφιακών άμεσων πωλήσεων να αναμένεται να διπλασιαστεί από 21% σε περίπου 40%.
Νωρίτερα φέτος, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Nike, η Adidas, είχε ανακοινώσει μια παρόμοια πρωτοβουλία που ονομάζεται «Own the Game», σύμφωνα με την οποία ο γερμανικός γίγαντας αθλητικών ειδών σχεδιάζει να φτάσει το 50% των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές έως το 2025.

Βέβαια η πολιτική της ΝΙΚΕ αλλά και της Adidas για απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές παρακάπτοντας τους πελάτες χονδρικής έχει και θύματα. Στην Ελλάδα ήδη 300 καταστήματα αθλητικών ειδών βρίσκονται σε κίνδυνο. Σε ενημέρωση που απέστειλε, στις 15 Δεκεμβρίου η Nike European Operations Netherlands BV (ΝΕΟΝ) σε 91 επαγγελματίες που αναπτύσσουν το δίκτυο των 300 καταστημάτων, τους γνωστοποιεί το τέλος της συνεργασίας τους. Η ΝΕΟΝ τους ενημέρωσε ότι έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία μαζί τους από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου του 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!